Spring naar bijdragen

Oregon 600 Kaarten Op Sd Kaart Zetten Lukt Niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst

We hebben een nieuwe Oregon 600 gekocht. Daarbij hebben we een SD kaart van 8 GB gekocht, waar we de kaarten op willen zetten. De eerste kaart lukte, daarna wilden we de volgende kaart er op zetten, maar dan overschrijft hij de eerste kaart weer... Heeft iemand tips, hoe we het beste de kaarten op deze 8 GB SD kaarten kunnen zetten??

Geplaatst (bewerkt)

Geen probleem. De eerste kaart even hernoemen in bijv. Topo.img. De volgende komt er dan gewoon met de standaardnaam bij. Die kun je dan ook weer met de windows verkenner hernoemen naar bijv. Benelux.img en dan plaats je de derde kaart. Enz. Enz. Zo moet het lukken en wordt er niets meer overschreven. Succes.

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst (bewerkt)

gmapprom.img is de voorgeïnstalleerde kaart door Garmin.
gmapsupp.img is de map die geinstalleerd is via Mapsource/Basecamp.

Wanneer je dus een nieuwe kaart op je GPS zet mbt Mapsource/Basecamp, hernoem je het bestand Gmapsupp.img naar b.v. Topo_NL.img (zoals TT hierboven reeds aangaf)

Wanneer je vanaf http://freizeitkarte-osm.de/en/regions.html de gratis BeNeLux kaart downloadt, moet je enkel unzippen en het bestand BEL_NLD_LUX_en_gmapsupp.img copieren naar je SD kaartje in de folder garmin en klaar is kees.

bewerkt door DanPan
Geplaatst

YES!!!!!!! Het werkt, moet je ook maar net weten... :notworthy:

Als het geheugen van de Garmin vol is, zet hij de bestanden dan automatisch op de SD kaart??

Geplaatst

Dat denk ik niet. Je weet ongeveer hoeveel MB een kaart in beslag neemt. Als je denkt dat er onvoldoende ruimt is op de GPSr zélf dan moet je de kaart gewoon meteen naar het SD kaartje sturen. Wél op het kaartje eerst een directory genaamd "Garmin" aanmaken. En het kaartmateriaal in díe directory plaatsen. Indien meerdere kaarten geplaatst moeten worden, dan gewoon weer de procedure van hernoemen toepassen. Gaat helemaal goed komen en veel plezier toegewenst met jullie nieuwe aanwinst!

Geplaatst

Ik zou kaarten en gpx bestanden gewoon op de sd kaart zetten. Het interne geheugen kan de gps voor tracks, en voor extra waypoints gebruiken. Voordeel: als er ietys fout is in een kaart of upload, trek je gewoon de sd kaart eruit.

Geplaatst

gmapprom.img is de voorgeïnstalleerde kaart door Garmin.

gmapsupp.img is de map die geinstalleerd is via Mapsource/Basecamp.

Wanneer je dus een nieuwe kaart op je GPS zet mbt Mapsource/Basecamp, hernoem je het bestand Gmapsupp.img naar b.v. Topo_NL.img (zoals TT hierboven reeds aangaf)

Wanneer je vanaf http://freizeitkarte-osm.de/en/regions.html de gratis BeNeLux kaart downloadt, moet je enkel unzippen en het bestand BEL_NLD_LUX_en_gmapsupp.img copieren naar je SD kaartje in de folder garmin en klaar is kees.

Toch nog even terugkomend op de kaarten. We kunnen ze nu wel op het geheugen van de Oregon 600 zelf zetten, maar op de losse SD kaart (8gb) lukt dat niet. Deze eerst geformatteerd met fat32, map aangemaakt garmin en daar het bestand (img) in gezet. Toch zien we de kaarten niet..... Hoe is dat mogelijk ??

Geplaatst

Heb je de betreffende kaart geselecteerd bij Stel in/ kaart/ Kaartinformatie? Anders krijg je hem ook niet te zien.

Bij configureer kaarten daar staat de kaart niet tussen.

Als ik hem op het geheugen van de Gps zelf zet, zie ik hem wel.

Maar ik heb hem nu op de SD kaart gezet en nu zie ik hem niet...

Waarschijnlijk omdat het mapje Garmin moet heten (dus met een begin-hoofdletter).

zie ook: http://garminoregon6xx.wikispaces.com/Maps

Ter controle: als je de GPS (met de SD kaart) op de PC aansluit, kun je dan de SD kaart ook zien ? Zoja, dan wordt deze door de GPS herkend, zonee, dan is er nog iets anders mis.

Magnaat garmin is beginnend met een hoofdletter.

De SD kaart wordt ook door de gps herkend....

Dus kort samengevat.

Ik kan de kaarten nu wel op het geheugen zetten van de gps, maar niet op de SD kaart.

De gps herkent de SD kaart wel, maar we krijgen alleen geen kaarten te zien, als we ze daar op zetten...

Wie heeft de oplossing???

Daar zou je mij echt heeeeeeeeel blij mee maken.

Geplaatst

Probeer de suggestie van kalkendotters eens... de map moet <mSD>\Garmin (met een hoofdletter) heten en niet garmin (met een kleine letter) en de kaarten moeten direct in die map staan. Je kan beter even de map garmin verwijderen en daarna de map Garmin aanmaken.

Meestal wordt, als je er een nieuwe kaart op zet, maakt niet uit waar, de kaart in alle profielen ingeschakeld. Je zou dan juist in de kaartconfiguratie van elk profiel de kaarten UIT moeten zetten tot er maar één routerende kaart actief is.

Geplaatst (bewerkt)

Mijn sd-kaart heb ik onderverdeeld hoofdpartitie Garmin en deze onderverdeeld in Foto's, GPX en Kaarten.

De gpx-bestanden (caches) worden keurig gevonden, de foto's zij te vinden in het venster Áfbeeldingen' en ook de kaart gmapsupp.img in de subpartitie 'Kaarten'.

Alle andere kaarten met een veranderde naam worden niet gezien.

Als gpx-bestanden op het kaartje worden gezet, worden deze dan wel herkend?

bewerkt door Dagwacht
Geplaatst

Helaas is het nog steeds niet gelukt.

zojuist geprobeerd om via JaVaWa de kaart op het SD geheugen te plaatsen, maar ook nu wordt de kaart niet gevonden op de GPS terwijl het volgens mij wel goed zou moeten zijn.

JaVaWa geeft aan dat er op de SD kaart 1 bestand is gevonden met 12 kaart segmenten. Bij beheer kaarten geeft hij ook geen foutmeldingen.

Iemand nog suggesties wat ik zou kunnen proberen?

Geplaatst

Komt de mapid maar 1x voor bij alle kaarten (sd en niet sd) ? Deze moet nl uniek zijn. Ik heb net ook een 600 gekocht en op de sd kaart snel 2 kaarten geplaatst. Beide zijn zichtbaar (folder sdcard:/Garmin) met fancy namen en extentie .img. Je kunt altijd een openfietsmap kaart oid gebruiken als testje.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...