Spring naar bijdragen

Pvc-Buis


Odlaniger

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een pvc-buis willen hebben van ongeveer 35 cm lang met gelijmde eindstop (geen probleem, heb ik al), maar op de bovenzijde wil ik een schroefdop zetten. In de bouwmarkt hebben ze wel zo iets, maar dat is een buis van ongeveer 10 cm. Voor een "kale" buis zijn er geen passende verloopstukken. De diameter van de buis is als van een regenpijp.

Heb ik in de verkeerde bouwmarkt gezocht (Praxis en Gamma) of is er een manier om het zelf in elkaar te frutselen?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je moet een lijmmof (of een machetemof) gebruiken.

Aan de ene kant stop je je buis, aan de andere kant stop je je schroefdop.

 

Edit: Regenleiding (HWA) is 80mm uitwendig met 1,5mm wanddikte.

Daar zijn geen opties voor.

bewerkt door Flaker91
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt dikwandige en dunwandige pvc-pijp. De dikwandige is bestemd voor huishoudelijk afvalwater, de dunwandige mag alleen voor hemelwater gebruikt worden.

De hulpstukken van beide systemen kunnen niet door elkaar gebruikt worden.

De gebruikte diameters komen ook niet overeen.

Buitendiameter dikwandige pijp o.a.: 75 mm, 110 mm, 125 mm.

Dunwandige pijp: 80 mm, 100 mm.

 

Hulpstukken voor wat jij wilt zijn alleen beschikbaar voor dikwandige pijp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De buis die ik heb is 75 mm buitenmaat met een dikte van 3 mm. Dus volgens Diederikus zou ik daar hulpstukken voor moeten kunnen krijgen.

 

Antarctica, ik heb jouw mail gelezen, bedankt voor het adres, 4 minuten rijden van mijn huis.

 

dutchgoldwing, ook bedankt voor het adres, ruime keuze zo te zien.

 

Met de informatie die ik nu heb moet het gaan lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het goedkoper te maken is een lijmmof (sok) niet nodig. Maak het uiteinde van de pijp goed warm ( dit kan je doen boven het gasstel ) blijf de pijp draaien zodat deze niet verbrand. Doe dit net zolang totdat de het uiteinde zacht wordt. Nu kan je de schroefdop voorzichtig in de pijp drukken. Dit noemen ze het optrompen van een pijp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de-fam: Zoals jij het hierboven beschrijft moet je zowat een halve loodgieter zijn! Is er nog een gemakkelijker weg?

 

Succes Od. We merken vanzelf wel een keertje waar je nu mee bezig bent :thumbsup:

 

Als we kunnen helpen? We horen het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het goedkoper te maken is een lijmmof (sok) niet nodig. Maak het uiteinde van de pijp goed warm ( dit kan je doen boven het gasstel ) blijf de pijp draaien zodat deze niet verbrand. Doe dit net zolang totdat de het uiteinde zacht wordt. Nu kan je de schroefdop voorzichtig in de pijp drukken. Dit noemen ze het optrompen van een pijp.

Als ik de juiste hulpstukken niet kan krijgen, dan ligt ik jouw optie op de reservebank. Dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwsgierig worden we natuurlijk wel. Krijgen we hier een trail met kokers van formaat? Heb je eindelijk je lost place gevonden en wordt nu het rioleringsstelsel uitgebreid met een overbodige contraptie? Ik ben benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwsgierig worden we natuurlijk wel. Krijgen we hier een trail met kokers van formaat? Heb je eindelijk je lost place gevonden en wordt nu het rioleringsstelsel uitgebreid met een overbodige contraptie? Ik ben benieuwd!

I.p.v. 50 kokertjes één koker van formaat.

 

Vandaag een afwijzing gehad van de reviewer, hij is onverbiddelijk inzake de 161 meter regel en daar heb ik mij bij neer te leggen. Het aantal lost places is echter op de middelvingers van twee handen te tellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...