Spring naar bijdragen

Poll Voor Nieuw Gc-Cafe


Flaker91

Willen we een nieuw GC-café?  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Willen we een nieuw GC-café met onderstaande voorwaarden?

    • Ja
      23
    • Nee
      26


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb "vroeger" (lees: ongeveer een jaar geleden) zowel het café als de chat gebruikt.

Als je bij de chat niet aanwezig bent, kun je het niet meer teruglezen (ja, computer aan laten staan etc.)

Dat gaat op het forum (en dus het café) wel. Dat is voor mij het fijne aan het café.

Toen stonden café en chat qua inhoud nagenoeg gelijk aan elkaar. De chat had hooguit iets vaker als onderwerp hoe men een puzzel op moest lossen.

Zelf heb ik de hoop dat het met een nieuwe inrichting van het café een nette gelegenheid kan worden.

 

Dat is ook de reden dat ik de chat niet (vaak) meer gebruik.

Of het was er doodstil (helaas maar al te vaak mee gemaakt, ook op piektijden), of het was er zo druk dat ik me er niet op m'n plek voelde/het aantal berichten niet meer normaal bij kon houden tijdens mijn andere bezigheden.

 

Nu gebeurt het regelmatig dat ik er even rustig voor ga zitten en weer 2-3 pagina's aan posts doorlees op een draadje.

Edit: En dat doe ik gerust een aantal keer per dag, al is het maar om te kijken wat er besproken wordt.

bewerkt door Flaker91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is het doel van het forum?

Het doel van het forum is primair het uitwisselen van Geocaching gerelateerde informatie. Er zijn binnen ons forum voldoende mogelijkheden om gericht een topic te starten. Het Geocafe past hier niet in.

Ik denk nog steeds dat de chat voldoende ruimte biedt om de onderwerpen zoals deze in het Geocafe aan de orde kwamen te posten.

Voor de nieuwkomers die bovenstaande discussie niet kunnen volgen, hierbij een link naar de laatste cafe posts (dec 2012)
http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20414&page=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch interessant om te zien hoe twee moderators twee verschillende opvattingen hebben met betrekking tot dit onderwerp.

 

Voor mij is het echter vrij duidelijk.

Gezien de grote hoeveelheid "Nee"-stemmingen zullen er geen verdere pogingen gedaan worden om een nieuw GC-café op te starten.

Van mij zou er al een slotje op mogen.

De kans dat het resultaat van de poll nog de "Ja"-kant opgaat, acht ik erg klein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Toch interessant om te zien hoe twee moderators twee verschillende opvattingen hebben met betrekking tot dit onderwerp.....

 

??? TWEE moderators...

 

Het verzoek om een poll te maken kwam van Cachetor in een PB gisterenavond, nadat het op een eerder draadje was gesuggereerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geoman, bedankt voor de link naar het voormalige geocafe. Een flink aantal postjes nog eens gelezen en dan constateer ik dat, na verwijdering van onzin, er een flink aantal zinnige bijdragen waren. Zoals de discussie die de-fam en ik voerden over het zwarte pieten probleem. Nu heel actueel. Maar ook forum-gerelateerd, want de aanleiding was het toespelen van zwarte pieten. Dus veel gelambal en ideeën uitwisselen, maar ook veel kritiek op het schaamteloos gedrag op de “serieuze” topics. Het café was niet alleen voor de lol, maar ook een vlucht voor het gezeur in andere draadjes. Het café is er niet meer, het gezeur nog wel.

 

Nogmaals, het café moet niet terugkeren. Het ruikt er inmiddels muf, het bitterballenkanon is verkocht aan Beckers, de whisky is op, Ferry de kameel is verhuisd naar Groningen en ik hou van vernieuwing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie de chat als een telefoon je moet aan de lijn blijven wil je bijblijven

Het forum zie ik als een antwoordapparaat je kan de gespreken nog keer beluisteren en zo een ander beeld krijgen dan als hem de eerste keer heb beluisterd.

