Spring naar bijdragen

Verberg Link Op Cachepaginga


Kor

Aanbevolen berichten

Een vraag over het maken van en nieuwe cachepagina.

Ik hoop dat ik hier op de goede plek (in het forum) ben.

 

Op de pagina van mijn nog te plaatste cache wil ik graag een tekst plaatsten met daarin een verborgen link.

Nou heb ik de tekst al klaar, maar de link licht blauw op en is onderstreept. Het idee is juist dat die link niet blauw en onderstreept is.

Met moet de link pas ontdekken wanneer er met een muis overheen gegaan wordt.

 

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

 

Alvast dank

 

Kor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het zou zo kunnen:

<a href="http://www.google.com" style="color: inherit; text-decoration: none;">Google</a>

Maar of de .com cachepagina's dit accepteren, dat weet ik niet. Dat moet je uitproberen.

Die willen wel eens wat HTML tags verwijderen, uit veiligheidsoverwegingen.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<font color=#FFFFFF><a href="http://www.google.nl">Google</font></a>

 

zoiets zou moeten kunnen, het probleem is echter dat het een windows instelling is dat "gelopen hyperlinks"

een andere kleur kkrijgen , dus het werkt tijdelijk.

 

Dan is dit beter: <font color=#FFFFFF>http://www.google.nl</font></a>

 

dan is het geen hyperlink, maar dan is het gewone platte tekst (netjes wit op wit zoals bedoeld is), maar dan is het niet aanklikbaar.

bewerkt door Heracross
Link naar opmerking
Deel via andere websites

normaal bepaal je het weergave gedrag van een link met

<style type="text/css">
A:link {text-decoration: none}
A:visited {text-decoration: none}
A:active {text-decoration: none}
A:hover {text-decoration: underline}
</style>
je kan dan ook kleur instellen van link en bezochte / visited link. Dit kan ook als style attribuut in de link:

[url="http://www.yahoo.com"]Go to Yahoo[/url] 
hou rekening met:

1. Zoals al opgemerkt: de geocache site site stript info

2. Dit is cliënt side. Dus als de client (Bv je webbrowser) deze info niet interpreteert dan is het gewoon/anders zichtbaar)

 

bijvoorbeeld als je de tekst kleur gelijk maakt aan de achtergrond zal de tekst in je webbrowser onzichtbaar zijn, maar redelijke kans dat de c:geo app de kleur weggooid en de link laat zien.

bewerkt door rnijenhu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rnijenhu de <style> tag mag niet op een geocachepagina en de linkcode die je geeft is BBcode en geen HTML, dus dat gaat ook niet werken zo.

 

Verder is de code van Peetee prima en werkt ook goed op een geocachepagina.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rnijenhu de

Wat betreft style tag: was ik al bang voor en logisch: kan de geocaching.com opmaak verknallen

 

wat betreft BB code: geen bb code, style was weggevallen, ook het forum gebruikt filters maar ik bedoel: 'a href="" style="" '

 

en nu weet ik punt 3 weer:

 

3. je zit in de mazen van de toegestane functionaliteit. Onbekend hoelang dat goed blijft gaan.

 

 

zou zelf een link maken op basis van een . ofzo (klein niet verdacht char_) de linkdecoratie is dan minimaal zichtbaar. of een klein blanco transparant plaatje (plaatje wordt achtergrond kleur onafhankelijk van achtergrondkleur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zit je in de mazen dan? Er staat op de cache pagina specifiek vermeld dat je 'style' mag gebruiken in de <a> tag. Nauurlijk kunnen ze dat altijd veranderen als ze dat willen, maar dat is met alles zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor vele antwoorden.

 

 

Ik ben er zelf niet heel handig mee maar de code van Peetee heb ik toegepast en...'t werkt prima.

Nog één aanvullende vraag. Is het ook mogelijk om de link wel zichtbaar te maken als ik er met de muis overheen ga? Nu is het mooi gelijk getrokken met de andere tekst, maar helemaal niet zichtbaar namelijk..

 

Kor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is verandert de muis in een handje als je erover gaat. Door de eerder genoemde beperkingen is meer niet mogelijk volgens mij.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...