Diederikus Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 (bewerkt) Ik heb het ook niet zo op speeltuinen. Er passen nooit genoeg kinderen op de andere kant van de wip. En het natuurlijke alternatief, zo'n wipkip kan ook echt niet veel hebben. Sommige icoontjes zijn om te kiezen wat je wilt, andere icoontjes zijn bedoeld om te vermijden wat je niet wilt. Het is me opgevallen dat niet iedere co er van gecharmeerd is om icoontjes te plaatsen die je helpen hun cache te vermijden. Askikker veroorzaakt onrust onder jonge moeders, ik jaag bejaarden de stuipen op het lijf in het stadspark. Dus een icoontje voor plekken waar veel bejaarden komen zou ook wel wat zijn. Het probleem is meestal niet dat ik me ongemakkelijk voel, maar dat anderen zich overduidelijk ongemakkelijk voelen. Bloodwoosj geeft nog een aantal andere zaken aan die ook wel een eigen vermijd-icoontje verdienen. Door buiten de bebouwde kom te cachen voorkom ik eigenlijk alle bezwaarplekken die hier in dit draadje zoal worden genoemd. Een bebouwde-kom-icoontje zou voor mij dan ook het meest bruikbaar zijn. 5 augustus 2014 bewerkt door Diederikus
JandeBeHanger Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Ik cache regelmatig op de racefiets, natuurlijk met teamkleding aan. Het valt mij op dat als ik in de bosjes scharrel dat ik totaal geen aandacht trek. Waarschijn is dat, omdat men verwacht dat die wielrenner fff een plas gaat doen. Enige probleem met die kleding is, dat geen ruimte is voor vluchtelingen als ik zo'n TB gevangenis ontdoe van de inhoud.
regenboog2 Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Heb je geen echt shirt dan, met van die handige zakken achterop?
aernout2005 Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Ik werk op een basis school en aan de gevel zit een plaquette die een onderdeel van een multie is, een aanwijzing. Regelmatig zie ik cachers (ik weet dat dat cachers zijn natuurlijk) rondkijken op zoek daar naar- en tellen wat er geteld moet worden.Ook vroegen collega's van mij zich af wat die mensen daar toch doen, wat kijken die toch op het schoolplein? "wat doet ie enge man daar"?De collega's zijn nu wel op de hoogte inmiddels, maar er zijn ook heel veel moeders/ vaders en een paar honderd kinderen en die spelen allemaal wel op een zeker moment op het plein. Kortom, ik keur zo iets heel erg af en moet ontmoedigd worden, dit is ook een manier om het geocachen in een slecht licht te zetten
Odlaniger Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Helemaal mee eens aernout, zoiets moet worden verboden. Als ik jou was zou ik verzoeken om de cache te archiveren met onderbouwing van argumenten. En dat meen ik serieus.
Odlaniger Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Diederikus, je bent een meester in fylosofisch geleuter.Het aantal benodigde kinderen op de wip is afhankelijk van de positie die jij aan de andere kant inneemt. In het meest ongunstige geval, het einde van de wip, zijn er overigens slechts vier kinderen nodig, want jij bent inmiddels 43 kilo afgevallen omdat je zonodig wil boomklimmen.De meeste cache-eigenaren plaatsen juist wel icoontjes die mij helpen hun cache te vermijden, zoals bijvoorbeeld het teken-icoontje, het voortuinicoontje, het zwemicoontje, het klimicoontje en het nachtcacheicoontje. Blijft overigens niet veel over, maar dat terzijde.Dat jij je nooit ongemakkelijk voelt weet ik, maar het verbaast mij niet dat bejaarde mensen zich ongemakkelijk voelen wanneer zij jou tegen het lijf lopen. Ben je net in het park lekker aan het sjeudeboelen in de sjeudeboelenbak, staat er opeens een forse kerel in alles behalve een kuisheidsgordel en met 30 meter wurgtouw voor je neus.En over dat bebouwde kom icoontje heb je ook niet nagedacht. Jij cached volgens mij ook in de bebouwde kom terwijl je weet dat de cache in een kom ligt die bebouwd is. Stipje Lelystad bijvoorbeeld. In Apeldoorn ligt een cache “kinder paradijs”, een kinderboerderij waar veel kinderen komen. Buiten de bebouwde kom.
Diederikus Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Odlaniger, in Apeldoorn heb ik inderdaad wel eens een cache van jou binnen de bebouwde kom gedaan. Je hebt mij toen het klimrek ingejaagd. Gelukkig regende het die dag, zodat er geen kinderen met verontruste moeders bij waren. Je moet dus niet met twee maten meten. Mijn maat die dag was ioHpeiH, en die is inmiddels wel wat gewend.
Askikker Geplaatst 5 augustus 2014 Auteur Geplaatst 5 augustus 2014 Daarom alleen al kan een simpel icoontje bij de listing die keuze bij de cacher leggen. En hoe dan ook; als we bezig zijn met zoeken zien we dr natuurlijk altijd wel verdacht uit. Ik heb al meerdere malen de politie op bezoek gehad, waarbij de leukste wel was dat ik in een lantaarnpaal hing, en we ff later met ome agent ge-armd op de foto mochten. maar zo leuk loopt t natuurlijk bepaald niet altijd......... Overigens zit ik helemaal niet op sociale media, dus die hebben me echt niet bang gemaakt. Ik ben gewoon altijd al bang voor kinderen geweest, en doe dr alles aan om uit hun buurt te blijven.
Odlaniger Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Klopt Diederikus. Dat klimrek was voor jou het begin van jouw klimcarrière. En je zei dat je niet van bebouwde kom caches hield, maar dat het je was meegevallen (of zoiets). De cache ligt inderdaad in de wijk de Maten en is dus zeer geschikt voor maten. Gelukkig regende het die dag. Onweer had het nog spannender gemaakt. Overigens heb ik geen caches geplaatst die de icoontjes verdienen die ik heb genoemd, behalve het teken-icoontje.
Diederikus Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Een tijd lang heb ik caches vermeden waar het kind-vriendelijk-icoontje stond. Maar dat is niet vol te houden als de caches in de nabije omgeving steeds schaarser worden. Mijn nieuwe cache voert trouwens ook dat icoontje.
Odlaniger Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Een verdacht icoontje. Er zijn mannen die daarop selecteren.
Odlaniger Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Diederikus, je zegt dat het niet is vol te houden wanneer de caches steeds schaarser worden in jouw omgeving. Betekent dat, dat je de lat steeds lager legt en misschien ook voortuincaches en lantaarnpalers gaat zoeken? Cachen is geen verplichting en punten verzamelen is geen prestatie.
Dagwacht Geplaatst 5 augustus 2014 Geplaatst 5 augustus 2014 Boeven zien er meestal niet niet uit als in Donald Duck, maar om nou iedereen te verdenken dat ze een bank gaan overvallen? Potloodventers bevinden zich meestal niet in de buurt van scholen. De verhoudingen zijn zoek nu heel de wereld met een muisklik op je beeldscherm verschijnt. Dan hoeft er niet veel te gebeuren of iedereen is verdacht.
Casteel Geplaatst 6 augustus 2014 Geplaatst 6 augustus 2014 Er staat toch in de richtlijnen dat speeltuincaches en -waypoint not-done zijn. Ik snap het niet dat mensen dan toch caches of waypoints daar plaatsen.
regenboog2 Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Zou het iets te maken kunnen hebben met lezen???
Aanbevolen berichten