Boa Geplaatst 21 april 2004 Geplaatst 21 april 2004 Ik ben bezig met het uitzetten van een cache. Hiervoor wil ik graag in het veld wat aanwijzingen achterlaten. Ik had eerst het plan om in omgezaagde bomen (het gedeelte wat achterblijft) de aanwijzing te gutsen. Dit bleek echter lastig te gaan ivm hardheid/rotheid van de verschillende stronken. Momenteel zit ik aan plastic plaatjes te denken waarop ik op een of andere manier de hint zet om deze vervolgens vast te timmeren/schroeven op de betreffende stronk. Graag zou ik willen weten welke methodes jullie gebruiken om zoiets te doen. In het gebied ontbreekt het aan de nodige bankjes, routepaaltjes of prullenbakken waar ik iets op kan zetten. Wie heeft er goede tips?
thex Geplaatst 21 april 2004 Geplaatst 21 april 2004 Een geplastificeerd papieren tekstje voldoet prima. Wel aandacht besteden dat je niet prikt doro tekst en plastik, maar alleen ophangt in het plastik naast te tekst. Eenmalige aanschaf van een koud platificeermachine volstaat. Alternatief is het laten maken van bordjes op basis van tekstnaamplaatjes (bij de voordeur). Duurder is gebruik te maken van roestvrijstaal, en hier de tekst in te zandstralen. Deze kun je tussen boomwortesl steken. Een ander leuk alternatief zou kunnen zijn: geplastificeerde tekst in micro-container. Laat je fantasie eens zijn gang gaan.
Boa Geplaatst 21 april 2004 Auteur Geplaatst 21 april 2004 Ik ben al bezig geweest met het plastic van een limonde fles. Ik heb al geprobeerd er het met een naald in te smelten wat niet echt goed werkt. De letters er inslaan met schroevendraaier en hamer ging ook niet goed. En het meest voor de handliggende met een viltstift gaat ook niet echt omdat de inkt vrij makkelijk weg te vegen is. Nu zat ik te denken om de tekst aan de onderkant te doen, maar of dat wel goed blijft weet ik niet. Het grote probleem is dat ik geen geavanceerde apparaten heb om te gebruiken en dat ik toch wel een mooie oplossing zoek de duurzaam is. Vandaar dus de vraag wat jullie doen.
thex Geplaatst 21 april 2004 Geplaatst 21 april 2004 Werk met watervaste onuitwisbare inkt (stift). Dit werkt ook op metaal en hout. Of: plexiglazen plaatjes, eventueel met extra folie te beschermen, tentharingen, bedenk maar wat.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 21 april 2004 Geplaatst 21 april 2004 Ik zou zeggen ga een googelen naar webpages van de scouting (vroeger padvinders e.d. geheten) waar je vast wel een handboek scout tegen komt met allemaal manieren om boodschappen achter te laten voor navolgers. Ik ben nogal gecharmeerd van het volgen van een route via kleine draadjes gekleurde wol die her en der zeer onopvallend bevestigd zijn. Je bent dan los van alfabetische zaken (letters bedoel ik dus) op bordjes. Als de mensen weten wat de combinatie (van boven naar beneden aan de tak, rood, rood wit, groen b.v.) van kleuren betekent hebben ze gelijk een getal te pakken. Denk maar eens aan die weerstandjes en condensatoren die in electronische schakelingen zitten: ze hebben kleurcodes die hun waarde aangeven. Zo iets dus. En met die getallen kan je dan weer dingen doen als afstand = 450 + kleurcode waarde Is er niks om draadjes wol aan vast te maken dan blijft je nog over: kleurcodestreepjes op stenen of asfalt.
postman Geplaatst 21 april 2004 Geplaatst 21 april 2004 een gelamineerd kaartje onder een bankje geniet.... een plaatje met gegrafeerde tekst geschroeft op een paal of boom Spijkertes in een paal of hek Maar je kan ook gebruik maken van de codes op de goede oude anwb paddestoel of het bordje verboden toegang, of... de sky is the limit zou ik zeggen als het maar aard en nagel vast zit.
