Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ach, wat zou je je druk maken om fake-loggers. Ik ga in ieder geval echt niet na een logrolvervanging controleren of iedereen terecht gelogd heeft (logboekjes lees ik achteraf overigens wel). Als die figuren zichzelf graag willen belazeren, moeten ze dat vooral maar doen. Uiteindelijk; wie hou je nou eigenlijk voor de gek? Ik maak mij ook niet druk over hoe mensen nu aan het eindcoordinaat zijn gekomen. Het gaat er bij mij om dat mijn kokertje/bakje/kistje (Barny; ik heb nu 3 echte kistjes en er komt een 4e aan. Goed, he?) gevonden wordt op het (meestal) leuke plekje. Als cachers samen of met een groepje een multi doen, hebben ze het toch ook niet alleen opgelost? Ik erger mij meer aan caches van een hoge moeilijkheidsgraad (zeker bij mysteries) waarbij je het eerder onmogelijk wordt gemaakt om de cache te vinden. Dat vind ik juist een vreemde cache oneigenlijke ontwikkeling. Zeker als je ook nog eens meer tijd tijd thuis achter het scherm kwijt bent, dan dat je lekker buiten bent, waar het volgens mij toch om gaat bij cachen.

Ik heb zelf ook 2 (heel makkelijke) mysteries die dat soort puzzels eerder op de hak nemen. Waarbij bij eentje ( GC25TMR ) ik zelfs bijna de cache niet door de review kreeg (Kruimeldief) omdat ik de nep WP's niet apart als WP's had opgevoerd. Hebben we nog om gelachen tijdens een GME event met jou en Kruimeldief, Barny.

Oh ja, Alleen voor Barny (de rest moet nu stoppen met lezen), het antwoord is D. Zo zie je maar hoe goed ik het met je voor heb. Het wordt alleen wat lastig om er met het gele bussie te komen. En let wel! Koker warning!

bewerkt door no-name
Geplaatst

Helene, met alleen een nee weet jeeigenlijk ook niet veel daarom maar gelijk eventje verduidelijken waarom het een nee is

Dan gelijk ook maar even een verhaaltje waarom mijn gezien een "nee" eigenlijk voor het zichzelf belazerende puntjes volk een "ja" is

dan ben ik ook mij ei kwijt, :) het is Pasen tenslotte

No Name, ach ja Kruimeldief ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,wie kent hem nog,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, mijmer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, toen was geocachen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Geplaatst

maar dat is allemaal wel heel ouderwets tegenwoordig, elke zichzelf respecterende "geocacher" heeft standaard kokers met logrolletjes bij zich omdat hij dan de geripte of slecht onderhouden cache kan vervangen en zo helpen we elkaar, toch?

iedereen blij, de kokerlegger voor zijn puntje, de co kan zijn trail gewoon blijven "onderhouden" en de fake loggers worden niet "betrapt" en kunnen hun "status" blijven behouden

in alle opzichten een win,win,win situatie, dat men eventjes gladjes voorbijgaat aan hetgene waarmee men zelf met volle verstand akkoord zijn gegaan praten we natuurlijk niet over,

stel je eigen toch voor dat je als volwassen mens moet gaan toegeven dat je voor een stom puntje je belofte niet houd,,,,,,,,,,,,,

Toen we een aantal jaren geleden bij het Turbo rondje Roosendaal meemaakten, dat kokers spontaan vervangen werden, indien men de cache niet binnen 1 minuut gevonden had (waardoor we soms meerdere kokers bij een cache tegenkwamen) waren we geschokt en hebben we de "daders" erop aangesproken. Ons werd duidelijk gemaakt dat we niet moesten zeiken en dat dit "common practice" was binnen de geocachingcommunity. OK, weer wat geleerd en inmiddels sjouwen wij ook lege kokers met logrolletjes in de rugzak mee en 1 keer hebben we er gebruik van gemaakt (waarvoor we nog een bedankje van de co ontvingen ook.... haha).

Toen we weer even later moeite hadden met een door een geestesziek persoon in elkaar gedraaide puzzel en wij hulp vroegen bij derden werden wij erop attent gemaakt, dat je al die toestanden makkelijk kon omzeilen en dat er sites waren, waar men de oplossingen netjes voor je bedacht en plaatste. Wij moesten daar beslist niet moeilijk over doen. Het was "common practice" zo werd ons verteld. OK. weer wat geleerd. Op naar de site (geoleaks) en lid geworden. Deelnemerslijst bekeken en inderdaad..... Alle bekende namen zagen we voorbij komen.... Sindsdien maken we er soms (als we er zelf niet uitkomen, alhoewel Ma Tabak daar streng in is en zelf goed kan puzzelen) gebruik van.

