Peetee Geplaatst 8 december 2016 Geplaatst 8 december 2016 Er beginnen meldingen binnen te komen over sluiting van Nederlandse natuurgebieden i.v.m. de zich verder uitbreidende vogelgriep. In dit draadje graag de voor ons als geocachers relevante informatie. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Per direct is het buitendijks gebied tussen Zwarte Haan en Holwerd (Noord-Friesland) voor bezoekers afgesloten i.v.m. met de vogelgriep, en dus ook voor cachers verboden gebied. Het betreft o.a. deze cache, maar ongetwijfeld ook andere.
mmjjt Geplaatst 8 december 2016 Geplaatst 8 december 2016 Dacht net begrepen te hebben dat dit ook geldt voor heel Texel.
regenboog2 Geplaatst 8 december 2016 Geplaatst 8 december 2016 Een kleine nuance: het natuurgebied Waalenburg is afgesloten voor bezoekers. Omdat een cirkel met een straal van 20 kilometer rond vindplekken van besmette vogels geldt als besmet gebied, is heel Texel besmet verklaard. Dat is net iets anders dan dat het afgesloten is.
Peetee Geplaatst 8 december 2016 Auteur Geplaatst 8 december 2016 In dat geval zal waarschijnlijk ook deze cache in een no-go gebied liggen.
barny Geplaatst 8 december 2016 Geplaatst 8 december 2016 daar heeft groundspeak de mooie mogenoijkheid gemaakt om je cache tijdelijk offline te zetten als je dan ook aangeeft met welke reden zal er geen revieuwer er een probleem van maken ik ga er vanuit dat de plaatsers van de cache echt wel weet of de cache te bezoeken is, dus voordat je op pad wil de cachepagina tjekken is voldoende kom je toch onverwacht voor een gesloten bordje te staan dan kan je met een needs maintenance log de plaatser en natuurlijk de andere cachers waarschuwen dat het gebied gesloten is dat is makkelijker dan hier alle gesloten gebieden neer te zetten Barny
Twentse Mug Geplaatst 8 december 2016 Geplaatst 8 december 2016 daar heeft groundspeak de mooie mogenoijkheid gemaakt om je cache tijdelijk offline te zetten als je dan ook aangeeft met welke reden zal er geen revieuwer er een probleem van maken ik ga er vanuit dat de plaatsers van de cache echt wel weet of de cache te bezoeken is, dus voordat je op pad wil de cachepagina tjekken is voldoende kom je toch onverwacht voor een gesloten bordje te staan dan kan je met een needs maintenance log de plaatser en natuurlijk de andere cachers waarschuwen dat het gebied gesloten is dat is makkelijker dan hier alle gesloten gebieden neer te zetten Barny Maar hoe weet die CO dat?
regenboog2 Geplaatst 9 december 2016 Geplaatst 9 december 2016 Dit kan je alleen maar weten als een gebied in het nieuws is, of je kan googelen natuurlijk. Aan de andere kant mag je toch hopen dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen op het moment dat men voor een afgesloten natuurgebied staat.
barny Geplaatst 9 december 2016 Geplaatst 9 december 2016 ik mag verwachten dat de eigenaar van de cache geintreseert is met de plek waar hij zijn cache geplaatst heeft en zodoende ook de veranderingen die er spelen opmerkt en doorgeeft op de pagina heeft de cacheeigenaar geen interesse meer in het wel en wee zijn cache dan is het ook niet erg dat de cache met de tijd in het archief verdwijnt om op die manier ruimte te maken voor een cache met een wel betrokken eigenaar Barny
Odlaniger Geplaatst 11 december 2016 Geplaatst 11 december 2016 Begrijp ik nu goed dat ook mensen het virus kunnen verspreiden?
Peetee Geplaatst 12 december 2016 Auteur Geplaatst 12 december 2016 Mogelijk. Zo zou je het kunnen lezen inderdaad. Maar wat ik vanmorgen van berichten op de radio begreep, is dat beheerders vooral de verstoring van de rust in de gebieden wil beperken, vanwege mogelijke verspreiding van het virus door steeds weer opvliegende groepen vogels. Vooral onder smienten vallen op dit moment veel slachtoffers.
Diederikus Geplaatst 12 december 2016 Geplaatst 12 december 2016 Begrijp ik nu goed dat ook mensen het virus kunnen verspreiden? Als het eenden zijn wel Vooral onder smienten vallen op dit moment veel slachtoffers. Mijn buurman zei laatst dat hij een smient in zijn tuin had. Ik vroeg "Je hebt hem er zeker wel gelijk uitgetrokken?". Waaruit nog maar weer eens bleek dat mijn vogelkennis beslist ondermaats is.
Odlaniger Geplaatst 12 december 2016 Geplaatst 12 december 2016 Diederikus, jouw profielfoto maakt jou verdacht.
Diederikus Geplaatst 12 december 2016 Geplaatst 12 december 2016 (bewerkt) Ik ben een ruimer van dode eenden. Die vogelgriep legt mij geen windeieren. 12 december 2016 bewerkt door Diederikus
Peetee Geplaatst 13 december 2016 Auteur Geplaatst 13 december 2016 Update Friesland dd. 13 december, met het uitdrukkelijke verzoek om niet het veld in te gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden