Spring naar bijdragen

Api Token


PeYoPla

Aanbevolen berichten

Tot nu toe nooit geen problemen gehad tot gisteren, als ik mijn caches probeer te updaten in GSAK geeft de pc aan the access token provided is not valid.

Als in dan via de knop Nieuwe Api token ophalen ga komt hij niet verder als verbinding maken met GC.com api en dan niets meer.

Is er een update geweest of zo?? of hebben andere hier ook last van. Via mijn telefoon en GDAK werkt het gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals steeds weer moet hier de opmerking gemaakt worden: heb je de laatste versie van GSAK draaien. Want dat is nl voorwaardelijk. Daarna token vernieuwen. Als de normale methode niet werkt: methode 2 proberen (als je bv firefox hebt en Internet Explorer is oud, een XP machine oid). Heb je geen methode 2 in je menu zitten: dan GSAK updaten tot laatste versie. Lukt het allemaal nog niet (wat alleen nog maar faalt als je methode 2 op IE toepast), staat in honderden draadjes inmiddels: cookies weggooien in Internet Explorer en IE afsluiten en opstarten (dus niet Firefox of een andere browser). De token is na 2 maanden ongeldig, dus deze stappen zul je moeten herhalen in de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik normaal Edge (windows 10)en had geen probleem maar ineens niets meer, geprobeerd met chrome ook niet en het lukt nu dus alleen met IE en optie 2. Maar oké we kunnen de caches weer updaten etc. en op pad.

Thx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, wat jeukt het als ik dit allemaal lees. Even wat feitjes op een rij voor de duidelijkheid:

 

In juli 2015 ongeveer is de permanente token omgezet in een tijdelijke die na 2 maanden vernieuwd moet worden (wegens misbruik door sommige sites).

GSAK gebruikt hiervoor onder de motorkap (dus windows intern IE) en niet Edge of iets anders. Kan niet veranderd worden, is een windows intern issue, geen GSAK issue.

Oudere versies van IE werken niet meer na wijzigingen bij GS (denk aan XP's).

In Windows 10 zit Edge standaard, maar IE is aanwezig en kan weer default worden en onder menu's worden gebracht (even zoeken in filesysteem, zit nl niet in een menu).

GSAK werkt niet met Edge.

Methode 2 is geïntroduceerd na veel klachten omdat mensen met XP's zaten. Je kunt iedere browser die GS accepteert benutten als deze default gemaakt is voor methode 2.

IE loopt soms kapot op oude cookies. Verwijderen cookies, IE stoppen, starten, uitloggen op GS, inloggen helpt.

Chrome (meen ik) werkt ook niet soepel.

Methode 2 zit alleen in de laatste releases van GSAK.

Je kunt in GSAK instellen de token te testen bij opstart van GSAK. Voorkomt ergernis.

Methode 2 is een stomme naam die niets zegt. Jammer. Is bij alle problemen de aangewezen weg omdat de token via de browser URL wordt aangeboden ipv onderhands. Deze methode is helder en toekomst vast.

 

Zelf getest: IE actief/default op Windows 10, kan GSAK mee omgaan (let op mogelijk cookie issue). Zou dus moeten werken bij jou. Tenzij je recent een OS/Service pack update hebt gehad waar mikkiesoft weer iets in verknoeid heeft.

 

Wat klopt er nu niet ? Want er klopt iets niet. Edge na augustus lijkt me wat gecompliceerd in de standaard token mode, want je hebt geen cookie probleem opgelost lees ik en GSAK maakt hier geen gebruik van (maar van het niet zichtbare IE).

Aanbeveling: bij een hulpvraag zet erbij wat je hebt, wat geconfigureerd is en wat je precies gedaan hebt. Dan hebben anderen er ook iets aan.

 

Voor diegenen die globalcacheupdatestatus macro gebruiken: moeten ook de token bij de 'buren' regelmatig vernieuwen. Beide tokens lopen niet synchroon, dus beste is ze op dezelfde dag te vernieuwen. Aangezien de macro zelf caches toevoegt, heb je 2 tokens nodig of 2 tokens en een inlog:

token in GSAK voor update

token bij buren voor bepalen van je membership status

inlog om gebruik token bij ophalen status te voorkomen (optioneel). Anders: token uit GAPP wordt door de macro gebruikt en aan de buren doorgegeven,

 

Leuker kunnen we het niet maken. Wel ingewikkeld.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...