roykuh Geplaatst 1 augustus 2014 Share Geplaatst 1 augustus 2014 (bewerkt) Goede avond, Vraagje, ik ben bezig om mijn eerste multi te gaan leggen en nou is het terein waar ik hem wil plaatsen niet heel erg groot. Ik heb er al 3 hele leuke trads liggen en wil rond mijn cache's WP's leggen zodat je deze kan combineren. Moeten de WP's ook 161m van andere cache's vandaan blijven? En zit er nog verschil in WP's (type)? Groetjes, Roykuh 1 augustus 2014 bewerkt door roykuh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Triskelle Geplaatst 1 augustus 2014 Share Geplaatst 1 augustus 2014 Ja en ja (klik) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Japiejoo Geplaatst 1 augustus 2014 Share Geplaatst 1 augustus 2014 (bewerkt) Ik ga voor: hangt van het type waypoint af en ja. Als het fysieke waypoints zijn dan moeten ze wel 161m van andere caches (of fysieke waypoints van andere caches) afliggen. Als het virtuele waypoints zijn (waar je zelf niks aanbrengt, dus paaltjes tellen, tekst op bord zoeken etc.) dan hoef je die afstand niet in acht te nemen. 1 augustus 2014 bewerkt door Japiejoo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roykuh Geplaatst 1 augustus 2014 Auteur Share Geplaatst 1 augustus 2014 Bedankt... zal eens kijken wat ik er van kan maken. Het wordt in iedergeval weer een mooi pronk stukje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twentse Mug Geplaatst 1 augustus 2014 Share Geplaatst 1 augustus 2014 Het idee van de fysieke afstand van de waypoints bij een multi is dat er geen chaos onstaat. Als je bij een multi de waypoints verpakt in petlings of kokertjes lijkt dat snel op caches. Bovendien kan een kruisende multi die ook de waypoints verpakt in kokertjes of doosjes óók weer verwarring op leveren en die waypoints kunnen ook verward worden met de tradie die erg eventueel ligt. Vandaar dus de regel om uit elkaars vaarwater te blijven. Dit soort verpakte waypoints worden "fysieke waypoints" genoemd, de waypoints waar een cache-owner werk van heeft gemaakt. Daarnaast heb je "virtuele waypoints" en dat zijn de vragen als tel het aantal plankjes op een bruggetje of het getal op een lantaarnpaal. Waypoints die niet fysiek door een cacher zelf gemaakt zijn en die niet lijken op een geocache en dat kan dus ook geen verwarring opleveren. Het schemergebied van metalen plaatjes met codes en dergelijke, mits door de cache-owner zelf aangebracht, wordt ook tot fysieke waypoints gerekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcoDomi Geplaatst 1 augustus 2014 Share Geplaatst 1 augustus 2014 YES Roykuh ik verheug me erop! En als je caches in het Puzzelbos weer online zijn, laat ik het je weten want daar gaan we zeker opaf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Triskelle Geplaatst 2 augustus 2014 Share Geplaatst 2 augustus 2014 Het schemergebied van metalen plaatjes met codes en dergelijke, mits door de cache-owner zelf aangebracht, wordt ook tot fysieke waypoints gerekend. Hoezo schemergebied? Je brengt iets de omgeving in (fysiek waypoint) of je maakt gebruik van iets dat er al is (virtueel waypoint) ... niets mysterieus aan lijkt mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcoDomi Geplaatst 2 augustus 2014 Share Geplaatst 2 augustus 2014 Tja, ik heb aan den lijve ondervonden dat dit wel degelijk een schemergebied kan zijn. In mijn geval wilde ik met toestemming van de owner een plaatje van een andere multi als qta gebruiken. Dus in feite een virtueel wp. Mocht niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roykuh Geplaatst 2 augustus 2014 Auteur Share Geplaatst 2 augustus 2014 (bewerkt) Caches in het puzzel bos zijn zojuist weer online Alles is weer aanwezig en het terein is weer opengesteld (nadat deze een maand dicht was ivm met het evenement van bloem en tuin) Moet alleen nog even kijken hoe ik de multi ga leggen want onderlinge afstand van 161m van ander caches (ook die van mezelf) wordt aardig lastig... 2 augustus 2014 bewerkt door roykuh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 2 augustus 2014 Share Geplaatst 2 augustus 2014 Domi, QTA's met gebruik van bestaand straatmeubilair zoals de populaire bouten en planken is bij iedereen bekend. Dat plaatje van een andere cache kan door anderen worden gezien als straatmeubilair, maar als je daar gebruik van maakt voor je eigen cache, dan creëer je een schemergebied dat er niet hoort te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcoDomi Geplaatst 2 augustus 2014 Share Geplaatst 2 augustus 2014 -zucht- Lieve Od, jij kent het achterliggende verhaal, toch? Is al oe-ver-loos over gediscussieerd :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcoDomi Geplaatst 2 augustus 2014 Share Geplaatst 2 augustus 2014 (bewerkt) Voorbeeld was bedoeld om aan te tonen dat er wel degelijk een schemergebied bestaat :-) 2 augustus 2014 bewerkt door MarcoDomi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Odlaniger Geplaatst 2 augustus 2014 Share Geplaatst 2 augustus 2014 Ja zucht Domi, wat is het warm hè. Natuurlijk ken ik het verhaal over jouw cache, dat is allang afgerond. Maar het gaat nu om een schemergebied, dat volgens mij niet bestaat. Conclusie: we begrijpen elkaar bij hoge uitzondering een keer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcoDomi Geplaatst 2 augustus 2014 Share Geplaatst 2 augustus 2014 Hè spannend Od! ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Triskelle Geplaatst 2 augustus 2014 Share Geplaatst 2 augustus 2014 Voorbeeld was bedoeld om aan te tonen dat er wel degelijk een schemergebied bestaat :-) Het is nu toch duidelijk dat zo'n plaatje een fysiek waypoint is voor elke cache die daar gebruikt van maakt ... dus nogmaals ... er is geen schemergebied! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden