Diederikus Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Teleurstellingen worden vaak veroorzaakt door een verkeerde verwachting. Door een co die de juiste icoontjes niet gebruikt of belangrijke informatie weglaat. Als een multi start bij een bos of park en je vervolgens een woonwijk binnen voert. Bijvoorbeeld deze. Gelukkig kunnen de meeste teleurstellingen van deze soort wel vermeden worden door een goede voorbereiding. Maar af en toe gaat het mis. De meeste teleurstellingen worden mij echter bereid door overbehulpzame medecachers. Ik schijn in het veld nogal een hulpbehoevende indruk te maken, want als ik medecachers tegenkom dan beginnen ze mij meestal onmiddellijk ongevraagd van allerlei spoilerinformatie te voorzien. Een bekend voorbeeld dat ik wel vaker gegeven heb is de koppelpoort. Maar het komt veel vaker voor, en meestal ben ik te laat om het te vermijden.
Team Tabak Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 (bewerkt) Mooi verhaal daar bij de Koppelpoort Diederikus. Uiteraard is het stappen in een hondenhoopje slechts een kleine en niet zo'n belangrijke teleurstelling. Het kan ook gebeuren zonder dat er naar caches gezocht wordt. Maar de meeste teleurstellingen hebben wij ervaren bij het oplossen van (soms) moeilijke puzzels. Na dagen koekeloeren vind je eindelijk een ingang en dan komt er een coördinaat tevoorschijn, die door een checker geaccepteerd wordt. Je snelt er heen en komt dan uiteindelijk in een tuintje uit..... De teleurstelling ligt in het gegeven, dat ik niet begrijpen kan, hoe een cache-eigenaar zijn beslist aanwezige intellect omzet in (soms) mooie puzzels in combinatie met zo'n afgrijselijke eindlocatie. Dit soort volk moet zich melden bij de redactie van "Denksport" en zich verre houden van het begrip "geocaching". Zij kunnen werkelijk bij ons het plezier van een mooie cachedag bederven, al ligt er nog zo'n grote doos onder die bloempot. Eigenlijk zou een reviewer het verplicht moeten stellen om de aard van de eindlocatie in de listing op te nemen. Soms kun je het wel uit het verhaal opmaken, maar helaas niet altijd. Overigens geldt dat ook voor multi's. Wij hebben prachtige multi's gedaan, die eindigden tegenover het wapperende gordijntje van een overbuurvrouw, die graag wilde weten wat er in de tuin aan de overzijde van de straat gebeurde. Dat zijn de échte teleurstellingen en die moeten toch met een beetje goede wil en het gebruik van aanwezige hersenen te vermijden zijn. 23 maart 2014 bewerkt door Team Tabak
Dagwacht Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Ja, daar sta je dan na een opgeloste puzzel bij een verroeste munitiekist waar het deksel half vanaf hangt en waar de kelderzeugen in ronddwalen. Waarvan de C.O. kennelijk al sinds mei vorig jaar niet meer reageert. Wie van de authentieke cachers zorgt er dan voor dat deze cache die volledig aan de richtlijnen voldoet een cachewaardig bestaan kan leiden? Ik bezit geen munitiekisten. 1
Odlaniger Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Brouwer, de route naar de cache viel ook een beetje tegen. Voor een groot deel over openbare weg. Het was Hemelvaartsdag, dus veel fietsers die mij van de wandelsokken probeerden te rijden.Diederikus, verkeerde verwachtingen zijn inderdaad veelal te voorkomen door goede voorbereiding. Ik google er wat op los voordat ik de stoute wandelschoenen aantrek.En wat betreft ongevraagde hulp herinner ik mij nog een teleurstelling.Een leuk verstopte nano, die ik nu niet meer zou gaan zoeken, want ik ben mijn pincet kwijt. Ik onderzoek enkele bomen tot er een dame met een hondje aan komt. U bent op zoek naar de cache? Ik weet waar die ligt, ik wandel hier iedere dag. Mevrouw, ik zoek zelf wel even. U hoeft niet te zoeken, ik weet waar hij is verstopt. Volgens mij in deze boom. Bedankt voor uw hulp, ik zoek verder wel zelf. Nee hoor, ik heb hem al gevonden. Dank u wel mevrouw voor de hulp. Leuk hondje heeft u trouwens, hoe heet hij of zij? Zij heet Pikkie, ik kwam er te laat achter dat het een zij was. U kunt haar met terugwerkende kracht toch alsnog Fukje noemen?Domme trut met goede bedoelingen. GC3RX4M
