MarcoDomi Geplaatst 18 april 2014 Auteur Geplaatst 18 april 2014 @no-name: natuurlijk is het een spel! Een heel, heel, heel erg leuk spel vind ik zelfs. Ik heb niet de intentie deze discussie tot één of andere queeste te verheffen hoor, wees gerust :-) Maar de manier waarop je in het spel kunt staan en de passie en felheid waarmee bepaalde standpunten op dit forum verdedigd worden, geven voor mij aan dat dit onderwerp iets veel wezenlijkers raakt dan alleen "het spelletje". En dat vind ik interessant. Zeker als ik zie wat het allemaal losmaakt soms :-D Maar misschien ga ik er wel veel te diep op in en moet ik een filosofie-draadje openen in de off-topic sectie :-) Ps als we het er dan toch over hebben..Iemand nog briljante ideeën over die wereldvrede en vreselijke ziektes uitbannen enzo?
Diederikus Geplaatst 18 april 2014 Geplaatst 18 april 2014 Een fiets is nog steeds herkenbaar als fiets al zijn de wielen gelijkwaardig aan elkaar geworden. Zoals een vriend van mij ooit opmerkte toen zijn achterwiel gestolen was: "zo heb je een fiets met een achterwiel en zo heb je een fiets."
no-name Geplaatst 18 april 2014 Geplaatst 18 april 2014 (bewerkt) Het was niet speciaal tegen jou bedoeld,hoor. Meer in het algemeen. Uiteraard mag je je interesseren voor beweegredenen van anderen. Als we toch bezig zijn met vergelijkingen; we gaan ons toch ook niet druk maken over het feit dat het spel monopoly soms niet meer gespeeld wordt volgens de oorspronkelijke regels. Mensen verzinnen er regels bij die het voor hen aantrekkelijker maken. Er zijn meerdere versies van het spel verkrijgbaar. Met andere munteenheden, andere pionnen, ander bord lay out. Dan ga je je toch ook niet druk maken dat je dan niet meer kan of mag spreken over monopoly omdat je het niet meer speelt zoals de bedenker het oorspronkelijk heeft bedacht of speelt met het originele bord. Laat staan dat je dat je de nieuwere spelers neerbuigend en minachtend verwijt dat ze maar hersenloos zitten aan te klooien omdat het jou niet zint wat ze nu doen. Ondertussen zit ik met ongeduld te wachten tot mijn nieuwe cache wordt gepubliceerd, met leger EHBO kistje, met logBOEKJE, met ruilspulletjes, op een mooi plekje in de natuur, met leerzame informatie, alleen niet verrassend origineel. 18 april 2014 bewerkt door no-name
Sivota Geplaatst 19 april 2014 Geplaatst 19 april 2014 Jammer, geen link naar de bron van de citaten van in 2005 aanwezige teksten in de huidige guidelines. "The approvers use a rule of thumb that caches placed within .10 miles (528 feet or 161 meters) of another cache may not be listed on the site. This is an arbitrary distance and is just a guideline, but the ultimate goal is to reduce the number of caches hidden in a particular area and to reduce confusion that might otherwise result when one cache is found while looking for another. On the same note, don't go cache crazy and hide a cache every 600 feet just because you can. If you want to create a series of caches, the site approvers may strongly encourage you to create a multi-cache." en "Ga niet als een idioot met caches strooien gewoon omdat het kan. Als je een serie wilt plaatsen zullen de reviewers je aanmoedigen om er een multi van te maken." Mag ik hieruit concluderen dat deze in berichtje 315 genoemde citaten niet meer bestaan in de huidige guidelines? En dan wel de geocachers en reviewers van 2014 stevig bekritiseren op grond van guidelines van jaren geleden, die kennelijk niet meer worden gehanteerd? Mmm, wie heeft het op dit forum nogal eens over de zaken "waarheidsgetrouw neerzetten" op grond van "goede" argumenten? Ik vind dat een betoog op grond van oneigenlijke argumenten en overigens nog verontrustender dat velen dat voor zoete koek aannemen. @Vlindertje: Dat valt me tegen, of verras je me alsnog met een link naar deze teksten in de huidige guidelines? 2
MarcoDomi Geplaatst 19 april 2014 Auteur Geplaatst 19 april 2014 @no-name: enerzijds heb je natuurlijk volkomen gelijk als je de zaak bekijkt vanuit "het is maar een spel". Anderzijds denk ik dat het hier gaat om iets diepers. Ik zou het eerder vergelijken met een erg populaire sport, bv voetbal, tennis of schaken. Stel je voor dat daar belangrijke wijzigingen kwamen in de spelregels. Ik denk dat veel mensen daarover zouden discussiëren en zich erover zouden opwinden. Sport, beeldende kunst, literatuur, muziek, het stikt daarbij van de onderbuikgevoelens die verschil van mening direct op het niveau van "onoverbrugbare verschillen" kunnen brengen. En zonder al te hoogdravend te willen zijn, denk ik dat zelfs de vergelijking met een religie op zou kunnen gaan. Niet dat ik er zo over denk wat betreft geocaching, maar ik kan me voorstellen hoe het bij anderen kan werken. Waarom anders die bevlogenheid? O en heeeeeel veel plezier en van harte proficiat met je nieuwe cache! Spannend hè, wachten publicatie??