Kruimeldief Geplaatst 21 april 2004 Geplaatst 21 april 2004 een gelamineerd kaartje onder een bankje geniet.... een plaatje met gegrafeerde tekst geschroeft op een paal of boom Spijkertes in een paal of hek Maar je kan ook gebruik maken van de codes op de goede oude anwb paddestoel of het bordje verboden toegang, of... de sky is the limit zou ik zeggen als het maar aard en nagel vast zit. Dat is wel een van de mooiste. Tja, maar om daar nu de boswachter op te wijzen als je samen met hem de route loopt opdat je toestemming gaat krijgen voor de cache? Ik vraag me het af hoor. Nee, dan toch maar de fotowaypoints online zetten. GRTZ Kruimeldief Je bent pas oud als je stopt met dromen en spijt krijgt van je daden.
Rijenrakkers Geplaatst 21 april 2004 Geplaatst 21 april 2004 Hoi, Wat wij erg mooi gedaan vonden, was de manier van de cache Oers, waarbij in pvc buisjes een gelamineerd kaartje zat met de aanwijzingen. Bovendien is daar op identieke wijze steeds bij ieder waypoint dezelfde wijze gebruikt. Voordelige materialen gebruikt, en heel mooi toegepast! Groeten....Wil
patje Geplaatst 21 april 2004 Geplaatst 21 april 2004 Wat Wil zegt is inderdaad een optie. Ik heb het zelf ook gebruikt bij mijn cache Dus uh... Erg makkelijk, alleen heb ik ipv pvc buis een leeg fotobuisje gebruikt. Met deksel is het meteen waterdicht. Daarin ook nog een gesailde aanwijzing en dan kan er weinig mee gebeuren! Vraag maar aan WIl, die heeft hem al gelopen
snoopy and woodstock Geplaatst 2 mei 2004 Geplaatst 2 mei 2004 Ik heb bij m'n eigen cache gebruik gemaakt van roestvaststalen plaatjes. ZOGENAAMDE CAROSSERRIE RINGEN. Deze zijn bij de ijzerwaren winkels te koop en niet erg kostbaar. Daarnaast heb ik ooit een setje slagletters gekocht. Dit zijn stalen pennetjes waar je met een hamer op slaat en zo een afdruk in metaal kunt maken.Ook deze setjes zijn niet erg duur.Omdat er in de carosserrie ringen al een gat zit kun je deze makkelijk bevestigen met een schroef of spijker.Enigste nadeel is dat je maar weinig cijfers of letters kwijt kunt op zo'n plaatje, maar ze zijn wel erg duurzaam. Greetings From Snoopy and Woodstock.
patje Geplaatst 2 mei 2004 Geplaatst 2 mei 2004 Daarnaast heb ik ooit een setje slagletters gekocht Waar kun je zoiets halen?
snoopy and woodstock Geplaatst 2 mei 2004 Geplaatst 2 mei 2004 Bij winkels waar ze bouten en moeren verkopen bv bouwmarkten, automateriaal zaken enz. Let er wel op dat de plaatjes van rvs zijn anders gaan ze na verloop van tijd toch roesten en worden ze onleesbaar.Slagletters zijn ook bij dit ssort zaken te krijgen.
MegaHeks Geplaatst 2 mei 2004 Geplaatst 2 mei 2004 Dat is wel een van de mooiste. Tja, maar om daar nu de boswachter op te wijzen als je samen met hem de route loopt opdat je toestemming gaat krijgen voor de cache?Ik vraag me het af hoor. Wij hebben allminum plaatjes beslagen met slagletters. Zolang je ze niet op levend materiaal vast maakt heeft de boswachter er geen problemen mee. Dus onder bankjes, op paaltjes enz
lieveheersbeestje Geplaatst 2 juni 2004 Geplaatst 2 juni 2004 Misschien moet je eens gaan praten met Lady Cachetta, die is nogal vindingrijk wat dit soort zaken betreft! Zie de Mikro~nkel caches en bijvoorbeeld Ruyven
gr2 Geplaatst 2 juni 2004 Geplaatst 2 juni 2004 Bij de cache Weldaad heeft uitzetter mgr een inventieve spijkermethode toegepast. In objecten als boomstompen en routepaaltjes waren op prudente wijze spijkers geslagen, die geteld moesten worden. Een zeer bruikbare methode, vonden wij.
Aanbevolen berichten