keske27 Geplaatst 31 mei 2004 Geplaatst 31 mei 2004 Hallo allemaal. Hier even een vraagje over het plaatsen van een LOGBOEK bij de cache en deze is als volgt : Als men een cache plaatst waarom doet men dan bijv in een Min. kist soms een logboek zo groot als een telefoon boek?? Kan men geen kleiner formaat plaatsen bij de cache?? Heb al meerdere malen meegemaakt dat het LOGBOEK meer ruimte inneemt dan de goodie's die we erin willen plaatsen?? (Nee onze goodie's zijn niet klein) Een hint is volgens mij doe er een kleiner formaat logboek in. Groetjes Keske27
gr2 Geplaatst 31 mei 2004 Geplaatst 31 mei 2004 Hallo allemaal. Hier even een vraagje over het plaatsen van een LOGBOEK bij de cache en deze is als volgt : Als men een cache plaatst waarom doet men dan bijv in een Min. kist soms een logboek zo groot als een telefoon boek?? Kan men geen kleiner formaat plaatsen bij de cache?? Heb al meerdere malen meegemaakt dat het LOGBOEK meer ruimte inneemt dan de goodie's die we erin willen plaatsen?? (Nee onze goodie's zijn niet klein) Een hint is volgens mij doe er een kleiner formaat logboek in. Groetjes Keske27 Het Cairnteam stuit niet zo vaak op munitiekisten met te grote logboeken. Soms wel op canisters met onhandig krullende papiertjes die als logboekje moeten dienen. Al moet gezegd dat we canisters tegenwoordig mijden. Ons advies: gebruik handzame en waterdichte ammoboxen met een logboek van kloek maar niet overdreven groot formaat.
Heirbaut Hunters Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 Ook hier geldt weer het verschil tussen de rap-ff-een-cache-scoren-cacher en de wat-een-mooie-dag-ik-ga-lekker-een-cache-doen-cacher. De ene schrijft: bedankt, NINU, Sjonnie/Anita. De ander een leuk verhaal waar je later wat aan hebt, namelijk een middagje leuk lezen in je eigen logboek. Beide kunnen in een kloek boek. Verhalen pennen in een gevouwen frutsel van 4 bij 5 cm is een drama. Nog een reden om microcaches te verbieden GEINTJE...
Johannes Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 Ook hier geldt weer het verschil tussen de rap-ff-een-cache-scoren-cacher en de wat-een-mooie-dag-ik-ga-lekker-een-cache-doen-cacher. De ene schrijft: bedankt, NINU, Sjonnie/Anita Wat een rake typering van scoorknaapjes (en -miepen). Doe Sjonnie en Anita de groeten
Heirbaut Hunters Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 Ook hier geldt weer het verschil tussen de rap-ff-een-cache-scoren-cacher en de wat-een-mooie-dag-ik-ga-lekker-een-cache-doen-cacher. De ene schrijft: bedankt, NINU, Sjonnie/Anita Wat een rake typering van scoorknaapjes (en -miepen). Doe Sjonnie en Anita de groeten Ach, Sjonnie/Anita, Piet/Annie, Koos/Miep, Jan/Antje. Ik koos twee namen, niet om een label bepaalde type cachers te plakken, maar om twee namen te kiezen. Immers, zo kort zijn de logjes vandaag de dag toch? Ik zie het op mijn eigen cache ook. Logboekje zal niet veel beter zijn, vermoed ik. Kijk maar hier en dan zie je een logjes van "zie logje van de ander". Dan denk ik, heb je zelf niks te melden? Niet rot bedoeld hoor, ik ken de mensen immers niet en ze zijn net begonnen, maar je doet het toch voor de hobbie? Maak er dan wat leuks van, denk ik dan... Overigens was ik "vroeger" (pffff, doe het nog net geen jaar) ook wel een beetje zo. Korte logjes en hop naar de volgende. Nu ik zelf caches leg, merk ik dat dit frustreert. Aan de andere kant, een kl.tecache krijgt van mij een korte log. Als mensen niet de moeite nemen om van een cache wat leuks te maken, waarom ik dan wel als logger? Daarom heb ik eigenlijk ook een hekel aan stickers: "Gelogd door Koos op 1/5/2004". Niet eens de moeite nemen om wat te schrijven!! Terug naar de grootte van het boekje: als het boekje een beetje formaat heeft, schrijf ik tegenwoordig ook een beetje een verhaal.