Dagwacht Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Teleurstellingen kunnen op elk vlak liggen. Dat is persoonlijk. Er zijn onderhand net zoveel persoonlijke meningen als er cachers zijn. Wat de een leuk vindt, vindt de ander verschrikkelijk, moet er niet aan denken. Daarom is de gedachte dat we het hier over iets eens zouden kunnen worden een lachertje. De behoefte om de profeet of alwetende uit te hangen heb ik niet. Ik lach (er) inmiddels liever (om). 1
Diederikus Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 (bewerkt) De behoefte om de profeet of alwetende uit te hangen heb ik niet. Kom, kom, niet zo bescheiden! 23 maart 2014 bewerkt door Diederikus 1
Odlaniger Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Ik herinner mij een derde teleurstelling, alweer een die niet te voorkomen is.Log: "Op weg naar deze cache begon het opeens te hozen, dus een kwartiertje in de auto geschuild. Geduld werd beloond, het werd bijna droog. En een voordeel: weinig pottenkijkers.Ik heb trouwens nog nooit zoveel rupsen bij elkaar gezien.Het briefje dat met plakband op de cache zit, is behoorlijk vochtig geworden." Meer teleurstellingen heb ik niet gehad.
Odlaniger Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Mijn tussenstand: 213 plezier 3 keer teleurstelling, waarvan "Wie is de mol" de grootste teleurstelling was. De co is in alle gevallen niets te verwijten.
merrlin Geplaatst 24 maart 2014 Geplaatst 24 maart 2014 (bewerkt) Gisteren een 'Teleurstelling'gehad, tenminste wanneer je jezelf laat teleurstellen. Dat heb ik maar niet gedaan, waardoor het een hilarische trip werd. Of het veel met Geocaching te maken had? Ik vond zelf van niet, wel met kokertjes rapen. GC4ADKE Een trail over 50 kokertjes, of eigenlijk 44, want 6 van de 50 zijn bakjes. Daarin een code voor de eindcache. Die was dan weer wel heel mooi gemaakt. Maar al rijdend en om de 250-350 meter stoppend, over verlaten achteraf wegen, in de regen, kon ik me toch niet voorstellen dat dit spel ooit zodanig bedoeld was. Aan de andere kant, zoals altijd is het je eigen keus iets wel of niet te doen. We hebben vreselijk moeten lachen en de 'nee, nu is het jouw beurt om uit te stappen' momenten waren niet te tellen. Voor de puristen, vervolgens hebben we nog deze GC3BJ92 gedaan en die was wel heel erg mooi, bijzonder en de moeite waard. Hoewel die ene cache dus veel meer voldoening gaf dan de 50 kokers/bakjes, had ik de ervaring niet willen missen. Immers, je kunt pas (ver)oordelen wanneer je het zelf ervaren hebt. 24 maart 2014 bewerkt door merrlin
Twin Peaks Geplaatst 24 maart 2014 Geplaatst 24 maart 2014 Gisteren een 'Teleurstelling'gehad, tenminste wanneer je jezelf laat teleurstellen. Dat heb ik maar niet gedaan, waardoor het een hilarische trip werd. Of het veel met Geocaching te maken had? Ik vond zelf van niet, wel met kokertjes rapen. Petje af. hier kan ik nou bewondering voor opbrengen. Als marathonloper ken ik dat gevoel maar al te goed. Ik liep ooit een marathon in Amsterdam (wat bezielde me in hemelsnaam) De organisatie was slecht, het parcours was waardeloos, de omgeving afijn....Amsterdam dus, dus dat zegt genoeg... Ook ik wist na 6 km al dat het helemaal niets zou worden. De ene km was nog beroerder dan de andere. Maar toch hou je vol. tot en met km 42. Want dan krijg je een mooie eeehh...soort van geocoin met een lintje voor om je nek. Kun je mee pronken. Ook jij wist na 6 kokertjes al dat het niets zou worden, maar je zet je over je teleurstelling heen en hebt toch volgehouden tot kokertje 55. Diep respect, dat zijn de echte die-hards. 1
