Spring naar bijdragen

Afstand Van Een Multi


hellsinki

Aanbevolen berichten

ik ben bezig met het leggen van een multi die een afstand heeft van onder naar bij de 15 km.

nou is mijn vermoede dat dit soort wandelmulti's minder vaak bezocht worden dan de korte.

als ik ga kijken hier in de omgeving (de kempen) dan is het aanbod tot een km of 8 ruim maar rond de 15 minimaal.

nu vraag ik me toch al geruime tijd af wat voor veel cachers de drempel is om dit soort multi's te vermijden???

aan de natuur kan het niet liggen. maar aan wat dan??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het voordeel van het maken van een multi met deze afstand door een mooi gebied dat er alleen de echte genieters er op af komen en de schade aan de waypoints tot een minium beperkt blijft zodat het onderhoud ook een stuk makkelijker is.

Ook de moeilijkheid speelt een rol zoals ik bij onze multi van 3 1/2 ster zie gebeuren, waarbij veel teams niet de moeite/tijd nemen om met iets dieper te denken een oplossing vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dat betreft kunnen velen dus nog een puntje zuigen aan de "ouwe prullenrapers" die op grond van leeftijd en ervaring zo'n 3,5 ster multi weten te kraken zonder hulp en dan ook nog 3 heerlijke uurtjes in ons eerste, echte en enige bosje hebben doorgebracht waarna ook nog eens de nodige tijd aan een logje wordt besteed! Je verdient de aandacht, die je met jouw caches oproept! De Alblasserwaard is groot en kent nog vele geheimen.... Ga gerust nog een tijdje door! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hellsinki, een multi van ongeveer 15 km kost denk ik zeker 5 uur, tenzij de opdrachten onderweg heel erg makkelijk zijn. Veel mensen vinden dat waarschijnlijk te lang. Hetzelfde zie je trouwens bij kortere tochten met wat moeilijkere opdrachten onderweg.

Maar er is zeker publiek voor zulke caches! Enerzijds degenen die gewoon van zulke tochten houden. Anderzijds mensen die voor een mijlpaal (tig-honderste, duizendste cache) iets speciaals willen uitkiezen.

Zelf ben ik heel benieuwd! En zomaar in de buurt, prima plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet voor anderen spreken natuurlijk, maar voor mij zelf is een halve dag wandelen ongeveer het maximale wat ik aan kan. Aan de ene kant zijn de kilometers dus een drempel en aan de andere kant de moeilijkheidsgraad. Twee jaar terug hebben we een wandeling van maar vijf kilometer gedaan die ons (mede door zelf gemaakte fouten en lang zoekwerk) ongeveer zes uur heeft gekost. Dan loop ik echt niet meer goed op het eind.

Maar als je Multi klaar is, ga ik hem zeker proberen, want ik woon in de buurt. Misschien kan ik hem dan opknippen in twee wandelingen, als dat nodig mocht zijn.

 

In tegenstelling tot oa Teamdanhoff ben ik dan wel weer van het fietsen. Gelukkig is er in onze omgeving veel te kiezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben bezig met het leggen van een multi die een afstand heeft van onder naar bij de 15 km.

nou is mijn vermoede dat dit soort wandelmulti's minder vaak bezocht worden dan de korte.

als ik ga kijken hier in de omgeving (de kempen) dan is het aanbod tot een km of 8 ruim maar rond de 15 minimaal.

nu vraag ik me toch al geruime tijd af wat voor veel cachers de drempel is om dit soort multi's te vermijden???

aan de natuur kan het niet liggen. maar aan wat dan??

