Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Natuurlijk, dat is de Keurmeester. Maar een aanvraag zal bijna altijd worden gehonoreerd. Op de site worden de criteria duidelijk vermeld en een CO met een cache die niet aan deze criteria voldoet zal heus geen Keurmerk aanvragen.

Geplaatst

TT, dit heb je al eens geschreven. En je begrijpt het nog steeds niet. IK bepaal niet wie een keurmerkje mag plaatsen, CO's kunnen een Keurmerk AANVRAGEN. Ik hoef dus helemaal geen verwensingen te verwachten.

Ooit zei iemand 2000 jaar geleden..... "Zalig zijn de onbevangenen van aard... Zij zullen de Cachershemel met zekerheid betreden...." Jij bent de eerste.

Er zal toch iemand moeten bepalen of zo'n aanvraag gehonoreerd kan worden. Dat bepalen dan toch die honderden keurmeesters en hun organisator, in casu de Heer Vlinder.... ?

Als jij nu al begint te zeggen, dat zo'n aanvraag bijna altijd gehonoreerd gaat worden omdat de CO's de maatstaven kennen en dus weten of hun eigen cache daaraan voldoet, dan devalueer je bij deze meteen je eigen systeem met ongeveer 80 %.... Binnen de kortste keren is de zaak verworden tot een slap aftreksel van wat jij ooit beoogd hebt.

Ga een borrel drinken, doe een tukkie en wordt weer wakker in het "echte" leven. Het zal je goed doen!

• Top! 2
Geplaatst
Een heel team is niet nodig. Over de rest kan alleen Geoman zich uitspreken.

Je zal toch een aantal mensen nodig hebben die alles bij houden .

Maar in net andere berichtje riep je dat je Geo D'or ook weer terug moest komen, maar in een topic over Geo D'oruitreikingen sprak je er over dat het eigenlijk nooit meer terug moet komen.

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21081

• Top! 2
Geplaatst

TT, dit heb je al eens geschreven. En je begrijpt het nog steeds niet. IK bepaal niet wie een keurmerkje mag plaatsen, CO's kunnen een Keurmerk AANVRAGEN. Ik hoef dus helemaal geen verwensingen te verwachten.

Ooit zei iemand 2000 jaar geleden..... "Zalig zijn de onbevangenen van aard... Zij zullen de Cachershemel met zekerheid betreden...." Jij bent de eerste.

Er zal toch iemand moeten bepalen of zo'n aanvraag gehonoreerd kan worden. Dat bepalen dan toch die honderden keurmeesters en hun organisator, in casu de Heer Vlinder.... ?

Als jij nu al begint te zeggen, dat zo'n aanvraag bijna altijd gehonoreerd gaat worden omdat de CO's de maatstaven kennen en dus weten of hun eigen cache daaraan voldoet, dan devalueer je bij deze meteen je eigen systeem met ongeveer 80 %.... Binnen de kortste keren is de zaak verworden tot een slap aftreksel van wat jij ooit beoogd hebt.

Ga een borrel drinken, doe een tukkie en wordt weer wakker in het "echte" leven. Het zal je goed doen!

Je begrijpt het nog steeds niet. Als een CO leest dat een cache minimaal de afmetingen van een lunchtrommeltje moet hebben om plaats te kunnen bieden aan een logboek en enkele ruilspulletjes, dan zal hij zich toch de moeite besparen om het Keurmerk aan te vragen voor zijn filmkokertje? Alleen cachers die weten dat hun cache aan de criteria voldoet zullen een aanvraag indienen. Daarom zal bijna elke aanvraag worden gehonoreerd en niet omdat concessies worden gedaan waardoor het systeem uiteindelijk devalueert.

Er zijn (nog) geen honderden Keurmeesters en er is ook geen organisator. Er is wel een idee, een voorstel geopperd door de-fam. En dat wordt hier besproken. Met die borrel wacht ik tot 17:00 uur en het tukkie sla ik vandaag over.

Geplaatst

Maar in net andere berichtje riep je dat je Geo D'or ook weer terug moest komen, maar in een topic over Geo D'oruitreikingen sprak je er over dat het eigenlijk nooit meer terug moet komen.

