Peetee Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 Precies. Je hebt maar een beperkte hoeveelheid favo's. Dus achteloos uitdelen is er helemaal niet bij. Dat laat het favo-systeem helemaal niet toe. Verder vind ik dat verschillende bijdragen in dit draadje weer voornamelijk gebaseerd zijn op vooroordelen, aannames, veronderstellingen en frustraties. Voor een deel zullen die ongetwijfeld een kern van waarheid hebben, maar moet je daarom alles maar in twijfel trekken? Als dat laatste het geval is, dan zitten er hier op het forum ongetwijfeld ook gasten tussen die zichzelf gewoon graag op het forum presenteren omdát ze zich hier kunnen profileren. Ik ga daar niet van uit, maar ze zouden er zomaar tussen kunnen zitten. Op die manier kun je alles wel in twijfel trekken, toch? Ik denk dat het favo-systeem robuust genoeg is om de extremen aan beide kanten af te vlakken.
Dagwacht Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 Mensen doen wat ze doen en anderen spelen daar weer op in. Dat geldt ook bij geocaching. Daarbij is er veel verschil in beleving. De ene houdt van veel en de andere weer van mooi. Het kan en mag allemaal en ieder kan zijn eigen keuze bepalen. De ene bezoekt bij voorkeur de meubelboulevard op 2e Paasdag of 2e Pinksterdag en de ander gruwelt bij die gedachte. Je kunt je er druk over maken, helpen doet het je niet. 1
Diederikus Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 De Duintoppers zijn natuurlijk helemaal geen favojagers. Des te opmerkelijker is hun prestatie.
regenboog2 Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 Je kunt maar een gelimiteerde hoeveelheid favos uitdelen. Dat de duintoppers zoveel favos krijgen betekent dus ook dat veel leggers ze niet krijgen. Enthousiasme over de duintoppers betekent daarmee ook dat je anderen de favos minder gunt. Weet je dat wel zeker? Als je dat rechtlijnig doortrekt.... dan betekent dit je bij iedere cache (van welke eigenaar ook) waar je enthousiast over bent en andere discrimineert?
barny Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 ik zie PeeTee steeds verwoorden die ik ook herken van Robert van de site die hier de buren word genoemd dat is ook zo een wegkijker, heel hard blijven denken dat het allemaal wel mee valt alle uitwassen tegen beter weten in vergoelijken, iedereen moet maar doen wat hij wil predikers ik denk dat die twee heel goed door 1 deur kunnen als je een trail fiets, autorijdt, fake logt krijg je bij elke 10 bermprullen een favo om uit te delen als je dan op een dag 50 tot 100 keer uitstapen of afstapen als hobby bezigt dan kan je 5 tot 10 favo's als dank geven aan de "bonussen" die er bij moeten zitten bermprullen rapers verdrinken zowat in favos zoveel dat ze niet weten hoe ze er af komen, en dan is het makkelijk om tenminste eentje te geven aan een net zo waardeloze bonus van de reeks die jou de favo's heeft gegeven Barny 1
Peetee Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 ik zie PeeTee steeds verwoorden die ik ook herken van Robert van de site die hier de buren word genoemd dat is ook zo een wegkijker, heel hard blijven denken dat het allemaal wel mee valt alle uitwassen tegen beter weten in vergoelijken, iedereen moet maar doen wat hij wil predikers ik denk dat die twee heel goed door 1 deur kunnen Ik ken Robert niet persoonlijk, maar dat zou inderdaad best wel eens kunnen. Wat we misschien gemeen hebben is dat we niet krampachtig vasthouden aan wat eerder/vroeger als goed gold, om vervolgens al het andere tegen te willen houden. Zoals de wereld verandert, verandert ook het spelletje. De manier waarop is misschien niet altijd leuk, en niet allemaal vooruitgang, maar dat is wel hoe het is. De wereld verandert, en dan kun je beter mee veranderen, om vervolgens in het aanbod van het moment je eigen keuzes te maken. En volgens mij valt er ook vandaag de dag nog volop te kiezen in het geocachen, en dus zijn er ook nog legio redenen om van het spelletje te genieten. Dat betekent volgens mij niet dat je overal in mee gaat. Daar maak je nog steeds je eigen keuzes in. 5