Ooit zijn we een befaamd puntjesjager tegen het lijf gelopen, waar we mee zijn opgelopen en die een sluitend verhaal had waarom hij deed wat hij deed.... Begrijpelijk en te respecteren. Zo'n verhaal (en zoveel andere verhalen van individuele cachers die uitstekende verklaringen hebben voor de dingen die ze doen) kom je op dit forum helaas nooit tegen. Maar toen we samen een cache even niet zo snel konden vinden kwam er een een mobiel met een gigantische vracht aan telefoonnummers tevoorschijn, die als hulplijntjes diende om de zaak alsnog te klaren. OK.... "common practice" werd ons verteld. "Iedereen doet dat zo.... Nooit een plek verlaten zonder log.... Zonde van je tijd.... Die nummers verzamel je op events en het is reuze handig.... Anders kom je nooit aan de aantallen, die je die dag "moet" doen." Is geocaching verworden tot werk dan? Is de grens tussen hobby en werk overschreden? Moeten wij ons door een liefhebberij laten omtoveren tot derde graads neuroten?

En nu wordt ons dus ook verteld, dat het "common practice" is om met een database met 12000 caches in de zak rechtstreeks naar de eindcoördinaten van multies te gaan lopen, want het scheelt veel tijd om op deze manier bij een aardig plekje uit te komen.... "iedereen doet het" en wij hebben duidelijk de verkeerde cachevrienden uitgezocht.... Stelletje eikels die Tabakken... ze begrijpen er ook niet veel van....

Weet U mensen, wat het grappige is..... 5 jaar gelden werden wij lid van dit forum, want de gedachte kwam bij ons op, dat we hier wat konden bijleren over bijv. cachetechnieken en het gebruik van de gps, Ook dachten we tegen mooie verhalen aan te lopen, waardoor we onze cachersblik konden verruimen. Welnu, wij hebben voornamelijk geleerd, hoe we op zo'n gemakkelijk mogelijke manier zoveel mogelijk puntjes kunnen scoren, als wij dat zouden willen.... Met uitzondering overigens van Vlindertje,waarvan je veel kunt zeggen en dat doen we ook maar die wel degelijk vastomlijnde principes heeft, hetgeen respect afdwingt.

Wij gaan dus maar weer gewoon een lekker trailtje uitzoeken voor deze week.... Geen puzzels waarvoor wij naar mogelijk verderfelijke sites moeten, Geen multies, waarvan we de tussenpunten niet kunnen vinden... Gewoon van en op de fiets en loggen maar.... En als je er een keer eentje niet kan vinden? Dan kom je met 41 punten thuis in plaats van 42.... Ach, daar kunnen vrouw Tabak en ik best wel mee leven.....

Beetje cynisch natuurlijk en lichtelijk gechargeerd (alhoewel?) Puzzelen en multies lopen blijven we gewoon graag doen, omdat geocaching ons op een heerlijke manier in beweging houdt en de natuur laat ontdekken, maar niemand kan hier ontkennen, dat er een flinke kern van waarheid in dit verhaal zit.

Laten we er maar om glimlachen en doe gewoon zoals je het wílt doen. Geluk ligt in een klein hoekje.... ehhhhh databaseje. En ik heb potdorie Barny nou al vijf keer gevraagd of hij mij zo'n lijst wil mailen, maar hij gebruikt mijn mailbox alleen maar als er iets te katten valt over een simpele cache in een Alblasserbosje.... Die database hebben we nog nooit mogen ontvangen.... Kijk, en dat vinden we nou jammer! Ik vrees dat wij wederom een principe moeten verlaten en hem toch echt op een event met een colaatje moeten omkopen, anders komt het er nooit van.... We willen er zooooooooooooo graag bijhoren.... :-) :-)

• Top! 1
Geplaatst

pracht verhaal Team Tabak, sjappo en 3 keer hulde, ik kan het alleen maar beamen wat je daar geschreven heb :)

1 kleijn detail, als jij eindcoords wil hebben kan dat natuurlijk geef maar aan welke jij wil en je krijg ze per ommegaande in je meelboks met de vraag of jij mij dan even de eindcoords van bepaalde door jou gevonden cache's wil retourneren, Trade up or trade even, de BD moet wel continu gevoed worden weet je :)

ik zie je meel wel verschijnen

Barny

Geplaatst

Team Tabak, ik moest er niet alleen om glimlachen, ik zat hardop te schateren hier. Wat meteen wenkbauw optrekkende reacties losmaakte bij mijn huiskamergenoten. Prima stukje! Maarre......geoleaks zei je. Mmmm eens even checken. En waar zou zo'n database met hulplijntjes te krijgen zijn?

