Camperjag Geplaatst 4 april 2014 Geplaatst 4 april 2014 Hallo Winny, Mijn reactie is een beetje laat omdat ik de forum berichten niet zo regelmatig bekijk. Sinds twee jaar bezit ik een Etrex 30 en ik ben razend enthousiast over de mogelijkheden van dit toestel. Tot nu toe heb ik geen belemmeringen in het gebruik gemerkt en ik heb er inmiddels behoorlijk veel ervaring mee opgedaan, niet alleen met cachen maar ook met het uitzetten van wandelingen in combinatie met het gebruik van Basecamp. Het gaat me alleen te ver om allemaal in een mailtje uit te leggen wat je wel en niet moet doen, daar is de gebruiksaanwijzing voor. Indien er echter vragen onbeantwoord zijn, dan ben ik graag bereid om je te helpen en ik stel voor dat je deze vragen dan één voor één stelt, zodat ik je gericht kan antwoorden. Als je zaterdag a.s. toevallig deelneemt aan het "2e Trappisten Event" in Tilburg, dan kunnen we eventueel ervaringen delen en van gedachten wisselen. PS stuur een kopie van jouw reactie aan team.camperjag@gmail.com, dan zie ik het zeker niet over het hoofd. Groet Hans
elmo1979 Geplaatst 6 april 2014 Geplaatst 6 april 2014 Hallo regenboog2, bedankt voor je snelle reactie. Ik zie de gefineerde waypoints idd onder waypointbeheer staan. Alleen deze staan helaas in de "waypointcode" i.p.v. een normale naam. Gegevensvelden kan ik wel aanpassen. maar helaas staat er niet mijn huidige locatie in coördinaten. wel de coördinaten van de eindbestemming. Deze staan bij mij ook onder de gc code, maar als ik een multie loop dan weet ik de gc-code van die multie en dan kijk ik in de lijste welke punten daarbij horen, maar veelal geven ze bij multies enkel het begin punt en krijg je daar info om naar een volgend punt te gaan. in het menu van een cache staat ga naar volgend stadium, dat is een ideale manier om tijdens het lopen van een multie je nieuwe ingevoerde coordinaat in te voeren hij linked dat coordinaat dan ook aan je cache. En mocht je inderdaad nog uitgebreidere vragen hebben dan mag je ook een mail sturen gebruik mijn etrex nu bijna 2 jaar. vind het nog steeds een goed en handig apparaatje mvg David
BJBoes Geplaatst 1 mei 2014 Geplaatst 1 mei 2014 Ik heb nog even een vraag. Ik heb de etrex30 nu ongeveer een maand in bezit om mee te geocachen, en begin er steeds meer vertrouwd mee te raken. Ik heb alleen even een praktische vraag. Als je een pocket query hebt gemaakt (bijv alle caches binnen een straal van 10 km). Is het dan ook mogelijk om spoiler foto’s die bij de geocaches in de gpx file horen te uploaden naar de etrex30? Ik ben er wel achter hoe ik het handmatig op de etrex kan zetten. Maar van te voren weet je niet altijd bij welke cache een spoiler foto zit in de te ontvangen gpx file. Zo is het mij overkomen dat ik een hint las die aangaf zie spoiler foto. Om er vervolgens achter te komen dat deze net niet op de gps staat. Of een ander voorbeeld als je bij een wasgij alleen de gpx file op je gps zet mis je de foto nog tenzij je deze zelf specifiek download en op de gps zet. Is daar een handige manier voor dat de foto tegelijk met de gpx file naar de gps wordt gestuurd ?
Djoekster Geplaatst 1 mei 2014 Geplaatst 1 mei 2014 geen idee maar ik gebruik eigenlijk mijn smartfoon voor het paperless cachen. dat leest toch makkelijker dan vanaf de Etrex30. Plus natuurlijk dat je de foto's etc ook bij de hand hebt.
MarcoDomi Geplaatst 1 mei 2014 Geplaatst 1 mei 2014 Dit zou ik ook wel willen weten, ik heb ook een etrex 30. Ik wist niet eens dat dit kon! Maar misschien heb je hier iets aan: Ik gebruik de gratis android app c:geo ernaast op mijn smartphone. Daar laad ik dan de caches thuis op in, zodat ik ook offline in het veld de cachebeschrijving kan inzien, incl foto's. Werkt ook beter met kleurtjes en tabellen. @Djoekster: haha we waren het weer roerend eens :-)
Djoekster Geplaatst 1 mei 2014 Geplaatst 1 mei 2014 Zekers Domi, of er cache-foto's op de Garmin kunnen weet ik niet, je kan zelf wel wat plaatjes erop zetten. maar dat is in een andere map.( ga ik nog eens uitzoeken ) Wat mij ook opviel bij het teruglezen van cacheinfo is vaak dat er html foutjes in de tekst staan. Vandaar ook mijn smartfoon keuze voor de cacheinfo te bekijken.