Peetee Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 als je een trail fiets, autorijdt, fake logt krijg je bij elke 10 bermprullen een favo om uit te delen als je dan op een dag 50 tot 100 keer uitstapen of afstapen als hobby bezigt dan kan je 5 tot 10 favo's als dank geven aan de "bonussen" die er bij moeten zitten bermprullen rapers verdrinken zowat in favos zoveel dat ze niet weten hoe ze er af komen, en dan is het makkelijk om tenminste eentje te geven aan een net zo waardeloze bonus van de reeks die jou de favo's heeft gegeven Barny Ja, dat mag dan waar zijn, maar dat hoef je toch niet te doen? Je kunt de trails toch ook gewoon links laten liggen en het loggen ervan overlaten aan de cachers die dat wel leuk vinden? Jij en ik weten beide wel dat je niet gelukkig of gelukkiger wordt van grote aantallen founds, maar van het genieten van het spelletje op de manier die jou het naast aan het hart ligt. Ik doe dat al 13 jaar, met "nog maar" een kleine 800 founds. Je zult mij niet de trails zien afstruinen, al betekent dat niet dat ik er nooit eentje zal doen. Ik geniet nog steeds van het cachen omdat het mij volop de ruimte geeft om dat op mijn manier en in mijn eigen tijd te doen. En dat gun ik een ander ook.
Team Aragorn Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 10000 favo's, dit kan ik me eigenlijk net zo slecht voorstellen als 10000 founds. Ik geloof best dat de Duintoppers caches op prachtige plekken hebben gelegd maar kan het niet controleren omdat zij volgens mij (bijna) alleen PM caches hebben gelegd. Idem dito voor WiGe. Ach ja, op de eerste plaats liggen hun caches wat verder weg en op de tweede plaats zijn er in de buurt nog mooie multi's genoeg. Omdat ik toch geen favo's kan uitdelen - gelukkig niet - hoef ik me nooit druk te maken over allerlei favo-gerelateerde zaken. Of een cache-eigenaar zich beledigd zal voelen wanneer ik er geen uitreik; of ik misschien eerst weer wat oninteressante caches moet vinden omdat ik geen favo's meer uit kan reiken; of ik zo'n ding kan weghalen bij een cache die ik bij nader inzien toch niet favo-waardig vind; etc. etc. Vandaag ben ik dankzij geocaching weer in een mooi gebied geweest dat ik nauwelijks kende. Met een simpele Action-doos aan het einde. Een cache zonder veel favo's. Gewoon, een leuke fietstocht op een mooie ochtend. Wat wil je nog meer? 1
Diederikus Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 Wat wil je nog meer? Als je log mooi is, is de cache geslaagd. Moeilijker kan ik het niet maken.
Dagwacht Geplaatst 10 juni 2015 Geplaatst 10 juni 2015 756 ontvangen favo's. Steekt schril af tegen de top van Nederland. Daarom nog een verlate pluim voor de Duintoppers. Toch eens kijken of we een hotelletje kunnen boeken voor weinig om er een aantal te gaan bezoeken. In een dag is het niet te doen. Wij houden het aantal favo's niet constant bij. Niet iedereen die een favo toezegt geeft er inderdaad ook een weg. In het begin reageerde ik daarop. Nu al een tijdje niet meer. Toch hebben drie van onze caches meer dan 50% favo's. Het zijn drie verschillende types. De traditional wordt het meest bezocht, maar heeft ook het laagste percentage van de drie. Ook wij (mevrouw Dagwacht en ik) lezen het liefst mooie logs. We lezen ze allemaal. Het merendeel van de logs zijn niet superbijzonder. Toch kun je wel uit een log opmaken of men heeft genoten. Dan zijn wij al blij. Inmiddels winden we ons niet meer op als er een simpele log volgt. Je raakt aan alles gewend.
plezier42 Geplaatst 11 juni 2015 Geplaatst 11 juni 2015 Duintoppers van harte gefeliciteerd. Kwaliteit wordt echt beloond plezier42
Aanbevolen berichten