Pentagram Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 Misschien een beetje off-topic, maar waarom cachers in hokjes plaatsen? Ook wij hebben weleens "last van scoringsdrift" []. Maw, we doen ook gewoon de filmrolletjes en andere micro's, en ja, tig op een dag. De laatste tijd zijn we overigens wel hele leuke verstopplaatsen daarvoor tegengekomen. Kan dus ook de gein inzitten. Even zo vrolijk en met zeker zoveel voldoening hebben we afgelopen zondag Krommerijn gelopen. Aanrader overigens. Wat betreft de logboekjes, ja, we schrijven ook liever een stukje meer, dan alleen onze stikker plakken met naam en datum. Maar soms maak je het ondanks de grootte van het logboek toch kort. Muggen, regen, of druk terplaatse. Wat we wel proberen te vermijden is in de log op .com zoiets te schrijven als "zoveelste van tig". Kids lachen me altijd uit, dat de logs zo lang zijn. We hebben nog steeds zelf geen cache geplaatst, maar ik wil de moeite voor een uitgebruide log best nemen als tegenprestatie voor de moeite van het plaatsen van een cache. Mochten de plaatsers geen interesse in het verhaaltje hebben, dan slaan ze het maar over, en anders, denk ik, dat het leuker lezen is dan alleen "Gevonden om zo en zo laat".
Blind Ollie Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 Daarom heb ik eigenlijk ook een hekel aan stickers: "Gelogd door Koos op 1/5/2004". Niet eens de moeite nemen om wat te schrijven!! Wij zijn tot nog toe echt leuke boekjes tegen gekomen. We nemen de tijd om (ongezien) de vorige logs te lezen en ons eigen bezoek te loggen. Ook wij hebben een team-sticker die we zien als toevoeging om de log wat op te leuken. Daar heb je toch geen hekel aan ? Als een sticker de log vervangt komt dat bij ons wel een beetje karig over.
GeoWolf Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 Daarom heb ik eigenlijk ook een hekel aan stickers: "Gelogd door Koos op 1/5/2004". Niet eens de moeite nemen om wat te schrijven!! . Is dat wel helemaal terecht? Ik plak uitsluitend stickers omdat mijn handschrift nagenoeg onleesbaar is en ik, om geen aandacht te trekken, niet langer op de cachelokatie wil blijven dan strikt noodzakelijk is. Thuis log ik uiteraard wel on-line. Daarbij vraag ik me af hoeveel cachers de tijd nemen om ter plekke de verhalen in het logboek (primair bedoeld voor de plaatser) te lezen. De krabbels zijn doorgaans identiek aan de logjes op het web en die worden (meestal) vooraf gelezen om een beter beeld van de tocht te krijgen. Ben overigens wel benieuwd naar het leesgedrag van mede-cachers. Lees je vooraf alle logjes op de cachepagina omwille van voorpret/voorbereiding of doe je dat nooit omdat daarmee het verrassingselement kleiner wordt? Lees je de notities in het cachelogboek, als daar tenminste gelegenheid voor is (rustige omgeving)? Keer je wel eens terug naar een cachepagina om kennis te nemen van de ervaringen van degenen die de route na jou hebben gelopen (en mogelijk in dezelfde valstrikken zijn getrapt)? .
barnold Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 ja, ik lees voordat ik op pad ga wel een aantal logjes op het net door, om een indruk te krijgen. we cachen per fiets of openbaar vervoer en dan wil ik de tocht graag beloond zien door een found. als het even kan lees ook ook in het logboekje de oudere logs door. en ik houd een gevonden cache nog een tijdje in de gaten om te zien wat de ervaringen van anderen zijn. mijn logjes zijn niet lang, (behalve bij "lang verhaal") maar toch wel een paar regels en wat stempelafdrukken.
