Spring naar bijdragen

Die Puzzels :(


cramacnaib

Aanbevolen berichten

Wij zijn pas begonnen met geocachen en we vinden het erg leuk :)

Ik zou mij graag aan een puzzel willen wagen, maar die hier in de buurt zijn erg moeilijk (de skansen en de slangenkuil)

 

Wie weet er een leuke, niet te moeilijke! starterspuzzel in de buurt van Soest/Zeist?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoewel het met puzzels, wat mij betreft, zo is dat je het ziet of niet, kun je het beste even naar de moelijkheidsgraad (Difficulty) kijken.

Die staat in sterren bovenaan de cache pagina, waarbij 1 ster het laagst is.

Wanneer je begint bij de "makkelijke" puzzels dan raak je vanzelf wat meer bedreven.

Puzzels kun je ook iets verder van huis uitzoeken en proberen op te lossen.

Dan heb je wat meer keuze in het uitproberen van de verschillende soorten puzzels.

Het verkregen coördinaat kun je in het vakje "Personal Cache Note" op de cache pagina opslaan.

Wanneer je dan eens in de buurt komt, dan kun je de cache gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In reactie op Sivota.... Alleen zie je die note niet terug in je GPSr (tenminste niet in mijn Oregon of moet ik nu heel nodig de firmware gaan updaten?)

Je kunt werken met GSAK en daar de juiste coördinaten inzetten. Of je doet het zoals wij. In een PQ geen mysteries en alle opgeloste mysteries in een bookmark list waar een standaard PQ op draait. Wel weer naar dat je die laatste PQ niet kunt filteren op archived / found enzo.

Dan weten we in ieder geval dat als er een vraagteken opdoemt in de Oregon dat de puzzel is opgelost. Of het is een bonuscache maar daarvan weten we uit het hoofd wel dat die er expres ingezet is.

 

In de omgeving Zeist hebben wij bijna alleen maar multi's en traditionals gevonden. Een heel leuke (maar niet erg eenvoudige) is Commissaris Hunter. Het vraagteken ligt op het terrein van De Baak in Driebergen, maar de cache start heel ergens anders (het is een multi maar voor het startpunt moet je eerst een puzzeltje doen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bij een puzzelcache (bij sommige andere types kan het ook) op het originele coördinaat of het pennetje klikt, dan kun je het bij elkaar gepuzzelde coördinaat daar in zetten. Afhankelijk van de manier waarop je de caches in je gps of telefoon laadt, heb je dan direct de beschikking over dit corrected coordinate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, de enige van de feestdagen die ik ooit probeerde te zoeken kon ik niet vinden. De rest ook opgelost maar niet geprobeerd en nu kom ik niet meer iedere twee weken in Zeist met 2.5 uur tijd om te cachen. Ach, ik heb me goed vermaakt met de - vooral oude - multi's en traditionals in de omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...