merrlin Geplaatst 24 maart 2014 Geplaatst 24 maart 2014 (bewerkt) Petje mag opblijven hoor, want ik wist vooraf dondersgoed wat ik zou gaan doen. Bedoeling was juist de ervaring op te doen van een geocache trail. Benieuwd wat het in praktijd inhoud. Ik had wel eens verhalen gehoord van 1000 stuks in de USA. Ik kan me er nu veel meer bij voorstellen. Gordel af, soms de deur van de auto open en weer 250 meter vooruit, om achter een boom/lantarenpaal/straatnaambord petling nr 38 te pakken, los te draaien, naam op blokje te zetten, blokje terug te drukken, dopje vast te draaien, weer in het gat te drukken, in de auto te springen en weer 250 meter verder te rijden. Puntjesjagers worden er vast heel gelukkig van. 24 maart 2014 bewerkt door merrlin
Diederikus Geplaatst 24 maart 2014 Geplaatst 24 maart 2014 Een marathon organiseren is de enige manier om een grote stad nog enigszins hondenpoep vrij te krijgen. In datzelfde kader wordt ook het maatschappelijk belang van kokerrapen nog erg onderschat. CIBO: Cache In, Bolus Out. Eigenlijk zou je profielzolen moeten verplichten.
Twin Peaks Geplaatst 24 maart 2014 Geplaatst 24 maart 2014 (bewerkt) Bedoeling was juist de ervaring op te doen van een geocache trail. Hou me ten goede, ook ik heb ooit de behoefte gehad om een "powertrail" te ervaren. Ook ik wist wel ongeveer wat me te wachten zou staan en dan probeer je er zelf gewoon het beste van te maken. In mijn geval "de 50 van Bernheze"....waarvan 38 te voet (en die lagen meestal zo'n 1,5 km van elkaar), de laatste 11 op de fiets en met de auto naar de eindcache. Binnen 24 uur. Hoezo cachen is een hobby? Het is een Sport! (overigens zaten daar een aantal aantrekkelijke caches tussen en was de route overwegend landschappelijk zeer fraai te noemen) 24 maart 2014 bewerkt door Twin Peaks
Vlindertje Geplaatst 24 maart 2014 Geplaatst 24 maart 2014 Merrlin heeft gelijk. Zijn ervaring heeft niets te maken met het spel geocaching zoals het ooit is bedoeld. Wie dergelijke decadente dwaasheden onder de vlag van geocaching schaart, geeft vooral blijk van onwetendheid en een genante suggestibiliteit. Wellicht is het beter dergelijke ervaringen op dit forum te verwerken. Mogelijk is de moderator daar zelfs bereid een aparte rubriek te openen waar kokerrapers en andere Josti-cachers onder elkaar kunnen zijn. Voor gridvullers en metaaljagers voelt dat forum vast als thuiskomen. Hopelijk bevalt het hun daar zó goed, dat geocachers op het forum van gc.nl verdere plaatsvervangende schaamte bespaard blijft.
hoedinie Geplaatst 24 maart 2014 Auteur Geplaatst 24 maart 2014 Vooral niet inhoudelijk reageren, ... Reageer nou zelf eens inhoudelijk met een teleurstellende locatie. Er zijn toch vast wel authentieke broodtrommels waarvan jou geo-trip niet aan de verwachting voldeed? Wat zoals je nu bezig bent is het wellicht beter dergelijke prietpraat op dit forum te verwerken. Mogelijk is de moderator daar zelfs bereid een aparte rubriek te openen waar authentieke-cache-evangelisten onder elkaar kunnen zijn. Hopelijk bevalt het hun daar zó goed, dat geocachers op het forum van gc.nl verdere plaatsvervangende schaamte bespaard blijft. 5
Aanbevolen berichten