regenboog2 Geplaatst 10 september 2015 Geplaatst 10 september 2015 Even een update over mijn ervaringen met de Touch, het apparaat vreet batterijen. Ik ga nu toch maar Eneloops bestellen want op deze manier ga ik gauw door de gewone alkaline penlights heen. Groot verschil met de E-Trex 10 en 20 deze waren veel zuiniger met de stroom. De GPSsen met touch screen gebruiken meer stroom dan een eenvoudige Etrex. Ik merk ook een duidelijk verschil met bijvoorbeeld een Oregon van mijn partner. Wij gebruiken dezelfde batterijen, ik denk dat ik er ongeveer twee keer zo lang mee doe voordat ik ze weer op moet laden.
Team Gelaen Geplaatst 10 september 2015 Geplaatst 10 september 2015 (bewerkt) Dan zou ik snel van die alkaline.s afstappen. Sinds mijn eerste gps in 2004 gebruik ik oplaadbare batterijen. Dat verdien je redelijk snel terug volgens mij. Het is niet direct zo dat het touchscreen oorzaak is van het meer verbruik van batterijen. Ik heb eerst een 450 gehad en daar merkte ik dat niet zo bij. De 600 gebruikt echt wel wat meer. 10 september 2015 bewerkt door Team Gelaen
Marco_Schuurman Geplaatst 13 september 2015 Geplaatst 13 september 2015 Kan de accupack van de oregon6xx niet in de etrex? En wordt deze dan ook in de etrex opgeladen ?
Peetee Geplaatst 14 september 2015 Geplaatst 14 september 2015 Kan de accupack van de oregon6xx niet in de etrex? En wordt deze dan ook in de etrex opgeladen ? Nee, volgens mij kun je accu's niet opladen in de Etrex.
thex Geplaatst 14 september 2015 Geplaatst 14 september 2015 Het accupack van de Garmin Oregon zijn 2 gewone oplaadbare batterijen in een klem. De capaciteit is wat groter/beter dan normaal. De vorm van het hoesje/klem drukt een knopje in zodat de Oregon "weet" dat er geen gewone batterijen in zit. Als de vorm van het hoesje zodanig is dat deze in de etrex past, kun je hem buiten de etrex opladen met wat vernunft door de batterijen uit de klem te nemen.
Marco_Schuurman Geplaatst 14 september 2015 Geplaatst 14 september 2015 is de capaciteit ook groter dan van eneloops?
thex Geplaatst 14 september 2015 Geplaatst 14 september 2015 Wat ik ervan hoor is het heel behoorlijk. Zelf gebruik ik eneloops. Gaat bijna een cache dag mee op een oregon 600. De etrex zal ietsie zuiniger zijn, maar touch screens vragen nu eenmaal wat meer. Voor de duurdere prijs van de garmin pack kun je ook een tweede eneloop set erbij kopen in de batterij webshop.
lilyenko Geplaatst 27 januari 2016 Geplaatst 27 januari 2016 Ik heb de E-Trex touch 35 sinds twee weken en ik moet zeggen dat ik erg over te spreken ben. Gebruiksklaar vanuit de doos en werkt perfect, vindt snel de satellieten, kompas werkt goed en heel simpel in het gebruik. Er stonden al 250.000 caches op in een speciaal mapje, maar die heb ik gelijk verwijderd omdat ik werk met PQ's en eventuele losse caches. Mijn vergelijkingsmateriaal is de e-trex 20 en de e-trex 10 die ik beiden in bezit heb gehad,
Marco_Schuurman Geplaatst 29 januari 2016 Geplaatst 29 januari 2016 Heb mezelf een setje eneloops cadeau gedaan, zal later even laten weten hoe ze bevallen
DeBoer Geplaatst 29 januari 2016 Geplaatst 29 januari 2016 Ik ben ook al een tijdje overstag naar de Eneloops en het bevalt mij prima. Thanks voor de tip!!
JandeBeHanger Geplaatst 9 februari 2016 Geplaatst 9 februari 2016 Heb mezelf een setje eneloops cadeau gedaan, zal later even laten weten hoe ze bevallen Koop er gelijk een goede lader bij en merk de setjes 2 aan 2.
Marco_Schuurman Geplaatst 9 februari 2016 Geplaatst 9 februari 2016 Heb een set inclusief lader gekocht. 2 aan 2 gaat denk ik automatisch. 2 in het toestel en 2 in de lader. Bevalt tot op heden goed.
JandeBeHanger Geplaatst 9 februari 2016 Geplaatst 9 februari 2016 Bevalt tot op heden goed. OK! Ik een jaar of vier terug radikaal alle oplaadbare accuus vervangen door 16 eneloops, dan is markeren wel noodzakelijk. Later nog meer gekocht, omdat mijn gezin deze accuus ook ontdekten. Mijn 60Cx werkt iets van 12 uur op een set.
Aanbevolen berichten