Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik zit met een probleempje en hoop dat jullie misschien kunnen helpen.

Ik ben een multi aan het voorbereiden voor vrijdag, Joris en de Draak.

Daar moet ik eea voor puzzelen, maar onderdeel F snap ik echt niet.

De vraag is:

Wat voor kleur heeft het Sint Joriskruis op de Union flag?

F=uitkomst kleurcode (ohm) van "antwoord | wit | antwoord".

In de tekst staat dat het kruis rood is. Maar wat nu?

Ik heb via google wel wat caching vs kleuren/electriciteit ohm gevonden, dan zou dat antwoord 2 | 9 | 00 zijn. En dat weer stapeltellen tot 2 ofzo?

Ik weet echt niet wat ik moet doen, maar we gaan de multi met 2 kinderen lopen en zou het zonde vinden als ze door ons gebrek aan kennis, de cache uiteindelijk niet kunnen proberen te zoeken. Dus hopelijk hier iemand met Ohm ervaring?

bedankt,

Danielle,

Geplaatst (bewerkt)

Danielle,

waarom mail je niet de CO ( Cache owner )? Hij/Zij wil je vast wel vertellen of je het juiste idee hebt en wil je ( waarschijnlijk ) ook nog wel een extra hint geven.

Misschien heb je hier wat aan?

Suc6

Edit: Ps. Op dit forum mogen ( officieel ) geen oplossing verteld worden

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Danielle,

waarom mail je niet de CO ( Cache owner )? Hij/Zij wil je vast wel vertellen of je het juiste idee hebt en wil je ( waarschijnlijk ) ook nog wel een extra hint geven.

Misschien heb je hier wat aan?

Suc6

Edit: Ps. Op dit forum mogen ( officieel ) geen oplossing verteld worden

Dat weet ik, maar de oplossing 'rood'. heb ik zelf gevonden, bovendien is dit 1 stap van de vele en daarmee biedt het geen enkele oplossing.

Mijn vraag is dan eigenlijk ook algemener van aard, hoe werkt dat met Ohm, zodat ik weet hoe ik moet puzzelen. :-)

Net als bijv. het principe stapeltellen, hoe werkt het principe Ohm. Zoiets?

Bedankt voor het boek. Super zeg, die sla ik op. :-) Maar nu Ohm nog voor erbij...lol

Gr,

Danielle

bewerkt door Carfixers
Geplaatst

Linkalovers heeft een prima antwoord gegeven: zoek contact met de owner.

Linkalovers heeft aangegeven dat het niet de bedoeling is specifieke caches hier te bespreken.

Linkalovers heeft ook nog een link gegeven naar een codeboek waar al een groot deel van je probleem opgelost wordt.

Is dat niet wat je wil horen?

Helaas, dan houdt het hier op dit forum op ben ik bang.

Die owner zal tien tegen een je graag en vriendelijk te woord staan om je probleem op te lossen.

En lukt dat niet of niet tijdig?

Er zijn toch zeker genoeg andere keuzes te maken dan uitgerekend die multi?

Nu lijkt het alsof je de goed bedoelde adviezen negeert en je zin wil doordraven door hier toch door te vragen naar een oplossing voor de door jou specifiek genoemde cache.

Greetz Bloodwoosj

• Top! 1
Geplaatst

Volgens mij ben je er al aardig uitgekomen met de codering van weerstand. Hoe je het precies moet invullen in de formule is niet helemaal duidelijk, maar met een beetje proberen kom je daar vast wel uit. Anders is de CO de aangewezene voor hulp.

Geplaatst

Linkalovers heeft een prima antwoord gegeven: zoek contact met de owner.

Linkalovers heeft aangegeven dat het niet de bedoeling is specifieke caches hier te bespreken.

Linkalovers heeft ook nog een link gegeven naar een codeboek waar al een groot deel van je probleem opgelost wordt.

Is dat niet wat je wil horen?

Helaas, dan houdt het hier op dit forum op ben ik bang.

Die owner zal tien tegen een je graag en vriendelijk te woord staan om je probleem op te lossen.

En lukt dat niet of niet tijdig?

Er zijn toch zeker genoeg andere keuzes te maken dan uitgerekend die multi?

Nu lijkt het alsof je de goed bedoelde adviezen negeert en je zin wil doordraven door hier toch door te vragen naar een oplossing voor de door jou specifiek genoemde cache.

Greetz Bloodwoosj

Pfoeh...misschien ligt het aan hoe ik het lees hoor, in dat geval mijn excuses, maar is deze vijandige sneer nou nodig? Ik wil helemaal niets doordraven.

Nogmaals, ik vroeg alleen naar een uitleg van hoe iets werkt, niet naar een oplossing. Ik cache nog geen jaren, ben nog niet gepokt en gemazeld, maar wil wel graag leren. Is dat verkeerd? Hartelijk en ondersteunend vind ik je reactie niet.