Lighthouse777 Geplaatst 1 mei 2014 Geplaatst 1 mei 2014 Ik gebruik daar dit programma voor: RCH65 spoiler downloader.Ik heb nog een oregon 300 en met dit programma krijg ik ze wel op de oregon, maar is het eigenlijk niet te zien bij welke cache ze horen.Weet ook niet waarom, maar enfin ...Nu laad ik de spoilerfoto's op een oude telefoon, die het niet meer doet voor bellen en die ik gebruik voor de cachebeschrijvingen.Daar kan ik de spoilerfoto's bij de betreffende cache zien.Maar ik weet dat het in ieder geval bij de oregon 450 en hoger, ook te zien is op je garmin.Op internet is daar wel informatie over te vinden, maar dan krijg je bij je beschrijving info dat er een spoilerfoto beschikbaar is en die kun je vanuit de beschrijving aanklikken.Ik ben heel blij met dit programma.
StefandD Geplaatst 1 mei 2014 Geplaatst 1 mei 2014 Ik gebruik ook de smartphone voor paperless cachen. Maar het zou wel moeten kunnen. Als je GSAK gebruikt kan je een macro uitvoeren om de foto's op je gpsr te krijgen. Er zijn diverse macro's die dat kunnen, kijk maar eens hier en zoek op "spoiler". Zonder GSAK weet ik niet beter dan dat je alle belangrijke foto's met de hand er op zal moeten zetten, ik geloof in de map \Garmin\JPEG.
Heracross Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 (bewerkt) Ik heb even zitten prutsen op een Dakota 20 en getest met deze cache: http://coord.info/GC3G0KH Dit werkt erg goed: http://www.rchnet.ch/spoilertool/ Voorwaarde: de spoilerfoto's hebben in de naam "spoiler" En dan zie je snel genoeg hoe het ook handmatig kan dat gaat namelijk zo: Er is op de GPS een map "Garmin" (duh) Daarin komt een map "GeocachePhotos" stel dat je nu spoilerfotos voor cache GC12345 wilt hebben. dan maak je een map \Garmin\GeocachePhotos\5 dan maak je een map \Garmin\GeocachePhotos\5\4 dan maak je een map \Garmin\GeocachePhotos\5\4\GC12345 Hier kun je de JPG bestanden plaatsen Als je nu de "Cache beschrijving" oproept dan komt daar een knopje "Toon Foto's" (zoiets: ) Hier kun je dus ook bestanden plaatsen die niet "spoiler1.jpg" oid heten. 2 mei 2014 bewerkt door Heracross
BJBoes Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 Heel erg bedankt voor de tip om "RCH65 Spoiler downloader" te gebruiken. Ik heb het getest met een gpx file die ik eerder had gebruikt. En dit programma liet mooi de spoiler foto zien die ik destijds op mijn GPS miste.
Winny81 Geplaatst 5 mei 2014 Auteur Geplaatst 5 mei 2014 Is er iemand die in de buurt van Haacht woont? Heb zo veel vragen over de etrex, basecamp, gebruik bij fietsen,.... Te veel om hier uit te leggen en te snappen voor mij. Dus als er iemand mij eens kan en wil uitleggen geven ? Hier altijd welkom of ik wil gerust ook eens langskomen. Mvg Peter
BJBoes Geplaatst 13 juli 2014 Geplaatst 13 juli 2014 Ik heb even een vraag. Tijdens het geocaching kwam ik een cache tegen waarbij ik een kruisberekening moest maken tussen 2 coordinaten icm een bepaalde hoek. Hoe doe ik dat op de Etrex30? Ik weet het Coordinaat van bijv. WP A met een hoek van 120 graden en ik weet het coordinaat van bij. WP B met een hoek van bijv. 63 graden. Hoe kan ik dan op de GPS bepalen waar deze 2 WP elkaar kruisen? ik heb al op deze site gekeken http://meelhopper.nl/kruispeiling.html maar die heeft het over 4 WP waarbij geen hoek is opgegeven dus dat gaat nu niet op. Hoe doe ik dit op de etrex30? Ik heb zelf geen telefoon waarbij ik dit via een app kan uitvoeren (tevens mijn geocache maatje had wel een tel maar toen geen bereik in het bos dus hadden we er nog niks aan).
kalkendotters Geplaatst 13 juli 2014 Geplaatst 13 juli 2014 Eigenlijk op dezelfde manier als met 4 waypoint. Alleen moet je eerst de andere 2 wps nog maken. Vanuit het eerste wp projecteer je op de gegeven hoek en een afstand die goed genoeg is om te kruisen; meestal is 1 of 2km genoeg. Datzelfde doe je ook vanaf het tweede wp. Dan heb je dus de 4 benodigde wps, en kun je gewoon de route maken zoals meelhopper dat bedoeld.
BJBoes Geplaatst 14 juli 2014 Geplaatst 14 juli 2014 Kalkendotters, Heel erg bedankt voor de tip om "de andere WPs te maken". Dit heb ik gedaan en toen aan de hand van de instructie op meelhopper de kruisberekening uitgevoerd. Daarna kwam ik precies op hetzelfde coördinaat uit als thuis berekend via een online tool.
Aanbevolen berichten