Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

reflectortrailtjes zijn echt een drama. Dan ben je alleen maar op bomen aan het schijnen, omdat daar dan ergens eenfireneedle zou kunnen zitten. Bij elke afslag ontstaat al snel onduidelijkheid omdat er, in elk geval bij de nachtcaches die ik geprobeerd heb, refelctors ontbreken of zodanig verstopt zijn dat je een kwartier aan het zoeken bent en ze op een niet logische plek terug vind.

Kortom het wordt een reflectorpuzzeltocht en dat is na twee of drie keer echt niet leuk meer.

Geplaatst

reflectortrailtjes zijn echt een drama. Dan ben je alleen maar op bomen aan het schijnen, omdat daar dan ergens eenfireneedle zou kunnen zitten. Bij elke afslag ontstaat al snel onduidelijkheid omdat er, in elk geval bij de nachtcaches die ik geprobeerd heb, refelctors ontbreken of zodanig verstopt zijn dat je een kwartier aan het zoeken bent en ze op een niet logische plek terug vind.

Kortom het wordt een reflectorpuzzeltocht en dat is na twee of drie keer echt niet leuk meer.

Dat is dan denk ik meer te wijten aan slecht onderhoud dan aan de fireneedles zelf. Met goed verlichting gaat het prima, met meerdere mensen nog beter.

Geplaatst

Ben het met je eens, onderhoud is belangrijk. Mijn punt was dat wanneer een nachtcache neer komt op volg 3 km lang fireneedles en wanneer er 3 bij elkaar zitten zoek dan de oranje reflector, 2 meter verder ligt de stash, dan is dat na een paar keer echt saai.

Geplaatst

Ben het met je eens, onderhoud is belangrijk. Mijn punt was dat wanneer een nachtcache neer komt op volg 3 km lang fireneedles en wanneer er 3 bij elkaar zitten zoek dan de oranje reflector, 2 meter verder ligt de stash, dan is dat na een paar keer echt saai.

Snap wat je bedoelt, een beetje meer creativiteit is wel prettig.

Geplaatst

Grappig:

" volg 3 km lang fireneedles en wanneer er 3 bij elkaar zitten zoek dan de oranje reflector, 2 meter verder ligt de stash"

Dit vinden mijn kinderen juist leuk.

Geplaatst

Voor jullie beeld vorming ik zit over de 250 caches en ben pas dit jaar rond februari begonnen met geocachen, ik heb ook zelf ook al een cache verstopt. Een mysterie cache en het is niet gewoon een koker ergens achter een bord. Wees dus niet bang dat ik een inspiratieloze nacht trail uit zal zetten. Persoonlijk vind ik een combinatie van reflectoren en opdrachten leuk. Ik denk ook dat zoals hier boven al blijkt iedereen een eigen mening heeft over wat leuk is. Misschien is het het belangrijkst dat ik er zelf plezier in heb in het uitzetten ervan en als er andere mensen dan ook nog plezier van hebben is dat mooi mee genomen want je kan zoals al blijkt nooit iedereen tevreden stellen.

Toch vind ik het wel fijn om deze discussie te lezen en hiermee kennis op te doen. Het worden dus sowieso reflectoren in combinatie met opdrachten. Ik wil ook er zeker van zijn dat je het alleen snachts kan doen, en dat je niet door slim na te denken al bij de eind cache komt. Ik wou als thema iets van spook/achtigs horror doen... misschien iets wat niet eens geschikt is voor kinderen eigenlijk. Ik heb tot nu toe maar een thema nacht cache gelopen en dat vond ik een erg leuke cache, de rest had eigenlijk geen thema. Ook de punten waar je opdrachten moet doen of iets moet gaan vinden wil ik thematiseren in de trend van het verhaal. Ik denk dat dit nog wel even duurt voor ik het van de grond hebt, maar geen haast. Beter een mooie cache dan snel wat neer kwakken.

Ik heb dan in een jaar tijd wel 250 caches gelopen, en mischien vinden jullie dat weinig ik vind het redelijk veel. Ik ben ook enigsinds wel een puntjes jager en op sommige dagen heb ik 40 punten gepakt maar andere dagen ben ik een hele dag met een multi bezig geweest en dat gaf me toch net meer voldoening dan 40 verkeersborden caches.

Geplaatst

De eigen fantasie als bron van inspiratie gebruiken is altijd goed en toch denk ik ook dat het lopen van wat meer thema caches een beter beeld geeft van wat aan kan slaan en wat niet.

Ook events met avondtochten.

Wat dat betreft waren/zijn de diverse Halloween events ook een bezoekje waard, al zijn er bij eenmalige spellen tussenpunten die niet bij nachtcaches te doen zijn.

Het prikkelt de fantasie en je ziet en hoort meteen wat cachers leuk vinden en wat minder.

Je zegt dat je niet het hele land wil afreizen voor nachtcaches, maar je gaat ook cachen rond Eerbeek, in de Flevopolder en in Vlaanderen, zie ik.

Ik zou zeker nog enkele nachtcaches bezoeken om een beter beeld te krijgen voor jezelf.

Ga met een groepje, dan kun je feedback vragen.

Geplaatst

Sivota, ik ben me zelf ook aan het oriënteren en zal zeker meer caches lopen alvorens ik daadwerkelijk iets neerleg. Wellicht heb ik een verkeerd beeld geschetst, ik zou graag de hele wereld rondreizen om te geocachen maar ik heb daar de capiciteit niet voor. U heeft goed mijn profiel bekeken, alle voorbeelden die u aangaf waren georganiseerde reisjes waarbij er een ander doel (familie bezoek, zakelijk, vakantie) dan geocachen als hoofddoel gold ;) Ik wil ook de mensen die net zoals mij niet de middelen hebben om altijd maar verder van huis te gaan een mogelijkheid bieden op een leuke cache. Rotterdam is al een vreselijke cache omgeving als ik eerlijk ben want het liefst ben ik zelf ook gewoon in de natuur maar ja roeien met de riemen die we hebben haha.

Ik ga proberen de nachtcaches die eerder aangehaald zijn in dit topic te lopen of althans tenminsten minimaal een daarvan.

Geplaatst

er lag begin van het jaar toch een nachtcache in de omgeving rotterdam die redelijk rap het archief in is gepleurd met een horror thema????

Geplaatst

...................

Ik ga proberen de nachtcaches die eerder aangehaald zijn in dit topic te lopen of althans tenminsten minimaal een daarvan.

De door mij genoemde nc's zijn inmiddels gearchiveerd.

Geplaatst

er lag begin van het jaar toch een nachtcache in de omgeving rotterdam die redelijk rap het archief in is gepleurd met een horror thema????

ghost night was dat. Gc49xx9

Geplaatst

Heracross ik heb zelf ook een pocket qeury op nachtcaches ingesteld, daar kwamen deze ook naar boven ik heb een aantal hier in de omgeving al gedaan. Ik heb echt goede ideen in me hoofd inmiddels :)

Geplaatst

ghost night was dat. Gc49xx9

yep die bedoelde ik.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...