Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2017


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cache

 

Ik ben het niet eens met Wiki.

 

Deze uiteenzetting is te smal.

 

Maar laat ik het houden bij de geocache. Vlindertje (die ik mis!) kan de historische betekenis het beste uitleggen. Daar waag ik me niet aan.

 

Maar voor mij is een geocache een verstopt item waarin zich een logboek of -rolletje of zelfs papiertje bevindt, of een andere logmogelijkheid waar je op kunt loggen. In die zin zou een earthcache er dus niet bij horen. Maar die log ik ook als geocache, net als een event ( wat geen voorwerp is en soms geen fysiek logboek heeft. En ook niet verstopt is).

 

Maar misschien is het simpelweg: hetgeen door gs wordt erkend als geocache.

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze keer ben ik het met Marco eens. Maar voorlopig alleen...deze keer...deze avond.

Kikker heeft nogal veel te doen. Hij gaat zijn kikkersloffen uit het vet halen om dit weekend te gaan....flieren en fluiten. in de ná tuur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache is een fatsoenlijk logboekje op minimaal A-5 formaat in een doosje, dat hier op de bar ligt. Commercie wordt echter niet toegestaan, dus hapjes en drankjes mag je zelf meenemen. Ruilspulletjes stoppen we er niet meer in, want daar hebben we tegenwoordig kliko's voor. Eventueel aanwezige TB's mag je meenemen voor je verzameling op voorwaarde dat niemand ziet dat jij ze in je zak stopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil jullie allemaal bedanken.

Het heeft enige voorbereiding gekost, maar dankzij de stamgasten is het ons gelukt om een leuke route te plannen.

We zitten dit weekend in een hotel in Zuid Holland (hoe vervelend is het spel geocachen) en het is ons gelukt om een leuke route te plannen.

Onze dank gaat vooral uit naar Team de Fam.

Dank voor je hulp Erik, én de telefonische bijstand :)

Ter informatie: De Kikkers hebben een uitnodiging gekregen, om in Katwijk een kibbelingetje te komen eten.

Die uitnodiging hebben we aangenomen.

Wij, de vaste stamgasten zien geocachen, allemaal als een spelletje.

 

Voor de Newbies: Tot ongeveer 2011 heeft er bij Katwijk een mooie cache gelegen. Deze cache heette The Game...

Alleen die cache is al geruime tijd gearchiveerd...

 

Trust allemaal :sleep1:

We gaan nu slapen, zodat we kunnen gaan genieten van het weekend :walkman::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht weer heerlijk geslapen in ons caravantje.

Op de SVR camping bij Ermelo.

Heerlijk warm onder is winterdekbed.

Om een uur of 9 de oogjes open voor een nieuwe dag.

Bleek het buit -4 en binnen +1 te zijn.

En alles was een beetje wit.

Dus een arm onder de dekens vandaan en gauw de kachel aan gezet.

Helaas moesten we weer opbreken vandaag.

Dus nu weer thuis.

We komen zo wel even een borrel halen.

 

Groet van Pa en Ma Beer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...