Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Deze tekst vond ik wel passend naar aanleiding van mijn telefonisch consult met de helpdesk van Garmin. Mijn Garmin Oregon 550T, inmiddels nummer 2, heeft problemen met het vinden van Satellieten en dat maakt het erg lastig om te schatgraven :clap: . Mijn probleem besproken en omdat ik in de veronderstelling was dat er twee jaar fabrieksgarantie wordt gegeven door Garmin was ik hoopvol dat het wel opgelost zou worden :no::no: Nee dus want op mijn duur betaalde 2e hands die ik van Garmin had gekocht blijkt maar 1 jaar garantie te zitten. Hoe wordt je dus rijk als fabrikant? Ruilen, repareren en dan weer verkopen en hopen dat het apparaat weer na een jaar stuk zal gaan... Als consument sta je blijkbaar machteloos nu maar eens nadenken hoe we dit probleem gaan oplossen.

Geplaatst (bewerkt)

Garmin is nu dus officieel de weg kwijt. Ik vond het spelletje altijd al moeilijker dan nodig, maar kon de vinger nog niet op de zere plek leggen. Ik weet nu beter, we lopen achter de verkeerde aan.

@Rabbitt Hill: suc6

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Mijn GPS was defect en ik had deze al meer dan 2 jaar in mijn bezit.

Contact op genomen met de winkel waar hij was gekocht.

Deze wilde hem wel na kijken maar op mijn kosten.

Want ik had geen garantie meer.

Contact op genomen met Garmin.

Ik mocht hem opsturen en kreeg te horen dat hij niet te maken was.

Dus werd er een nieuwe op gestuurd.

Beste klant,

Bij deze automatisch gegenereerde e-mail zit een bijlage*. Wij verzoeken u om dit formulier uit te printen en bij uw verzending aan ons te voegen.

Het item is ingeboekt onder het volgende referentienummer: SRR

Let op: Gebruik voor de buitenkant van de verpakking alstublieft het verzendetiket uit de bijlage, waarop dit referentienummer ook vermeld staat.

U bent verantwoordelijk om een verzendmethode/verpakking te gebruiken die in overeenstemming is met de waarde van de inhoud van het pakket. Wij verzoeken u om het item aangetekend te versturen.

Indien de reparatie buiten de garantie valt krijgt u, nadat het item bij ons is binnengekomen, nog een e-mail met hierin de betalingsgegevens. Wacht alstublieft met het overmaken van het bedrag totdat u deze e-mail ontvangen heeft.

Zodra het item (en de eventuele betaling) bij ons binnen is wordt uw serviceaanvraag verder in behandeling genomen.

Met vriendelijke groet,
Garmin Nederland B.V.
http://www.garmin.nl

Wij hebben uw serviceaanvraag behandeld en het vervangende item aan u verzonden. Deze zult u zeer spoedig ontvangen. Garmin retourneert producten via pakketpost, u dient te tekenen voor de bezorging hiervan.

Indien u contact met ons wilt opnemen betreffende deze aanvraag dan kunt u dit doen via ons gratis telefoonnummer 0800-0233937* (bereikbaar ma t/m vr 9.30 - 18.30) of per e-mail: dutch.support@garmin.com. Vermeld hierbij het referentienummer

Geplaatst

En Pa en Ma Beer dat is heel fijn om te horen en zonder maar een eurocent bij te betalen?

M.a.w. als dat zo zou zijn dan ligt het aan de willekeur van degene die je aan de lijn krijgt...

Geplaatst

Ik weet niet met wie je contact gehad hebt maar als je het nummer belt wat in ik er onder gezet heb.

Krijg je niet een importeur aan de lijn maar Garmin zelf.

Je belt een Nederlands nummer maar je wordt door geschakeld naar Engeland.

Je krijgt dan een bandje en die vaagt of je een Nederlands sprekend iemand wilt.

Deze leg je het probleem voor.

Zij willen hun naam hoog houden dus best kans op een betere oplossing.

Ik zou het zeker proberen.

Kost niks.

• 1 month later...
Geplaatst

Hier het vervolg op onze problemen met de Garmin Oregon 550T en de afhandeling door Garmin Nederland :thumbdown: Eindelijk was het dan zover de kogel door de kerk... Het omruilvoorstel van Garmin met een bijbetaling van 102,85 maar te accepteren je moet tenslotte wat. Onze tweede Oregon met problemen dus gaan we voor een derde. Drie keer scheepsrecht zullen wij maar denken en hopen dat deze weer jaren mee zal gaan! Gelijk het bedrag overgemaakt en bij de brievenbus wachten op het toestel... Krijg ik vandaag een mail met de volgende tekst: "Uw serviceaanvraag kan helaas nog niet worden verwerkt. Momenteel wachten wij namelijk op nieuwe voorraad om u het vervangende item te kunnen toesturen" Raar want in de vorige mail stond juist: " Zodra het bedrag ontvangen is zullen wij het (vervangende) toestel opsturen". Gelijk maar weer de telefoon gepakt en in de wacht voor 15 minuten en dan eindelijk krijg ik iemand aan de lijn. En deze spreekt ook nog Nederlands :clap: Dutch support ik krijg een heel verhaal te horen de Garmin Oregon 550T moet nog uit Taiwan komen. Wij vragen ons werkelijk af hebben wij nu pech of is wat wij denken de Nederlandse support gewoon slecht!! Wij denken dat de Amerikaanse consument zoiets niet zal pikken...Wordt vervolgt als het vliegtuigje vanuit Taiwan is aangekomen en via diverse kanalen de Nederlandse afdeling van Garmin zal bereiken en hopelijk daarna de weg richting Noord Holland zal vinden....

Geplaatst

O, Ja en ze zouden ons vandaag nog terug mailen omtrent nieuws... Maar ook hierin blijven ze in gebreke wij hadden ook al niet anders verwacht... Een pluim voor Dutch Support Garmin :no::no::no:

Geplaatst

In de eerste jaren van het geocachen was de Support van Garmin uitstekend. Mede daardoor zijn ze groot geworden. Jammer dat tegenwoordig een klant meer of minder niet meer uitmaakt.

Geplaatst

Het lijkt wel op de wachtenden op de PGB. Ze denken het onder controle te hebben.

Doet me denken aan een vakantie in Trier in de jaren '70.

We stonden op een camping en het weer was slecht. De campingeigenaar was optimistisch en riep steeds: Morgen gibt's bestimmt schönes Wetter.

Buienradar was er nog niet, dus we bleven volhouden. Uiteindelijk werden het twee weken regen, maar de campinghouder bleef maar volhouden.

Kom je na een verregende vakantie weer in Nederland terug en zoek je een café op en zie je daar op een bordje staan: Morgen is het bier gratis. :clown:

Geplaatst

Afgelopen dinsdag geen mail ontvangen en vanochtend maar weer een langdurig telefoongesprek gehouden met een van de medewerkers van Dutch Support. Veel verontschuldigingen maar als er nieuws was dan zou ik dat snel gaan horen... En Yep vanmiddag een mail dat de service aanvraag afgehandeld is en er een pakketje zit aan te komen. Bij de mail zat een bijlage en omdat mijn item vooralsnog niet geleverd kon worden is er een nieuw type Garmin Oregon verzonden via UPS. Wij zijn dus erg benieuwd naar deze upgrade....wordt vervolgt...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...