Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mijn etrex20 is aangesloten op de computer.

Ik heb Garmins communicator plug-in op die computer gedownload.

Ik bezoek de geocaching.com site, selecteer een cache en geef de opdracht: send to gps

Er verschijnt een pop up waarin ik tussen een aantal gps merken kan kiezen.

Ik kies voor Garmin en dan houdt het op, hoe krijg ik de cachegegevens nu op de Etrex20?

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

PonckeP

Oja, ik ben Premium lid.

Geplaatst

goh je bent vast de eerste met dit probleem dus er staat totaal niets in de zoekfunktie als je daar communicator invult

ik ga er natuurlijk al vanuit dat je het geprobeerd heb, al was het maar als dank dat er tegenwoordig veel leuke draadjes gesloten worden omdat ander het "zoeken" zo moeilijk word

iets met vis of hengel toewerpen

Barny

Geplaatst

Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt?

Ik ben een beginner, stel een duidelijke en beleefde vraag.

Kennelijk ontbreekt het je aan een elementair beschavingsniveau.

Zoek voor je cynisme een ander podium zou ik zeggen.

PonckeP

• Top! 1
Geplaatst

toch ben ik benieuwd of je mijn helpende hand heb uitgeprobeerd

is het bovenstaande postje het dankwoord voor het oplossen van jou probleem, niet de mijne

Barny

Geplaatst

Ach PonckeP maak je niet druk om die ene reactie dat is gewoon een oude brombeer die denkt alles beter te weten omdat hij wat lager cached. Gewoon negeren doe ik ook.

• Top! 1
Geplaatst

Tja ,

Tis me nogal een welkom als beginner.

Had al wat geneusd, maar kwam geen duidelijke oplossing tegen, vandaar mijn vraag.

Wist niet dat ik pas een vraag mag stellen als ik het forum van A tot Z doorgespit heb.

Geplaatst (bewerkt)

goedemorgen

Heb je op de cachepagina op de knop 'send to GPS' geklikt?

Edit: ik bedoel, nadat je de cachepagina hebt opengemaakt.

Ik heb ook wel eens geprobeerd een cache te selecteren van Geocaching.com maps. Daar is ook een knop 'stuur naar GPS', maar als ik die gebruik, lukt het bij mij niet.

bewerkt door regenboog2
Geplaatst

Heeft de computer de GPS uberhaupt al gedetecteerd? Dit kan je controleren via de windows verkenner. Daar zal ie dan als een extra schijf tussen moeten staan.

Geplaatst

Alhoewel mijn antwoord jouw probleem niet onmiddellijk oplost, zou ik je toch eens willen adviseren, om je eens te verdiepen in een programma als GSAK. Je kunt de caches dan rechtstreeks vanaf de geocaching.com naar gsak importeren (waar je allerlei databases aan kunt maken voor bijv. verschillen de gebieden of verschillende type caches). Vervolgens kun je dan nog wat filterwerk verrichten en daarna kun je heel gemakkelijk de caches, die je wilt vanuit gsak naar je gpsr overzetten. Incl. alle gegevens, tussenliggende waypoints, logjes van voorgangers en weet ik veel. GSAK kost wat tijd om het te doorgronden, maar het loont.

Maar goed, laat maar reutelen.... denk je nu, daar koop ik nu niets voor. Dat is zo.

Je huidige probleem kan door van alles veroorzaakt worden. Ik zou zelf eerst eens mijn computer opnieuw opstarten. Misschien herkent hij de communicator dan wat beter. Vervolgens zou ik inderdaad kijken of ik via de verkenner van Windows wel mijn gpsr en het aanwezige kaartje kan zien en daarna zou ik het gewoon nog een keer proberen. Ik meen eigenlijk dat de communicator ook om het type gpsr vraagt. Dus niet alleen Garmin, want dat is wel duidelijk als je de Garmin communicator downloadt... Maar een etrex werkt natuurlijk op details toch nog wel anders dan een oregon of de 62 serie. Ik noem maar wat. Kijk eens, of de communicator daar toch niet een antwoord van jou wil?

