jo-anne Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Mijn Oregon gaat niet meer in de USB-interface. Hij wordt niet meer door mijn pc herkend.Ditzelfde had ik vorige week en na een aantal keren opnieuw starten,ook met linkerbovenhoek ingedrukt, is het weer gelukt.Maar nu niet. De Oregon staat ingesteld op Garmin Spanner,maar als ik hem met de kabel aan de pc aansluit(meerdere kabels en meerdere usb-poorten geprobeerd)krijg ik niet de keuze voor USB-interface en start hij gewoon op.Ook al met en zonder batterijen geprobeerd en met en zonder sd-kaartje.Ik ben door mijn opties heen, wie kan mij helpen Linkbovenhoek ingedrukt houden geeft wel een reset,maar daarna nog steeds hetzelfde probleem.Aansluiten op USB, direct uitzetten en aan/uit-knop30 seconden ingedrukt houden geeft alleen een schermkallibratie, maar nog steeds niet de mogelijkheid voor USB-interface...
Team Tabak Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Schijnt een probleem te zijn met de Oregon. Heb het ook regelmatig met de 550T. Of het een oplossing is of toeval weet ik eigenlijk niet, maar ik haal de batterijen eruit, wacht een minuutje, doe de batterijen er weer in en probeer het nog eens. Meestal doet hij het dan weer, maar een enkele keer moet ik die procedure nog een keer herhalen. Maar het hoe en waarom ontgaat me volkomen, aangezien het een puur willekeurige situatie is. Vaak krijgt hij wél in 1 keer contact.
terp1234 Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Bij mijn 450 lukt het ook zelden om in één keer een goede USB verbinding te krijgen. Ik doe gewoon meerdere pogingen met USB in- en uittrekken en dan doet het weer spontaan. Beetje irritant soms, maar is één van die kleine euvels van de Oregon die Garmin wel nooit echt zal oplossen. Krijg je hem echt niet meer opgestart en na tig pogingen ook niet in de USB, dan is er nog één uitweg welke nog wel werkt (kan een lamme duim opleveren). Dat is de Forced USB Mass Storage Mode. Sluit de Oregon op de USB aan. De Oregon begint op te starten. Laat de kabel erin zitten, maar druk de Oregon meteen weer uit. Druk de aan knop weer in en hou hem minstens 30 sec. vast. Dan komt die vanzelf in de USB mode. Hierna kom je wel weer in de mappen en kun je bv. de GPX map helemaal leeg gooien (wat vaak het opstart euvel wel verhelpt).
HighLander Geplaatst 27 augustus 2013 Geplaatst 27 augustus 2013 Er is ook een software : Garmin Communicator Plugin .Deze gebruik je als je een cache van de Pc naar je Garmin wil overbrengen.Deze herkend je Garmin. Misschien de oplossing voor je .Succes
jo-anne Geplaatst 27 augustus 2013 Auteur Geplaatst 27 augustus 2013 Dank voor jullie hulp, maar helaas...Zoals ik al zei, het 30 seconden ingedrukt houden geeft alleen schermkallibratie, geen USB-interface. En ook Garmin Express en de Garmin Comunicator plugin herkennen hem niet.Wat op zich wel logisch is, want de Oregon gaat niet in USB-interface maar ziet de PC alleen als voeding.
wij-twee Geplaatst 28 augustus 2013 Geplaatst 28 augustus 2013 Probeer eens een andere USB-poort als je die hebt. Ik heb namelijk wel eens hetzelfde probleem en als ik dan een andere USB-poort gebruikt werkt het wel...
Hogelanders Geplaatst 28 augustus 2013 Geplaatst 28 augustus 2013 Heb je het wel eens op een andere pc geprobeerd? Op onze vorige laptop gebeurde het ook wel eens. Usb er weer uit, usb erin en dan ging het goed. Op onze huidige laptop is het niet meer voorgekomen. Garmin Dakota 20 trouwens.
J-Thread Geplaatst 28 augustus 2013 Geplaatst 28 augustus 2013 Ik weet even uit mijn hoofd niet waar precies, maar je kunt ergens bij de opties kiezen of je automatisch in usb-mode wilt gaan of handmatig wilt kiezen bij het aansluiten van een usb-kabel, misschien die optie eens wijzigen? Bij onze Oregon 450 overigens nog nooit een probleem hiermee gehad.
wolojoli Geplaatst 28 augustus 2013 Geplaatst 28 augustus 2013 Misschien moet je een andere kabel proberen. Als er in je huidige kabel een breuk zit kan het best dat de power nog wel connectie heeft, maar de datalijnen niet meer.
gpseend Geplaatst 4 september 2013 Geplaatst 4 september 2013 Wellicht open deur, maar de oplossing bij mij was om eerst de gps aan te zetten en de pc opgestart te hebben en daarna pas de gps aan te sluiten. Op het moment dat de gps niet aanstaat en ik zet hem aan als hij al aangesloten is, dan doet ie idd niets dan laden. Ook als de laptop net uit slaap ontwaakte deed de gps niets. 1
spoekie Geplaatst 1 oktober 2013 Geplaatst 1 oktober 2013 Ik heb hetzelfde probleem, alleen kan ik het altijd oplossen door de USB-stekker eruit te halen, Oregon afsluiten en opnieuw aansluiten. De tweede keer pakt hij hem vrijwel altijd. De pc staat al aan tijdens het inpluggen. Het zou mooi zijn als hier een betere oplossing voor zou zijn, maar vooralsnog werkt dit ook (bij mij dan).
Aanbevolen berichten