Spring naar bijdragen

Afstand Wp's Van Bestaande Cache's?


roykuh

Aanbevolen berichten

Goede avond,

 

Vraagje, ik ben bezig om mijn eerste multi te gaan leggen en nou is het terein waar ik hem wil plaatsen niet heel erg groot.

Ik heb er al 3 hele leuke trads liggen en wil rond mijn cache's WP's leggen zodat je deze kan combineren. Moeten de WP's ook 161m van andere cache's vandaan blijven? En zit er nog verschil in WP's (type)?

 

Groetjes, Roykuh

bewerkt door roykuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ga voor: hangt van het type waypoint af en ja.

Als het fysieke waypoints zijn dan moeten ze wel 161m van andere caches (of fysieke waypoints van andere caches) afliggen. Als het virtuele waypoints zijn (waar je zelf niks aanbrengt, dus paaltjes tellen, tekst op bord zoeken etc.) dan hoef je die afstand niet in acht te nemen.

bewerkt door Japiejoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee van de fysieke afstand van de waypoints bij een multi is dat er geen chaos onstaat. Als je bij een multi de waypoints verpakt in petlings of kokertjes lijkt dat snel op caches. Bovendien kan een kruisende multi die ook de waypoints verpakt in kokertjes of doosjes óók weer verwarring op leveren en die waypoints kunnen ook verward worden met de tradie die erg eventueel ligt. Vandaar dus de regel om uit elkaars vaarwater te blijven. Dit soort verpakte waypoints worden "fysieke waypoints" genoemd, de waypoints waar een cache-owner werk van heeft gemaakt.

Daarnaast heb je "virtuele waypoints" en dat zijn de vragen als tel het aantal plankjes op een bruggetje of het getal op een lantaarnpaal. Waypoints die niet fysiek door een cacher zelf gemaakt zijn en die niet lijken op een geocache en dat kan dus ook geen verwarring opleveren. Het schemergebied van metalen plaatjes met codes en dergelijke, mits door de cache-owner zelf aangebracht, wordt ook tot fysieke waypoints gerekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schemergebied van metalen plaatjes met codes en dergelijke, mits door de cache-owner zelf aangebracht, wordt ook tot fysieke waypoints gerekend.

Hoezo schemergebied? Je brengt iets de omgeving in (fysiek waypoint) of je maakt gebruik van iets dat er al is (virtueel waypoint) ... niets mysterieus aan lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik heb aan den lijve ondervonden dat dit wel degelijk een schemergebied kan zijn.

 

In mijn geval wilde ik met toestemming van de owner een plaatje van een andere multi als qta gebruiken. Dus in feite een virtueel wp.

 

Mocht niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caches in het puzzel bos zijn zojuist weer online ;)

Alles is weer aanwezig en het terein is weer opengesteld (nadat deze een maand dicht was ivm met het evenement van bloem en tuin)

 

Moet alleen nog even kijken hoe ik de multi ga leggen want onderlinge afstand van 161m van ander caches (ook die van mezelf) wordt aardig lastig...

bewerkt door roykuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Domi, QTA's met gebruik van bestaand straatmeubilair zoals de populaire bouten en planken is bij iedereen bekend. Dat plaatje van een andere cache kan door anderen worden gezien als straatmeubilair, maar als je daar gebruik van maakt voor je eigen cache, dan creëer je een schemergebied dat er niet hoort te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zucht Domi, wat is het warm hè.

Natuurlijk ken ik het verhaal over jouw cache, dat is allang afgerond.

Maar het gaat nu om een schemergebied, dat volgens mij niet bestaat.

Conclusie: we begrijpen elkaar bij hoge uitzondering een keer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorbeeld was bedoeld om aan te tonen dat er wel degelijk een schemergebied bestaat :-)

Het is nu toch duidelijk dat zo'n plaatje een fysiek waypoint is voor elke cache die daar gebruikt van maakt ... dus nogmaals ... er is geen schemergebied!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...