Spring naar bijdragen

s'Avonds cachen: Is het toegestaan?


berendb

Aanbevolen berichten

Mischine een domme vraag maar omdat ik met mijn werk vaak pas thuis ben als het donker/avond is.

 

Kan ik pas dan gaan cachen.

 

Maar nu wil ik weten mag je s'avonds cachen in de bossen of waar dan ook.

 

Of is dit plaats afhankelijk en moet je op de borden letten?

 

berend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je vraag is niet met ja en nee te beantwoordne, maar hangt af van een aantal zaken:

SBB terreinen, en terreinen met beperke openstelling kun je beter mijden buiten de toegestane uren. Gerucht gaat dat SBB beheerders logboekjes hierop nazien, en eventueel ruimen.

Terreinen en hunts welke duidelijk niet 's-nachts uitgevoerd kunnen worden (moeras ...), lijkt me duidelijk. Kan zijn dat je een fout maakt (zoals ik met paleis Noordeinde, of anderen op mijn cache Enigma). Je kunt dan problemen krijgen met politie (in burgerkleding), marechaussee of burgerwacht. Overigens in mijn geval altijd met een sisser afgelopen. je moet wel met een goed evrhaal aan komen zetten.

Zelf ben ik de gehele winter 's-avonds en 's-nachtst actrief geweest. Iets lastiger, maar gaat op zich prima. Heb hiervoor van Petzl enkele lampjes voor op mijn hoofd aangeschaft. Parken, publiek terrein en stadscaches zijn prima te doen (vaak micro's).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:

SBB terreinen, en terreinen met beperke openstelling kun je beter mijden buiten de toegestane uren.

Het Cairnteam komt nooit een hond tegen tijdens zijn nachtelijke hunts. Wel een beetje oppassen in 's nachts afgesloten 'natuurgebieden' met grofwild tijdens nachten met volle maan. Jagers betalen dan grof geld om in de maneschijn vanuit hoogzitten bij voederplaatsen het wild af te knallen. Om de fijnzinnige sfeer te verhogen bezatten ze zich daar doorgaans bij. Pottenkijkers zijn dan uiteraard ongewenst. Op zulke avonden is er een verhoogde kans een boswachter te treffen die geocachers op de bon zal slingeren uit oogpunt van bescherming van de natuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerucht gaat dat SBB beheerders logboekjes hierop nazien, en eventueel ruimen.

Dit snap ik even niet, wat bedoel je hiermee ?

Mmm, SBB doet dit volgens mij niet. Wel kan ik met zekerheid stellen dat het Geldersch Landschap zich hieraan heeft bezondigd. In een logboekje stond het tijdstip 22.00 uur vermeld en dat was reden om de cache in beslag te nemen.

Mij zijn geen voorbeelden bekend van wandelroutes die door het Geldersch Landschap zijn afgesloten omdat er 's nachts iemand op een pad is gesignaleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Kan zijn dat je een fout maakt (zoals ik met paleis Noordeinde. Je kunt dan problemen krijgen met politie (in burgerkleding), marechaussee of burgerwacht. Overigens in mijn geval altijd met een sisser afgelopen. je moet wel met een goed verrhaal aan komen zetten.

Ik wil graag die log lezen over paleis Noordeinde, welke cache is het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan zijn dat je een fout maakt (zoals ik met paleis Noordeinde. Je kunt dan problemen krijgen met politie (in burgerkleding), marechaussee of burgerwacht. Overigens in mijn geval altijd met een sisser afgelopen. je moet wel met een goed verrhaal aan komen zetten.

Ik wil graag die log lezen over paleis Noordeinde, welke cache is het?

Het zou deze cache kunnen zijn: O.S.V. 1 - Hein. Die ligt heel dichtbij Paleis Noordeinde.

 

tot cache,

team Wij Drie :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Mijn vraag is gerelateerd aan de vraag van de beginner van dit draadje:

Zijn er caches in Nederland die enkel en alleen 's nachts gedaan kunnen worden?

In Duitsland zijn er enkele te vinden die alleen 's nachts mogelijk zijn; je moet dan reflecterende onderwerpen (lintjes ofzo?!) zoeken met je zaklamp.

Bijv. GCGVQX, GCGVQX, en GCGC5R.

 

Verder mijn vraag: welke caches zijn niet persee enkel 's nachts te doen, maar zijn wel heel erg leuk bij nacht. In principe heeft iedere cache 's nachts wel iets extra's, maar misschien zijn sommige specifieke caches toch wat beter geschikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kattenogen / waterwerk is een cache die (een gedeelte van) de nacht gedaan moet worden. omdat je naar de kattenogen op zoek moet

 

Cache is te vinden in de buurt van Waalwijk, en reken ik tot een van de klassieke caches !!

 

Erg leuk !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In aanvulling op deze vraag: ga je dan alleen of toch met een groep(je) ?

 

Afgelopen zondag mijn eerste cache gevonden op nog geen kilometer van mijn huis...

Echter voelde ik me 's ochtend om half vijf best wel bescheten. Ik liep er in mijn eentje rond door de smalle straatjes van de vestingstad. Dan voel je je haast een 'dief in de nacht', ook al was het al licht.

Wat ik me afvraag is, wat je dan 's nachts kan tegenkomen. En daarmee bedoel ik; andere mensen, politie !??

 

Groeten, Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...