Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De ervaringen in het veld zijn tot dusver heel goed, alle caches werden gevonden en ook onder een bladerdek en onder dikke wolken was er een nauwkeurigheid van rond de 4 meter.

Dat klinkt goed. De Oregon 600 functioneert nog steeds niet goed onder bladerdek. Zelf denkt het toestel daar vaak anders over. Het geeft dan aan dat het een nauwkeurigheid heeft van 4-5 meter. Maar ondertussen stuurt het me door het halve bos en heb ik ondertussen een perceel afgezocht van 30x30 meter. Maar de nauwkeurigheid blijft volgens het toestel gelijk.

Maar misschien heeft Garmin het lek boven. Ik hoop alleen dat het dan een softwarematig probleem is en niet de hardware.

Wij hebben ook een Oregon 600 gehad en nooit problemen gekend in bossen. Ik vrees dat dit een beetje van toestel tot toestel afhangt. Het eerste exemplaar dat we hadden gekocht, kende enorm veel problemen. Onder garantie binnengebracht en een nieuw toestel gekregen. Deze werkte wel naar behoren en heeft nooit kuren gehad.

Geplaatst

De eerste exemplaren hadden een andere ontvanger en andere firmware hiervoor. Wat het toestel presteert hangt dus inderdaad af van wanneer je hem gekocht hebt, en de hoeveelheid men op voorraad had.

Geplaatst

De eerste exemplaren hadden een andere ontvanger en andere firmware hiervoor. Wat het toestel presteert hangt dus inderdaad af van wanneer je hem gekocht hebt, en de hoeveelheid men op voorraad had.

Bedankt Garmin daar zijn we dus mooi genaaid mee.

Geplaatst

@DeBoer, heb je hem ook al gebruikt met wat regen? ik ben benieuwd hoe dan de bediening reageert.

Ikzelf heb een etrex30 maar gebruik ook vaak de Samsung S5 en laat die nu juist niet lekker te bedienen zijn als er regendruppels op het scherm zitten.

Geplaatst (bewerkt)

Haha, nee helaas Djoekster, net als de meeste touchscreens, heb ik ook een hekel aan regen, dus dat heb ik nog niet getest.

Mocht het een keer gebeuren dat ik toch in de regen aan het cachen ben, laat ik je mijn ervaringen weten.

bewerkt door DeBoer
Geplaatst

Je moet hem een standje minder gevoelig zetten, anders flobbert er wel eens wat spontaan. Maar ik gebruik hem ook in de regen. Gaat redelijk goed.

Geplaatst

touchscreen wat minder gevoelig zetten....... klinkt goed, ik zal eens kijken of dat op de S5/android ook ergens in te stellen is.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Ik ben ook voornemens om een touch aan te schaffen. (Heb de 650t weer ingeleverd) heeft er iemand ervaring met de bluetooth koppeling met een android telefoon? Werkt deze in tegenstelling tot de 650t wel goed?

Ook ben ik benieuw of er mensen zijn die hem ook gebruiken voor het fietsen.

Geplaatst

Ik heb een bluetoothkoppeling gemaakt in combinatie met de Garmin app op de telefoon en dat werkte prima, maar omdat voor mij (nog) geen meerwaarde heeft heb ik dit ook weer verwijderd.

Ik gebruik de Tough niet specifiek voor het fietsen, maar gebruik hem wel om te navigeren op de fiets, met de bijgeleverde fietssteun en dat werkt prima.

Routes maken in Basecamp, of op het apparaat zelf, de instellingen op navigeren op de fiets en gaan.

Geplaatst

Ja, geen enkel probleem. De kaarten die al voorgeinstalleerd zijn, die zijn ook gebaseerd op OSM en ook deze kaarten zijn gedetailleerd en duidelijk. Ook met de Freizeitkaarten weet de touch wel raad.

Geplaatst

Even een update over mijn ervaringen met de Touch, het apparaat vreet batterijen. Ik ga nu toch maar Eneloops bestellen want op deze manier ga ik gauw door de gewone alkaline penlights heen.

Groot verschil met de E-Trex 10 en 20 deze waren veel zuiniger met de stroom.

Geplaatst

Euh...., ik dus wel.

Leuke reactie,

Niet eens zo gek hoor. Als je altijd gewoon normale alkaline batterijen gebruikt dat je er gemakshalve maar van uit gaat dat die nu ook nog voldoen. Zou mij ook zomaar kunnen overkomen.

Ik heb naast mijn Oregon 650T nog zo'n oude gele Etrex van de allereerste generatie zonder kaart erin en ook die werkt dagen op twee alkaline batterijen als je het lampje niet te vaak gebruikt. Hij doet het overigens nog prima verder, niet kapot te krijgen dat ding. Nu heb ik een aantal Eneloops van 2000mAh en die voldoen uitstekend. Beter zelfs dan het accupack wat bij de Oregon geleverd wordt. Dat is zo geweldig niet. Bovendien behouden ze inderdaad lang hun lading. Ik ben het laatste jaar uit de roulatie geweest met mijn rug en ben dus niet aan geocachen toegekomen. Afgelopen dagen tijdens onze vakantie weer een beetje begonnen met geocachen. Op een goed moment was het originele accupack van de Oregon leeg. Ik heb de Eneloops die ik vorig jaar ongeveer in deze zelfde periode geladen had in de Oregon gedaan en die werkten net of ze gisteren geladen waren. Ik stond er echt van te kijken. Dus een setje Eneloops is geen weggegooid geld.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...