MarcoDomi Geplaatst 19 april 2014 Auteur Geplaatst 19 april 2014 @Sivota: Ik geloof dat het er net om gaat dat Vlinder het niet eens is met de huidige aanpak van Groundspeak, mede omdat hij vindt dat veel vernieuwing louter vanuit commercieel oogpunt is doorgevoerd. En dat hij dus de "autoriteit" van Groundspeak niet erkent. Tja en dan is het ook lastig discussiëren, want als de ene deelnemer zegt dat de burgemeester de baas van de stad is en de ander de autoriteit van de goede man niet erkent, hoe kun je dan discussiëren over de geldigheid van de door hem uitgevaardigde regels? Ik heb overigens niet het idee dat hier dingen voor zoete koek worden aangenomen. Integendeel zelfs! Al ben ik best dol op zoete koek :-) Bij gebrek aan zoete koek eerst maar een boterhammetje en een kop koffie. Goedemorgen allemaal!
Team Tabak Geplaatst 19 april 2014 Geplaatst 19 april 2014 Ik ben het wel met @noname eens. Het gaat hier niet meer of minder dan om een simpel spelletje, dat beoogt mensen in beweging te krijgen en de natuur te ontdekken. Op welke manier dat tot op detail zou moeten, is niet interessant. Zou de figuur " Vlinder " hier niet op het forum hebben rondgedwarreld, dan hadden al deze discussies niet in deze vorm plaatsgevonden. Het gros van de deelnemers hier is het op grote lijnen best met elkaar eens. Overigens is het prima een geluid, zoal dat van Vlinder komt te horen, maar hij staat in zijn eentje wel erg ver van de rest af. Dat neemt niet weg, dat ik hem wel serieus neem, maar er na de 133ste discussie niet meer op wil reageren. Ik wil je niet frustreren Domi, maar ook jij komt vroeg of laat op een punt, dat je gewoon geen fut meer hebt om nog weer een argumentje, hoe klein ook, uit je grote teen tevoorschijn te halen. Anders ligt dat nog bij Barny, die ook uitgesproken meningen ventileert, maar deze met zijn linkerhand opschrijft terwijl hij met zijn rechterhand databases hanteert, die al zijn beweringen weer onderuit halen. Ik vind het leuk om zijn kronkels te lezen, maar serieus kan ik ze niet nemen. Totnutoe lees ik met veel plezier je bijdragen. Een fris geluid kan bepaald geen kwaad op dit forum. Maar let op, dat je niet op het punt terecht komt dat overdaad gaat schaden. Ik schat je slim genoeg in om dat moment te kunnen herkennen!
Helmine Geplaatst 19 april 2014 Geplaatst 19 april 2014 Eerlijk gezegd ben ik, net als Sivota, ook wel nieuwsgierig waar dat allemaal nog staat. Zoveel moeite is het toch niet om een linkje te plaatsen.
MarcoDomi Geplaatst 19 april 2014 Auteur Geplaatst 19 april 2014 Ahum... Nu bloos ik om een andere reden Team Tabak... ik geneer me... Zoek ik te veel de positieve kant? Reageer ik te veel zodat het irritatie opwekt? Ik zal je raad ter harte nemen en de discussie even volgen zonder er direct op te springen. Inderdaad is dat een fors leerpunt. Dank je voor het tonen van deze spiegel..
Team Tabak Geplaatst 19 april 2014 Geplaatst 19 april 2014 @domi, niet boos worden... Ik spreek uit eigen ervaring en die wil ik je graag meegeven. That,s all.... Trek gewoon lekker je plan. Rustig aan en dan blijven we hier met z'n allen volop van jou genieten!!!
no-name Geplaatst 19 april 2014 Geplaatst 19 april 2014 @domi, niet boos worden... Ik spreek uit eigen ervaring en die wil ik je graag meegeven. That,s all.... Trek gewoon lekker je plan. Rustig aan en dan blijven we hier met z'n allen volop van jou genieten!!! Daar drink ik op! (Oeps! Misschien wel een beetje vroeg) eh...ik bedoel een kopje koffie, natuurlijk!
no-name Geplaatst 19 april 2014 Geplaatst 19 april 2014 En als het linkje er nou gewoon niet is ? Dan wordt het een DNF. Of je plaatst er gewoon een nieuw kokertje met eigen guidelines.
no-name Geplaatst 19 april 2014 Geplaatst 19 april 2014 Ik ga even een kopje linkje soep zetten Wie soep doet, wie soep ontmoet. Volgens een oud chinees spreekwoord.
Aanbevolen berichten