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist voor gestemd. Ondanks dat ik tegenwoordig niet veel post ( er is ook niet veel om op te antwoorden ), zie ik wel ‘nut’ voor één draadje, die een minder serieuze tint heeft: het hecht en trekt loggende ( = actieve ) leden aan de site.

Eén reden waarom ik voor ben, is om te proberen, de leegloop van deze site te stoppen. Als je nu eens kijkt, op de homepage, dan zie je al halverwege de lijst van “laatste 10 forumberichten” logjes staan, waarvan de laatste reactie minimaal 1 dag oud is. Dat betekent dat, ondanks de 25.000 (??) leden, er nog geen 10 draadjes dagelijks ‘warm’ gehouden kunnen worden, doordat iemand iets vraagt, antwoord of logt. Dat is beslist geen reclame voor deze site en geeft volgens mij aan dat deze site ( met zoveel leden en in de huidige vorm ) zijn beste tijd heeft gehad.

Zodra er dagen zijn waarin niemand iets logt, zijn de dagen van deze site echt geteld. Het internet staat vol van sites, uit vergane glorie, waar niemand meer komt of naar omkijkt. Of het moet zijn, dat je er m.b.v. google per ongeluk op terecht komt. Ook dát kan beslist handig zijn, maar of je dat als site-owner wil……
De logjes die er wel staan, zijn inderdaad vaak van dezelfde groep, maar dat is ( sorry ‘jongens’ ik bedoel het niet zo ) beter dan helemaal geen logjes. Zolang er nog ‘handel’ is, blijft de markt bestaan. Zodra de handel hapert, gaan de kooplui weg.

Sites als Facebook en Twitter ( en …. ) zijn zo groot geworden, doordat men een slim mechanisme bedacht, om personen aan dié site te binden. Natuurlijk is dat niet te vergelijken met Geoaching.NL, maar ook daar geldt: zonder loggende ( = actieve ) leden geen site.
Als je dagelijks kijkt, naar de aantallen “Geregistreerden’ ( ingelogde ) versus de Gasten, dan zie je dat de gasten veruit de meerderheid vormen, de site heeft dus meer ‘bekijks’ dan je zo 1-2-3 zou denken. Echter, waarom loggen ze niet in ( is dat niet nodig, omdat ze alleen maar lezen? ). Ze blijven dus anoniem en daar is geen groepsverband mee te maken. Daar kan je geen site 'bruisend' en levend mee houden.

Een tweede reden is, dat de chat beslist geen vervanging is! Deze ‘chat’ is een 100% one-liner, die zodra er meer dan 2 personen meedoen, veranderd in een chaos. Doordat het one-liners zijn, is de kans groter dat je verkeerd wordt begrepen, omdat je maar een beperkte ‘schrijfruimte’ hebt. Tevens moet je snel reageren ( = lees denken en typen ), omdat je antwoord anders te ver, van hetgeen waarop je reageert, wordt geplaatst. Dat snel reageren, moet je ook nog eens kunnen en willen, want iedere onderbouwing van je korte tekst, is te lang en past niet. Tegen de tijd dat je een ( voor jou ) dekkende one-liner hebt bedacht, loop je regels achter en is je melding niet meer dan een schreeuw in de ruimte. De Engelse term Shoutbox, is een betere benaming en dekt de lading 100%. Wiki: Een shoutbox is een internettoepassing voor op een webpagina, waarin de gebruiker een korte kreet kan achterlaten.

Moet het exact lijken op het oude GeoCafe. Nee, ook dat is niet nodig, maar een duidelijk naam kan wel aangeven dat, dát draadje minder serieus is en iedereen welkom is, om te verkondigen wat hij/zij openbaar wil maken, zonder dat hij/zij inbreuk maakt op het onderwerp van het draadje. Het moet een uitnodiging zijn voor gasten ( misschien wel op een door gasten bereikbare pagina ), om mee te doen en om zo meer ‘leven’ aan de site te binden.

 

Edit: enkel typo's en iets duidelijker tekst opbouw

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...