Heirbaut Hunters Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 Had eigenlijk moeten schrijven: Daarom heb ik eigenlijk ook een hekel aan stickers: "Gelogd door Koos op 1/5/2004". Niet eens de moeite nemen om wat bij te schrijven!! En ja hoor, ook ik ga niet in een plensbui een heel verhaal dichten, of wanneer ik per geschreven letter twee teken scoor. En als ik midden in de kijkerd zit, ben ook snel klaar. Bovendien wil ik inderdaad ook niet de mensen tekort doen die een sticker plakken (omdat ze al bij nummertje tig-honderd-zoveel zijn) maar wel een leuke online-log schrijven. En als ik cache tijdens werktijd (pauzes en onderweg naar klanten) ben ik ook wat korter van stof. Ik ben niet roomser dan de Paus hoor (mwah, ietsje dan ) Ik lees, afhankelijk van de situatie (zie voorgaande regel) ook het logboekje (gedeeltelijk) door. En cachers in hokjes plaatsen, dat doe ik nooit ook al komt dat wellicht zo over. Dan is het zeker niet zo bedoeld. En de snel-cacher is niet beter/slechter dan de toeristische-cacher.
mgr Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 ...Thuis log ik uiteraard wel on-line... Lees je vooraf alle logjes op de cachepagina omwille van voorpret/voorbereiding of doe je dat nooit omdat daarmee het verrassingselement kleiner wordt? Lees je de notities in het cachelogboek, als daar tenminste gelegenheid voor is (rustige omgeving)? Keer je wel eens terug naar een cachepagina om kennis te nemen... Hee, ik krijg altijd lege watchlist mailtjes van jou. Die laten mijn loglist in de soep lopen, dus nu vang ik ze maar af. Op de overige vragen: * Bijna altijd * Ja, da's leuk. Ben sowieso benieuwd naar de laatste voorgangers en de eerste. Hoewel er ook vaak nog nix in het logboek staat * Da's bijna het leukste van cachen! Kan niet zonder al die verhaaltjes. Gr.M.
Lex en Leo-team Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 [ Ben overigens wel benieuwd naar het leesgedrag van mede-cachers. Lees je vooraf alle logjes op de cachepagina omwille van voorpret/voorbereiding of doe je dat nooit omdat daarmee het verrassingselement kleiner wordt? Lees je de notities in het cachelogboek, als daar tenminste gelegenheid voor is (rustige omgeving)? Keer je wel eens terug naar een cachepagina om kennis te nemen van de ervaringen van degenen die de route na jou hebben gelopen (en mogelijk in dezelfde valstrikken zijn getrapt)? . - Ik lees ze vantevoren bijna allemaal, zodat ik niet voor onverwachte situaties kom te staan. Mededelingen bv over onnauwkeurige metingen of onduidelijkheden over objecten probeer ik zo te ondervangen. Succes zit bij mij bijna altijd in de voorbereiding en logjes lezen (en spoilers) behoren daar in ieder geval bij. Echter, logjes van meer dan een half jaar oud lees ik niet. - Nee - Ja ik keer wel terug naar de cachepagina maar niet om de ervaringen van anderen te lezen maar wel om te checken of de cache na mijn bezoek nog wel gevonden wordt, anders vind ik het een beetje carambalig En wat mijn eigen loggedrag betreft: In het veld is het meestal alleen mijn naam en een korte opmerking, tenzij er iets bijzonders is gebeurd ofzo. Op de computer heeft het bij mij allemaal met inspiratie te maken. De ene dag kan ik makkelijk in 5 minuten een A4-tje schrijven over een cache geheel op rijm. En de volgende dag lukt het me nauwelijks om uberhaupt iets te tikken. Grote logboeken maken me niks uit, ik vind het eerlijk gezegd ook een van de minste problemen die we kunnen tegenkomen Alexander
MegaHeks Geplaatst 1 juni 2004 Geplaatst 1 juni 2004 Thuis log ik uiteraard wel on-line. En die zijn vaak gieren van het lachen Ik heb vanavond dat dubbeltje geprobeerd voor mensen die dit niet snappen lees de logs. (Of als dat teveel moeite is, past een oud dubbeltje in het gaatje van je cdtje en is je cdtje even groot als een bierviltje?) Hee, ik krijg altijd lege watchlist mailtjes van jou. Die laten mijn loglist in de soep lopen, dus nu vang ik ze maar af. Echt..?? Ik mis niks hoor
Aanbevolen berichten