Hoe dan ook succes en let niet op Barny. Er zijn er genoeg, die jou wel fatsoenlijk te woord willen staan! Welkom op het forum !!

Geplaatst

Laat me eens raden: je gebruikt Internet Explorer 11.

Ga naar Extra --> Instellingen voor compatibiliteitsweergave en voeg geocaching.com toe.
Of gebruik een alternatieve browser, zoals Firefox of Chrome.

Geplaatst

Verdikkie ja, dat was ik nog vergeten te zeggen.... Dat komt omdat Ma Tabak met koffie en gebak dreigt... Dan vergeet je Microsoft en compatibiliteitsproblemen.... Dat probleem iks hier al vaker voorbij gekomen.. Gelukkig krijgt Stefan even geen koffie aangeboden en is hij nog helder van geest. Hoe dan ook denk ik dat je het nu wel gaat redden maar eeehhhh denk toch even aan gsak.

Geplaatst

ships ja idd TT, ik was ook even afgeleid door een bakske, helaas zonder het gebak. ik gebruik firefox als browser en heb dus die problemen niet.

Beterschap TT!!!

Welkom PonckeP :D

@TT, event / cursusje GSAK ? ik vind m niet echt beginners vriendelijk en daarom weer voor de 2e keer opzij gelegd.

Geplaatst

@TT, event / cursusje GSAK ? ik vind m niet echt beginners vriendelijk en daarom weer voor de 2e keer opzij gelegd.

Dank je wel voor de goede wensen. Even een rondje wezen lopen.... Ze zullen de cache echt op hooguit 100 meter van de woning moeten leggen, anders wordt het geen logje... haha. De tijd zal het verdere werk moeten doen.

Wat betreft GSAK... Je hebt gelijk. Ik kan mij herinneren, dat toen ik in 2009 GSAK voor het eerst opende, ik geen idee had wat ik daar nou mee aan moest en prompt ging de zaak in de prullenbak. Maar het bleef toch een beetje knagen.... En na de derde keer of zo begon ik bepaalde structuren te zien en toen ik die eenmaal een beetje begreep en onder de knie kreeg, kwam de waardering voor het geheel en begon ik verder te experimenteren. GSAK is als een mooie vrouw met specifieke eigenschappen.... Eerst denk je dat ze niet bereikbaar is, maar het blijft knagen..... En nu slaap ik er al vele jaren naast.... haha. Volhouden dus!

Geplaatst

Wat betreft GSAK... Je hebt gelijk. Ik kan mij herinneren, dat toen ik in 2009 GSAK voor het eerst opende, ik geen idee had wat ik daar nou mee aan moest en prompt ging de zaak in de prullenbak. Maar het bleef toch een beetje knagen.... En na de derde keer of zo begon ik bepaalde structuren te zien en toen ik die eenmaal een beetje begreep en onder de knie kreeg, kwam de waardering voor het geheel en begon ik verder te experimenteren. GSAK is als een mooie vrouw met specifieke eigenschappen.... Eerst denk je dat ze niet bereikbaar is, maar het blijft knagen..... En nu slaap ik er al vele jaren naast.... haha. Volhouden dus!

Dat klopt helemaal, zo is het hier ook gegaan

Geplaatst

Goedendag PonckeP,

In principe zou na het kiezen voor Garmin de GPS herkend moeten worden.

Bij mijn Dakota komt dan onder het Garmin logo te staan: Found Dakota 20 (Unit ID 3...

Met "Find Device" wordt nogmaals gekeken welke GPS aan de USB-kabel zit.

Door op "Write" te klikken wordt de cache op je GPS gezet.

Verdere opties om naar te kijken:

• staat je GPS wel in gegevens overdracht-modus. Op je GPS-scherm staat dan een GPS verbonden met een kabel aan een computer (: op mijn Dakota in ieder geval). Zo niet dan even de GPS afkoppelen en opnieuw aan de usb-kabel verbinden.
  • IE 11 in compabiliteitsmodus gebruiken of Firefox / Chrome gebruiken

Succes

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...