Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tip:

Al een hele tijd zocht ik naar een sms-oplossing waarmee ik automatisch de eindcoördinaten van de door mij geplaatste caches zou kunnen leveren, voor het geval het de zoekende cachers niet zou lukken de vraagstukjes bij de cache zelf op te lossen en zo de juiste eindplek te bepalen.

Ik heb het vaak bij de bekende providers geprobeerd, maar volgens hen was een dergelijke oplossing niet voorhanden. Ik heb er nu toch eentje gevonden op www.smslorre.nl, waar je gratis een eigen sms-dienstje kunt opzetten.

Zo heb ik voor mijn cache-pagina's de sms-dienst GC opgezet, waarmee ik op aanvraag de eindcoördinaten bekend maak van mijn multi's. Zo levert bv. het commando 'Lorre GC WM' naar het telefoonnummer 2020 de eindcoördinaten op van mijn cache Wyldemerk.

De kosten voor het opvragen van de gegevens (€ 0.70 per ontvangen bericht) zijn natuurlijk niet gratis, dus zo 'gratis' is de dienst niet. Maar aan de andere kant lijkt het me toch wel een aardige service op je cache-pagina voor die cachers die het kistje niet kunnen vinden. Een tweede keer moeten terugkomen (autokosten e.d.) kost per slot van rekening ook niet bepaald niks!

Geplaatst
Tip:

Al een hele tijd zocht ik naar een sms-oplossing waarmee ik automatisch de eindcoördinaten van de door mij geplaatste caches zou kunnen leveren, voor het geval het de zoekende cachers niet zou lukken de vraagstukjes bij de cache zelf op te lossen en zo de juiste eindplek te bepalen.

Ik heb het vaak bij de bekende providers geprobeerd, maar volgens hen was een dergelijke oplossing niet voorhanden. Ik heb er nu toch eentje gevonden op www.smslorre.nl, waar je gratis een eigen sms-dienstje kunt opzetten.

Zo heb ik voor mijn cache-pagina's de sms-dienst GC opgezet, waarmee ik op aanvraag de eindcoördinaten bekend maak van mijn multi's. Zo levert bv. het commando 'Lorre GC WM' naar het telefoonnummer 2020 de eindcoördinaten op van mijn cache Wyldemerk.

De kosten voor het opvragen van de gegevens (€ 0.70 per ontvangen bericht) zijn natuurlijk niet gratis, dus zo 'gratis' is de dienst niet. Maar aan de andere kant lijkt het me toch wel een aardige service op je cache-pagina voor die cachers die het kistje niet kunnen vinden. Een tweede keer moeten terugkomen (autokosten e.d.) kost per slot van rekening ook niet bepaald niks!

Het Smurfen Team heeft ook al zoiets toch?

SMSLorre de Smurfen

Druiventuin.

Geplaatst
Zoiets zag ik ook bij team de Smurfen staan volgens mij.

Inderdaad, dezelfde dienst!! :yes:

Of is het een initiatief van Grote Smurf? ;) Zou zomaar kunnen ...

Geplaatst

Inderdaad, team de Smurfen was eerder, sterker nog, de dag dat je je kon aanmelden was de dienst aangevraagd. :yes:

En helaas niet gratis... maar ik ga de opbrengsten (schamele 0,10 a 0,15 per bericht overigens) als geocaches/TB's teruggeven aan de gemeenschap. Deze maand is de SMURF dienst al 8x gebruikt, dus het loopt storm... ;)

Geplaatst
En helaas niet gratis... maar ik ga de opbrengsten (schamele 0,10 a 0,15 per bericht overigens) als geocaches/TB's teruggeven aan de gemeenschap. Deze maand is de SMURF dienst al 8x gebruikt, dus het loopt storm... ;)

Nee, rijk zul je er zelf niet van worden. Een van de leuke kanten van de dienst is echter wel dat je ook een goed doel als begunstigde op kunt geven. Die krijgt dan 1x per zoveel weken het totdantoe verdiende kapitaaltje op hun rekening overgemaakt.

Als je als Nederlandse cachers zou afspreken om al de hints van Nederlandse caches te bundelen in 1 sms-dienst (lijkt me best een goed idee, en realiseerbaar!) dan kan het voor het goede doel best nog wat opleveren.

Zo zouden bv. kunnen afspreken dat we op die manier de kassen van de beide stichtingen (of een ander goed doel) wat proberen te spekken.

Lijkt dat jullie wat?

Geplaatst
Als je als Nederlandse cachers zou afspreken om al de hints van Nederlandse caches te bundelen in 1 sms-dienst (lijkt me best een goed idee, en realiseerbaar!) dan kan het voor het goede doel best nog wat opleveren.