Dat hangt er een beetje vanaf... Voor gezinnen met kinderen is dit al snel te veel. Kinderen gaan zich dan vervelen. Voor ouderen met een lichte beperking is het ook te veel. Zijn de opgaven ingewikkeld, dan haal je het niet in één dag. Dan valt ie ook af voor mensen, die niet direct in de buurt wonen. Maar als het een multi is zonder al te moeilijke opgaven en lopend door een interessant gebied, dat 5 uur lang de aandacht weet te behouden, dan is er zeker een publiek voor. En vergeet natuurlijk niet, dat het ook voor jouzelf haalbaar moet zijn om de waypoints e.d. regelmatig te controleren. Ook daar kan de afstand jouzelf gaan tegenstaan met alle gevolgen van dien voor wat betreft het onderhoud. Het zijn afwegingen, maar geen van alle echte redenen om het niet te doen. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hellsinki, een multi van ongeveer 15 km kost denk ik zeker 5 uur, tenzij de opdrachten onderweg heel erg makkelijk zijn. Veel mensen vinden dat waarschijnlijk te lang. Hetzelfde zie je trouwens bij kortere tochten met wat moeilijkere opdrachten onderweg.

Maar er is zeker publiek voor zulke caches! Enerzijds degenen die gewoon van zulke tochten houden. Anderzijds mensen die voor een mijlpaal (tig-honderste, duizendste cache) iets speciaals willen uitkiezen.

Zelf ben ik heel benieuwd! En zomaar in de buurt, prima plan.

de insteek is een wandelmulti waar genieten van de natuur voorop staat.

Mijn wandelschoenen zijn pas ingevet dus laat maar komen, voor er weer eentje een trail op die plek neerpleurt.

gebied is gereserveerd bij SBB en de multi komt er op hun verzoek dus de trailjespleurders maken geen schijn van kans. (of ze pleuren zonder toestemming)

 

ik ben bezig met het leggen van een multi die een afstand heeft van onder naar bij de 15 km.

nou is mijn vermoede dat dit soort wandelmulti's minder vaak bezocht worden dan de korte.

als ik ga kijken hier in de omgeving (de kempen) dan is het aanbod tot een km of 8 ruim maar rond de 15 minimaal.

nu vraag ik me toch al geruime tijd af wat voor veel cachers de drempel is om dit soort multi's te vermijden???

aan de natuur kan het niet liggen. maar aan wat dan??

Dat hangt er een beetje vanaf... Voor gezinnen met kinderen is dit al snel te veel. Kinderen gaan zich dan vervelen. Voor ouderen met een lichte beperking is het ook te veel. Zijn de opgaven ingewikkeld, dan haal je het niet in één dag. Dan valt ie ook af voor mensen, die niet direct in de buurt wonen. Maar als het een multi is zonder al te moeilijke opgaven en lopend door een interessant gebied, dat 5 uur lang de aandacht weet te behouden, dan is er zeker een publiek voor. En vergeet natuurlijk niet, dat het ook voor jouzelf haalbaar moet zijn om de waypoints e.d. regelmatig te controleren. Ook daar kan de afstand jouzelf gaan tegenstaan met alle gevolgen van dien voor wat betreft het onderhoud. Het zijn afwegingen, maar geen van alle echte redenen om het niet te doen. Succes

 

voor onderhoud is het geen probleem want zit beroepsmatig gemiddeld een kleine 10 uur per week in het betreffende gebied.

Het voordeel van het maken van een multi met deze afstand door een mooi gebied dat er alleen de echte genieters er op af komen en de schade aan de waypoints tot een minium beperkt blijft zodat het onderhoud ook een stuk makkelijker is.

Ook de moeilijkheid speelt een rol zoals ik bij onze multi van 3 1/2 ster zie gebeuren, waarbij veel teams niet de moeite/tijd nemen om met iets dieper te denken een oplossing vinden.

dat de 'slopers' dit soort multi's vermijden vindt ik wel een grote plus maar ook die gaan opgegeven moment toch aan de eindcoords komen en dan alsnog aan de gang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

nu vraag ik me toch al geruime tijd af wat voor veel cachers de drempel is om dit soort multi's te vermijden???

Nooit over nagedacht eigenlijk. Binnen 1 dag is 22 km wel zo'n beetje het maximum.

 

zelf hou ik het op een max van 40 km en dat is een aardige kluif met het cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...