DanPan Geplaatst 12 augustus 2015 Geplaatst 12 augustus 2015 (bewerkt) Garmin eTrex Touch, eerste indruk. https://www.youtube.com/watch?v=afvS2XYxNJE https://www.youtube.com/watch?v=afvS2XYxNJE 12 augustus 2015 bewerkt door DanPan
Barry Geplaatst 13 augustus 2015 Geplaatst 13 augustus 2015 Leuk apparaatje, hoewel de joystick juist de grote charme van de Etrex serie was.
regenboog2 Geplaatst 13 augustus 2015 Geplaatst 13 augustus 2015 Ik heb destijds ook voor de Etrex 20 gekozen omdat de joystick goed beviel en ik vond het menu handiger dan bij de Oregon. Het bevalt me nog steeds prima. Als ik nu dit filmpje bekijk zou ik me wel kunnen voorstellen dat ik in de toekomst over zou stappen op dit model. De bediening ziet er eenvoudiger uit dan de Oregon en het idee van kaarten die (mogelijk) ieder jaar een update krijgen spreekt me ook wel aan.
Team Gelaen Geplaatst 13 augustus 2015 Geplaatst 13 augustus 2015 Volgens mij is de bediening van de oregon 600 nagenoeg gelijk er aan.
regenboog2 Geplaatst 13 augustus 2015 Geplaatst 13 augustus 2015 Die ken ik nog niet, maar de 500 vind ik onhandig.
Team Gelaen Geplaatst 13 augustus 2015 Geplaatst 13 augustus 2015 Ik heb 4 jaar een 450 gehad, vond dat handiger dan hannesen met knopjes, maar dat is erg persoonlijk denk ik. De 600 is echt super (heb hem nog geen week)
Blade21 Geplaatst 26 augustus 2015 Geplaatst 26 augustus 2015 Garmin kennende zal het toestel wel weer continu crashen en eerst 20 updates nodig hebben voordat hij enigszins betrouwbaar is. De nauwkeurigheid onder bladerdek zal ook wel weer waardeloos zijn (antenne aan de achterzijde) zodat geocachen weer een beproeving wordt. Ben ik te negatief? Volgens mij ben ik een realist. Ik ken Garmin ondertussen. Maar hopelijk heb ik het mis.
regenboog2 Geplaatst 26 augustus 2015 Geplaatst 26 augustus 2015 Ik ben wel benieuwd of iemand hem al heeft (geprobeerd).
Team Gelaen Geplaatst 26 augustus 2015 Geplaatst 26 augustus 2015 op forum.gps.nl kun je er ook meer over lezen
DeBoer Geplaatst 26 augustus 2015 Geplaatst 26 augustus 2015 Ik heb de E-Trex touch 35 sinds twee weken en ik moet zeggen dat ik erg over te spreken ben. Gebruiksklaar vanuit de doos en werkt perfect, vindt snel de satellieten, kompas werkt goed en heel simpel in het gebruik. Er stonden al 250.000 caches op in een speciaal mapje, maar die heb ik gelijk verwijderd omdat ik werk met PQ's en eventuele losse caches. Mijn vergelijkingsmateriaal is de e-trex 20 en de e-trex 10 die ik beiden in bezit heb gehad, 1
regenboog2 Geplaatst 26 augustus 2015 Geplaatst 26 augustus 2015 Oké, en wat vind jij dan hét voordeel ten opzichte van de e-trex 20? Die bevalt mijn namelijk erg goed.
DeBoer Geplaatst 26 augustus 2015 Geplaatst 26 augustus 2015 Hét voordeel kan ik niet echt benoemen, maar het iets grotere (touch) scherm, de voor geïnstalleerde kaarten en mijn voorliefde voor nieuwe gadgets waren voor mij genoeg redenen om deze GPS aan te schaffen. Geen slecht woord over de E-Trex 20 trouwens, ook daar vond ik alle caches mee en ik vind het nog steeds een geweldig apparaat maar de E-Trex Touch had mij vanaf het moment dat ik 'm zag in zijn macht.
Peetee Geplaatst 26 augustus 2015 Geplaatst 26 augustus 2015 Hét voordeel kan ik niet echt benoemen, maar het iets grotere (touch) scherm, de voor geïnstalleerde kaarten en mijn voorliefde voor nieuwe gadgets waren voor mij genoeg redenen om deze GPS aan te schaffen. Geen slecht woord over de E-Trex 20 trouwens, ook daar vond ik alle caches mee en ik vind het nog steeds een geweldig apparaat maar de E-Trex Touch had mij vanaf het moment dat ik 'm zag in zijn macht. Wat zijn je ervaringen in het veld? Hoe staat het bv. met de leesbaarheid/helderheid van het scherm? En is de bediening aardig intuïtief?
DeBoer Geplaatst 26 augustus 2015 Geplaatst 26 augustus 2015 De ervaringen in het veld zijn tot dusver heel goed, alle caches werden gevonden en ook onder een bladerdek en onder dikke wolken was er een nauwkeurigheid van rond de 4 meter. Het scherm is helder en goed afleesbaar wel spiegelt het scherm in het zonlicht, maar volgens mij is dat bij de meeste andere GPS 'en ook het geval. De bediening is makkelijk en intuïtief, de menu's zijn hetzelfde opgebouwd als bij de andere etrexen, wel moest ik in de praktijk nog even de juiste fijnafstellingen vinden om alles echt naar mijn zin te krijgen. Je kan er voor kiezen om het dashboard in beeld te houden maar dit is ook met een eenvoudige tik op het scherm weg te halen en na een nieuwe tik weer terug te zetten. De schaal van de getoonde kaart vergroot/klein je ook door eenvoudig op het scherm te tikken. De GPS heeft verder maar één fysieke knop aan de zijkant en als je die indrukt tijdens je activiteit zie je alle bekende mogelijkheden zoals: Projectie, waypoints/beheer/middelen, routes enz. Dus tot zover kan ik niet anders dan positief zijn over deze GPS. Mocht ik nog tegen eigenaardigheden aanlopen, of zaken die niet of niet goed werken, zal ik het in dit forum melden. 2
Blade21 Geplaatst 27 augustus 2015 Geplaatst 27 augustus 2015 De ervaringen in het veld zijn tot dusver heel goed, alle caches werden gevonden en ook onder een bladerdek en onder dikke wolken was er een nauwkeurigheid van rond de 4 meter. Dat klinkt goed. De Oregon 600 functioneert nog steeds niet goed onder bladerdek. Zelf denkt het toestel daar vaak anders over. Het geeft dan aan dat het een nauwkeurigheid heeft van 4-5 meter. Maar ondertussen stuurt het me door het halve bos en heb ik ondertussen een perceel afgezocht van 30x30 meter. Maar de nauwkeurigheid blijft volgens het toestel gelijk. Maar misschien heeft Garmin het lek boven. Ik hoop alleen dat het dan een softwarematig probleem is en niet de hardware.
Aanbevolen berichten