Verder heb ik linkalover ook zeker al bedankt voor dat boekwerk. Fijn om zulke tips te krijgen.

En ja, het parkje ligt vol met tradies en voortuin caches...niet wat ik met mijn kinderen voor ogen had. Daarom de keuze op deze, met een leuk 'sprookje' erin verwerkt voor de aansluiting bij hun belevingswereld....

Gr,

Danielle

Volgens mij ben je er al aardig uitgekomen met de codering van weerstand. Hoe je het precies moet invullen in de formule is niet helemaal duidelijk, maar met een beetje proberen kom je daar vast wel uit. Anders is de CO de aangewezene voor hulp.

Ik heb de CO al benaderd voor verdere info.

Topzoekertje en Linkalover bedankt voor het meedenken.

Geplaatst

Er is niks verkeerd met willen leren.

Wellicht komt mijn reactie vijandig op je over, dat is zeker niet zo bedoeld.

Ik stel alleen dat het LIJKT alsof je wil doordraven door toch door te vragen naar iets waarvan al gezegd is dat het volgens de geldende forumregels niet de bedoeling is.

Tsja en dat wekt -om helemaal bij het thema te blijven- nou eenmaal wel eens weerstand op. :wink2:

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst

Ik lees even mee. Wij zijn nog maar net begonnen, en ik vind de puzzels best lastig. Ook doordat je de technieken (nog?) niet beheerst. Maar het zijn ook wel weer hele leuke uitdagingen.

Is er ook ergens iets te vinden over puzzeltechnieken (een site, een forum(topic), een boek oid), zonder dat daar directe antwoorden gegeven worden?

Geplaatst

Er is niks verkeerd met willen leren.

Wellicht komt mijn reactie vijandig op je over, dat is zeker niet zo bedoeld.

Ik stel alleen dat het LIJKT alsof je wil doordraven door toch door te vragen naar iets waarvan al gezegd is dat het volgens de geldende forumregels niet de bedoeling is.

Tsja en dat wekt -om helemaal bij het thema te blijven- nou eenmaal wel eens weerstand op. :wink2:

Greetz Bloodwoosj.

Wellicht zijn het de smileys die het verschil maken, dit leest een stuk vriendelijker. :-)

Misschien had ik de vraag algemener moeten stellen. Maar ja...ik kom pas met een vraag als ik mijn hersens al gepijnigd heb haha.

Zo moet ik ze nu nog gaan pijnigen om te kijken hoe 'pijl en ga' werkt op mijn oregon, want dat zit ook in die multi :-p

En daarna staat stralen, kruisen, projecteren of zoiets einsteinachtigs op mijn verlanglijst.

Ik lees even mee. Wij zijn nog maar net begonnen, en ik vind de puzzels best lastig. Ook doordat je de technieken (nog?) niet beheerst. Maar het zijn ook wel weer hele leuke uitdagingen.

Is er ook ergens iets te vinden over puzzeltechnieken (een site, een forum(topic), een boek oid), zonder dat daar directe antwoorden gegeven worden?

Die link heeft linkalover hierboven net gegeven. Een fantastisch boekwerk.

Geplaatst

prima site over cryptografie, helaas in het frans.

puzzelhulp voor een heel scala aan puzzels, problemen en technieken

een prima tool/zoekmachine voor plaatjes te zoeken

alles (nou ja, alles....) over het getal pi

nog een serie links op een blog voor hulpjes bij geocache-puzzels

een van de vele online converteer-hulpjes voor binair<-->decimaal<-->hexadecimaal converteren

Cacher Power, een cache met checker met vele (ik telde er zo'n vijftien, maar er zullen er nog wel meer zijn) mysterytechnieken waarvan er maar één de juiste is.

Oh ja.

De beste leerschool is zelf proberen, proberen en nog eens proberen.

Daar leer je het meeste van.

Geplaatst

[quote name="Bloodwoosj" post="350798" timestamp="1377725933"

Oh ja.

De beste leerschool is zelf proberen, proberen en nog eens proberen.

Daar leer je het meeste van.

Thanks man, ik heb ze opgeslagen. Eerst mijn talenkennis een beetje oppoetsen maar. ;-)

Zonder gekkigheid, het puzzelen maakt het echt leuk, de breinkrakers inderdaad.

Maar soms zie ik puzzels en dan denk ik: waar moet ik in hemelsnaam beginnen... hihi

Overigens is die Joris en de draak een puzzel zie ik, maar vraag me af waarom. ik had een multi gedacht gezien de inhoud.

Nou ja, is niet belangrijk hahaha.

Maar bloodwoosj, bedankt voor je tijd en support. ;-)

Geplaatst (bewerkt)

Hartelijk dank voor de linkjes. Ik denk dat het ook echt iets is voor de lange winteravonden om eens lekker mee aan de slag te gaan... Ook ik heb de linkjes opgeslagen :-)

bewerkt door Team Creama
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...