Spring naar bijdragen

Loggen Van Een Challenge: Welke Datum Gebruik Je?


MartinMirja

Aanbevolen berichten

Ik heb recentelijk alvast diverse challenges in het veld gelogd (en met een write note op de site), waar ik op dat moment nog niet aan voldeed. Als ik binnenkort wel aan de voorwaarde voldoe, kan ik de challenge(s) als found loggen. Maar welke datum gebruik ik dan als datum om de found te loggen? De oorspronkelijke datum waarop ik de logrol heb beschreven en de write note heb geplaatst? De datum waarop ik aan de voorwaarde van de challenge heb voldaan. Of de datum waarop ik uiteindelijk de found log op de website heb gelogd? Of maakt het niet uit/wat ik zelf het prettigste vind (bv. vanwege de eigen administratie en volgnummer die ik mijn founds geef)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik begrijp dat je alvast in je naam in het logboek hebt achtergelaten en dat dit ook kan, maar dat je pas op internet kan loggen wanneer je aan de gestelde voorwaarden voldoet.

Althans dat de log pas op dat moment geldig is.

Is het dan niet logisch om ook te loggen op de datum waarop je aan de voorwaarden voldoet?

Pas dan is het, volgens dit verhaal, toch een geldige log?

bewerkt door Sivota
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een geocacher logt een cache met "found it" en niet met "voldaan aan de voorwaarde"

op het moment van gevonden was jij bij de cache dus als je je zelf niet in de maling wil nemen log je op de datum van het gevonden zijn

 

een niet geocacher maakt de cache toch helemaal niets uit, dus waarom zou je de datum van als gevonden loggen als je voldoet aan iets wat totaal niets met geocachen te maken heeft maar veel meer met borstklopperij en ego-vergroting van de CO en de logger

 

de vraag die je stelt is meteen je antwoord

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A challenge geocache requires that geocachers meet a geocaching-related qualification or series of tasks before the challenge cache can be logged. Waymarking, Benchmarking, and Wherigo-related tasks also qualify. The additional qualification or geocaching-related tasks are considered the basis of a challenge geocache, rather than Additional Logging Requirements (ALRs). (lees hier)

 

Hieruit begrijp ik dat je mag loggen als je (1) aan de voorwaarden voldoet EN (2) de cache gevonden hebt. Datum om de found te loggen = datum dat je dus aan beide opdrachten (1+2) voldaan hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb recentelijk alvast diverse challenges in het veld gelogd (en met een write note op de site), waar ik op dat moment nog niet aan voldeed. Als ik binnenkort wel aan de voorwaarde voldoe, kan ik de challenge(s) als found loggen. Maar welke datum gebruik ik dan als datum om de found te loggen? De oorspronkelijke datum waarop ik de logrol heb beschreven en de write note heb geplaatst? De datum waarop ik aan de voorwaarde van de challenge heb voldaan. Of de datum waarop ik uiteindelijk de found log op de website heb gelogd? Of maakt het niet uit/wat ik zelf het prettigste vind (bv. vanwege de eigen administratie en volgnummer die ik mijn founds geef)?

 

Er maakt een probleem van iets dat er geen is. Je logt (ten velde en de op site) pas een challenge als je aan de voorwaarden voldoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik uiteindelijk online de cache als found log wanneer je aan de voorwaarden voldoet, is natuurlijk volkomen duidelijk.

Maar soms kom je wel eens langs een challenge waarvan je niet weet of je er überhaupt aan voldoet. En omdat ik (nog niet) geen gebruiker ben van tooltjes zoals GSAK kost het uitzoeken of je aan de voorwaarden voldoet soms veel tijd. En daar heb ik dan niet altijd direct zin in om dat uit te zoeken (soms zelfs weken/maanden later, soms bewust, soms gewoon omdat je het vergeet). En ook als ik weet dat ik niet voldoe, kijk ik soms pas maanden later weer eens naar zo'n challenge en dan zie je dat je er al tijden aan voldoet.

Maar het lijk er toch sterk op dat er in de (door DaffyDuck53) genoemde guidelines weinig/niets staat over wanneer je dan de daadwerkelijke found logt. Op het moment dat je alsnog ziet dat je aan de voorwaarde voldoet met de datum van dat moment of met terugwerkende kracht de datum invult waaraan je daadwerkelijk aan de voorwaarden voldoet en uiteraard ook het logboek al beschreven had (met de minst ver in het verleden liggende datum van die twee als logdatum).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan de datum niet eerder zitten dan de datum waarop je aan beide voorwaarden voldoet: fysieke log en de challenge-voorwaarden. Als je pas een maand later er achter komt dat je al aan beide voorwaarden voldeed, dan maakt het toch helemaal niet uit op welke datum in de afgelopen maand je je log zet?

Vooral geen problemen maken als ze er niet zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...