Zo zouden bv. kunnen afspreken dat we op die manier de kassen van de beide stichtingen wat proberen te spekken.

Lijkt dat jullie wat?

Dat idee is hier ook al opgekomen.

Ik heb "Geocache" en "Geocaching" al aangemeld.

Het zou dan zo kunnen werken:

Stuur een SMS met "LORRE GEOCACHE GCGHXX" naar 2020

En je krijgt een bericht met bijvoorbeeld een extra hint.

Over het op deze manier opvragen van eindcoördinaten weet ik het nog niet.

Moet natuurlijk niet zo zijn dat de multicache niet meer gedaan wordt.

Maar men gelijk het eind coördinaat opvraagt en de cache gaat zoeken. ;)

Aan de andere kant als ze het wel doen genereert dat wel weer meer opbrengsten. :yes:

Geplaatst

Er is inderdaad het gevaar van 'snelle scoorders', maar goed daar staan dan inderdaad de extra inkomsten voor het goede doel tegenover. Bovendien zal het relatief hoge bedrag van 70 eurocent per hint de boel wel wat gaan remmen.

En uiteindelijk is het natuurlijk de individuele cacheplaatser die bepaalt of die wel of niet mee wil doen, en zo ja, wat voor hints die prijsgeeft.

Komen we natuurlijk op de vraag: hoe en wie? Of is het daarvoor nog wat te vroeg?

Geplaatst
Komen we natuurlijk op de vraag: hoe en wie? Of is het daarvoor nog wat te vroeg?

Het zou het mooiste zijn als deze nieuwe dienst via de indexpagina van www.geocaching.nl wordt aangeboden.

Ik denkt dat je op die manier de meeste mensen berijkt.

Een invul formuliertje, waar men kan kiezen wat en overwelke cache ze iets prijs willen geven.

Deze gegeven automatische naar mij door laten sturen via email en de boel wordt verwerkt.

Een beetje vroeg is het nog wel.

Eerst even afwachten of het allemaal gaat werken.

En even uit zoeken of dat er ook een max aan het aantal commando's zit.

Aangemeld zijn:

- GEOCACHE

- GEOCACHING

- GEOCACHEHINT

- GEOCACHEEINDCOORDINAAT

Wie programmmeerd de .nl site ?

Misschien kan die alvast een opzetje voor het formulier maken ?

Geplaatst
Aangemeld zijn:

- GEOCACHE

- GEOCACHING

- GEOCACHEHINT

- GEOCACHEEINDCOORDINAAT

En GC (houdt het lekker kort!) zal ik voor het goede doel natuurlijk ook graag beschikbaar stellen/overdragen ... ;)

Geplaatst
Als dat bij een multicache zo is dan bijv. over de helft van die cache een tip weggeven, en daar dan ook een soort mini-multicache maken maar dan makkelijker? Zodat dat direct naar de cache toewandelen wordt voorkomen.

Is inderdaad goed mogelijk. Je kunt je sms-infodienst immers inrichten zoals je zelf wilt.

Geplaatst

wat maakt het nou uit voor de eigenaar van de cache dat iemand via deze dienst de eindcoordinaten opvraagt en zo daar dan meteen op af gaat? Naar mijn idee doe je cachen voor jezelf en wij zouden die dienst alleen gebruiken als we er echt niet uitkomen en ook behoorlijk gefrustreerd zijn geraakt omdat we er niet uitkomen. Dat is tenslotten niet altijd zo. BV Wijdemerk was inderdaad erg frustrerend en daar hebben we ook voor gebeld maar dat zou ik bij Beestenboel dus weer niet doen.

Als je meteen aan de telefoon hangt voordat je je hobbie gaat uitoefenen dan is naar mijn idee de lol er al gauw af.

Het lijkt mij dus niet dat iedereen bij een multi cache gelijk gaat bellen om er dan zo naar toe te hollen. Uitzonderingen waarschijnlijk daar gelaten maar die spekken dan de kas voor beide stichtingen want dat vind ik wel een goed idee. ;)

Geplaatst
En helaas niet gratis... (schamele 0,10 a 0,15 per bericht overigens)
Dat het 0,70 euro per bericht kost is geen probleem, want

1. Ik heb nog een Telfort sim van postbank telefoon, waar van de telebankieren funktie is op geheven en die moet dus leeg. Want dan kan ie de grijze bak in :yes:

2. Ik kreeg bij de M55/Kpn abo cashdeal een kpn prepaid sim met 7 euro, die moet ook leeg. Dan kan ie ook de grijze bak in. ;)

3. Afgelopen voorjaar 2 GRATIS 20 euro Orange abo afgesloten, is amper meegebeld en op beide staat nu 90 euro. :eek:

Grrrrrrr, ik kan nog wel even smsen voor cache koordinaten ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...