• Top! 1
Geplaatst

Om aan het juiste referentiekader te komen, vandaag een treeltje gelopen. Ik zeg: spierpijn is niet fijn. Het waren alemaal eindlocaties :clown:

Geplaatst

ben benieuwd of Team Tabak een van deze geocachers (waarvan toch wel spraakmakende namen bijzitten) kan die deze cache http://coord.info/GC9186 de laatste 4 jaar hebben gevonden.

deze cache is namelijk sinds dien, niet meer te bezoeken op de manier zoals de CO dat in gedachte had.

Barny

Geplaatst

Roeptbij mij de vraag op waarom iemand een cache on line laat als ie niet meer te doen is zoals je zou willen dat ie gedaan wordt.

Geplaatst

goeie vraag Helmine,

Helaas zijn zelfs de grootste roeptoeters die voorheen, en ook nog steeds in deze huidige tijd, op dit forum vol passie en vuur het geocachen en de mooie natuur verheerlijkten, die na het verliezen van de interesse van het spelletje ook hun zooi niet opruimen, en dan de cache niet zelf offline gooien als er iets is, waar dan van overblijft is die grote plastiek soep in de oceaan, maar men sust hun geweten door ook maar weer heftig te roeptoeteren dat ze een donatie gedaan hebben aan een af andere milieu groepering waarvan de directie honderden duizende euro's als salaris naar binnen hengelt

Zie zelfs bij de cache's van de revieuwers zelf, waarvan het onderhoud achterwege blijf en de ene revieuwer de cache van de andere revieuwer in het archief gaat gooien vanwege het uitblijven van enig "onderhoud" #zucht

Barny

Geplaatst

ben benieuwd of Team Tabak een van deze geocachers (waarvan toch wel spraakmakende namen bijzitten) kan die deze cache http://coord.info/GC9186 de laatste 4 jaar hebben gevonden.

deze cache is namelijk sinds dien, niet meer te bezoeken op de manier zoals de CO dat in gedachte had.

Het is duidelijk, dat voor deze cache "een hulplijntje" moet worden ingeschakeld. En eerlijk is eerlijk, zou deze binnen een straal van 15 km van onze woning hebben gelegen, dan had ik dat vrij zeker gedaan. Nu niet zo. Maar toegegeven, er staan veel bekende namen in de rij van loggers, alhoewel ik er niemand persoonlijk van ken. Als je niet met enige regelmaat events bezoekt, blijft die kennissenkring binnen de geocaching community toch wel enigszins beperkt tot diegenen, die je in je eigen woonomgeving regelmatig tegenkomt. Maar het gaat hier wel om een mystery en daar liggen onze normen (gezien de ervaringen uit het verleden) iets lager dan bij een multi. Die willen wij toch - ook nu nog - graag zelf helemaal lopen en als we denken, dat we dat niet kunnen, dan laten we de cache links liggen. Ons laatst overgebleven principe binnen deze hobby. Laat onze maagdelijkheid op dit gebied vooralsnog maar even in takt.....

Geplaatst

Barny, je schrijft: "waar dan van overblijft is die grote plastiek soep in de oceaan, maar men sust hun geweten door ook maar weer heftig te roeptoeteren"

Dit is bijna poëzie.

Een oceaan vol plastic troep

Terecht veel boegeroep

Het geweten wordt gesust

Door roeptoeteren aan de kust

Geplaatst

Wildemanopvakantie.jpg

Als afwijking op de situatie dat Nederland en België sinds vorig jaar hun eigen reviewers hebben heeft Frogfoot voorlopig de taken overgenomen van Wildeman die 4 weken met vakantie is.

Hij was Sus Antigoon net te snel af met het publiceren van Treintje in de put.

Frogfoot, veel plezier bij deze invalbeurt.

Geplaatst

Zie hier het niet willen loggen van een Not found, het puntje moet nu eenmaal

Als klap op de faalweegschaal een found loggen omdat hij heeft meegekeken op een eipat

#geocachen2014 #IedereenCachedZoalsZijnFaalendeZelfrespektBehoeft

Met de hoop dat als de fakefoundlog maar mooi genoeg is ingekleed is de CO ook Faalt door het bedanken voor de mooie log en zijn eigen falende cacheonderhoud

de co is zelf ook geheel niet gevrijwaard van het schrijven van fake logjes dus old guys onderling gaat het wel goed komen

http://coord.info/GC2QNWV

Barny

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...