Spring naar bijdragen

Afstand Wp's Van Bestaande Cache's?


roykuh

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Domi's nieuwe cache gaat Schemering heten. Ik heb daar al een aantal ideeën voor, maar het is niet leuk om die te verraden.

Overigens zouden wij hier in Twenthe de cache Tweeduuster noemen. Eigenlijk het tegenovergestelde van Twilight, doch met dezelfde betekenis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Tweeduuster vele malen poëtischer klinken dan schemering, maar ja, ik kan geen multi's in TwentHe leggen helaas, tenzij ik iemand overhaal om spoedeisend onderhoud op zich te willen nemen ;-)

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thex, ik zat te wachten op een reactie van iemand met enige geografische kennis. Jij hebt gewonnen, al is Twenthe in cachetermen vrijwel mijn achtertuin.

Maar ik vind Tweeduuster een prachtige naam voor een cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar weer even on topic. Ik heb toestemming voor het plaatsen van een multicache in een natuurgebied dichtbij Twenthe, Apeldoorn in dit geval.

Nu zie ik dat iemand anders daar centraal een oppikker heeft geplaatst waardoor ik ruzie krijg met de 161 meter regel.

Wat is verstandig om te doen?

De boel belazeren door van fysieke WP´s QTA´s te maken, de eigenaar van de oppikker vragen of hij/zij zijn/haar cache wil verplaatsen of verwijderen, concessies doen aan mijn cache, mijn cache in de prullenbak gooien of zijn er meer opties?

Misschien is de meest voor de hand liggende optie om de zaak te belazeren, want dat heb ik meermaals gezien. Niemand die zich eraan stoort, behalve Barny zoals ik heb ervaren. Hij signaleert alles.

 

Samenvatting: ik vind het jammer dat een oppikker in het bos roet in het eten gooit van een mogelijk mooie Multi.

En dan laat ik mijn stokpaardjes even op stal staan, want die zijn moe van mijn geleuter, zoals het moeten betalen voor het plaatsen van een cache en zijn 29.640 caches in Nederland niet een beetje teveel. Zij hebben geen behoefte aan een nachtmerrie, zij gaan liever met de kippen op stok.

 

En dat doet mij denken aan enkele forumleden die zich niet alleen maar ergerden aan het geleuter, maar dat ook eerlijk hebben gezegd.

Zij zeiden ongeveer: er zijn posters die zichzelf erg grappig vinden.

Een vooroordeel.

Ik heb nog nooit iemand zien schrijven dat hij/zij zichzelf grappig vindt.

 

Wanneer Gordon op TV lacht om zijn eigen grap, dan weet je dat hij zichzelf grappig vindt. Ik lach slechts zelden om mijn eigen grap, hooguit één keer per maand. Het zijn spontane reacties.

 

Een leuke hobby kan humor verdragen, heeft dat zelfs nodig. Team Tabak en Vlindertje verstaan die kunst, maar ook enkele anderen die het met minder woorden doen dragen daar aan bij.

 

Ik dwaal af (en toe), maar 161 meter is een te overbruggen afstand tussen andersdenkenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, maak van ieder WP gewoon een cache, heeft eigenlijk allemaal voordelen,

jij krijgt meer bezoekers die het prachtige bos gaan bezoeken

al die mensen komen op die plekken waarvan jij het een plek vind die gezien mag worden

de bezoekers krijgen niet 1 "puntje" bijgeschreven maar een stuk of 5/6? naargelang hoeveel tussenpunten je multy zou hebben

jij zal zeker om die reden nog meer gewaardeerd worden dan nu al het geval is

en je kan met de hooft opgeheven blijven rondlopen omdat je mede geocache hobbygenoten niet hoef te belazeren

hiep hoi draai in de ronde spring in de lucht

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od, als het je gaat om het laten zien van mooie plekken rondom Apeldoorn, dan heeft Barny wel een punt. Je trekt meer bezoekers en zij zullen genieten van de rondwandeling en de mooie plekjes die jij laat zien. Als het je echter gaat om uitdagingen onderweg in de zin van puzzels of gps technieken die kunnen leiden naar het volgende waypoint dan is de multi de aangewezen weg. Je zult dan de echte cachende multi liefhebbers trekken, waarvan er ook genoeg zijn. Persoonlijk zou ik optie 1 prefereren, omdat ik al soms (niet altijd want je hebt multi's en multi's) wel eens narrig word als ik aan een mooie wandeling in een fijne omgeving bezig ben en ik moet om het kwartier van alles en nog wat doen om weer een stukje verder te komen. Dan is niet de natuur de uitgangsbasis maar het puzzelen en dat kan ik thuis op de bank ook. Zoals altijd is een mix van alles misschien het beste. Gezien jouw eigen opvattingen over het cachen komt dat wel goed. Genieten van de wandeling en de omgeving zijn toch jouw doelen?

 

Als die ene tradi die er nu " in de weg " ligt niet meer erg veel gedaan wordt zou ik de eigenaar vriendelijk vragen of deze in verband met jouw plannen verwijderd zou kunnen worden. Anderszins zou jij ook kunnen overwegen een zijpaadje in te slaan om tot iets meer dan 161 meter te komen, of is juist dat ene plekje zo enorm essentieel binnen jouw opties?

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...