Spring naar bijdragen

Gesloten Gebieden I.v.m. Vogelgriep


Peetee

Aanbevolen berichten

Er beginnen meldingen binnen te komen over sluiting van Nederlandse natuurgebieden i.v.m. de zich verder uitbreidende vogelgriep.

 

In dit draadje graag de voor ons als geocachers relevante informatie.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Per direct is het buitendijks gebied tussen Zwarte Haan en Holwerd (Noord-Friesland) voor bezoekers afgesloten i.v.m. met de vogelgriep, en dus ook voor cachers verboden gebied.

 

Het betreft o.a. deze cache, maar ongetwijfeld ook andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een kleine nuance: het natuurgebied Waalenburg is afgesloten voor bezoekers.

Omdat een cirkel met een straal van 20 kilometer rond vindplekken van besmette vogels geldt als besmet gebied, is heel Texel besmet verklaard. Dat is net iets anders dan dat het afgesloten is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heeft groundspeak de mooie mogenoijkheid gemaakt om je cache tijdelijk offline te zetten

als je dan ook aangeeft met welke reden zal er geen revieuwer er een probleem van maken

ik ga er vanuit dat de plaatsers van de cache echt wel weet of de cache te bezoeken is,

dus voordat je op pad wil de cachepagina tjekken is voldoende

kom je toch onverwacht voor een gesloten bordje te staan dan kan je met een needs maintenance log de plaatser en natuurlijk de andere cachers waarschuwen dat het gebied gesloten is

 

dat is makkelijker dan hier alle gesloten gebieden neer te zetten

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heeft groundspeak de mooie mogenoijkheid gemaakt om je cache tijdelijk offline te zetten

als je dan ook aangeeft met welke reden zal er geen revieuwer er een probleem van maken

ik ga er vanuit dat de plaatsers van de cache echt wel weet of de cache te bezoeken is,

dus voordat je op pad wil de cachepagina tjekken is voldoende

kom je toch onverwacht voor een gesloten bordje te staan dan kan je met een needs maintenance log de plaatser en natuurlijk de andere cachers waarschuwen dat het gebied gesloten is

 

dat is makkelijker dan hier alle gesloten gebieden neer te zetten

 

Barny

 

Maar hoe weet die CO dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kan je alleen maar weten als een gebied in het nieuws is, of je kan googelen natuurlijk. Aan de andere kant mag je toch hopen dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid nemen op het moment dat men voor een afgesloten natuurgebied staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik mag verwachten dat de eigenaar van de cache geintreseert is met de plek waar hij zijn cache geplaatst heeft

en zodoende ook de veranderingen die er spelen opmerkt en doorgeeft op de pagina

heeft de cacheeigenaar geen interesse meer in het wel en wee zijn cache dan is het ook niet erg dat de cache met de tijd in het archief verdwijnt om op die manier ruimte te maken voor een cache met een wel betrokken eigenaar

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk. Zo zou je het kunnen lezen inderdaad. Maar wat ik vanmorgen van berichten op de radio begreep, is dat beheerders vooral de verstoring van de rust in de gebieden wil beperken, vanwege mogelijke verspreiding van het virus door steeds weer opvliegende groepen vogels.

 

Smient.jpg

 

Vooral onder smienten vallen op dit moment veel slachtoffers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik nu goed dat ook mensen het virus kunnen verspreiden?

Als het eenden zijn wel

 

 

 

Smient.jpg

 

Vooral onder smienten vallen op dit moment veel slachtoffers.

Mijn buurman zei laatst dat hij een smient in zijn tuin had. Ik vroeg "Je hebt hem er zeker wel gelijk uitgetrokken?". Waaruit nog maar weer eens bleek dat mijn vogelkennis beslist ondermaats is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...