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21081

Ja, dat zijn de Keurmeesters. En in dat andere berichtje spreek ik over de huidige situatie, waarin kwaliteitsbewustzijn ver te zoeken is en stompzinnig strooigoed geldt als norm. Menige voortuinkoker zou de Geo d'Or dragen als een vlag op een modderschuit. Als de Geo d'Or echter alleen kan worden toegekend aan caches met een Keurmerk praat je over een heel andere situatie. Er zijn dan geen modderschuiten meer, maar alleen goede en minder goede caches waarbij de Geo d'Or een onderscheid kan maken.

Geplaatst

Welnee, ik wil daarmee zeggen dat liefhebbers van kaf ook favo's toekennen en dat favo's daarom niet geschikt zijn om het kaf van het koren te scheiden.

Duidelijk: dank je .

Geplaatst

Met die borrel wacht ik tot 17:00 uur en het tukkie sla ik vandaag over.

Ik niet, ik begin er nu vast aan.... Misschien zie ik na nummer 5 je plannen in het juiste perspectief..... En in die tussentijd kan ik even 9 caches loggen, die we vandaag gevonden hebben. Voordat je het zegt...... Ze kwamen geen van allen voor een keurmerk in aanmerking! Maar misschien denken de CO's daar wel anders over.... :-)

Geplaatst

Misschien zie ik na nummer 5 je plannen in het juiste perspectief.....

Dat zou niet de eerste keer zijn. Je bent heel pienter, dus dat inzicht komt wel ;-)

Geplaatst

Maar in net andere berichtje riep je dat je Geo D'or ook weer terug moest komen, maar in een topic over Geo D'oruitreikingen sprak je er over dat het eigenlijk nooit meer terug moet komen.http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21081

Ja, dat zijn de Keurmeesters. En in dat andere berichtje spreek ik over de huidige situatie, waarin kwaliteitsbewustzijn ver te zoeken is en stompzinnig strooigoed geldt als norm. Menige voortuinkoker zou de Geo d'Or dragen als een vlag op een modderschuit. Als de Geo d'Or echter alleen kan worden toegekend aan caches met een Keurmerk praat je over een heel andere situatie. Er zijn dan geen modderschuiten meer, maar alleen goede en minder goede caches waarbij de Geo d'Or een onderscheid kan maken.

En als je dadelijk 20 keurmeesters hebt? Hoe ga je dat doen dan?

Geplaatst

Favo's zijn niet geschikt om het kaf van het koren te scheiden, simpelweg omdat er ook liefhebbers zijn van kaf.

Nu snap ik het doel van het keurmerk ook niet meer

Ik wel hoor, een aantal 'wederzijdse bewonderaars' hier hebben veel te weinig favo's. Tja dat kan natuurlijk niet want het zijn toch kwaliteitscaches :bangin: . Dan maar een systeem introduceren waarbij je medebewonderaars er een keurmerk aan toekennen en je denkt weer mee te doen :wistling:

• Top! 1
Geplaatst

Ik denk niet dat de TS dit voor ogen heeft Brouwertjes. Ik verwacht wel iets van het keurmerk, mits het ooit van de grond af komt natuurlijk...

de-fam: Succes! We zullen de ideeën rustig afwachten.

Geplaatst

Hey Brouwertjes, we stonden er zojuist nog over te praten vlak bij een serie caches in het hoge noorden.

Wat we daar echter vonden was zeker geen keurmerk waard, laat staan een favo.

Toch vind ik het streven naar kwaliteit boven kwantiteit nooit verkeerd. Alles wat daar bij kan helpen kan ik dus toejuichen.

Geplaatst

Keurmerk? Nee, dank je, geen behoefte aan. Zoals reeds eerder in deze draad gezegd zijn er reeds genoeg handvaten om (vooral en bovenal) een cache voor jezelf te beoordelen. De listing, het aantal door de co gelegde caches, de reacties daarop, het door de co reageren op logs die om actie zijnerzijds vragen, de indivuele logs bij al die caches, de favo's, de geodors bij de wat oudere caches. En bovenal je eigen voorkeur.

Dus: waarom een systeem waarbij ik een cache moet beoordelen aan de hand van een voorkeur van een ander (de keurmeester)?

• Top! 1
Geplaatst

Het is toch heel simpel. Een CO die vindt dat zijn/haar cache dat keurmerk verdient, meldt de cache aan bij QC. Mensen die zonodig alleen caches willen zoeken die aan deze (aanvullende) regels voldoen, kunnen dan op de site van QC de cache uitzoeken. Heb je geen keurmerk of keurmeesters voor nodig.

Ik zal er geen gebruik van maken. Ik bepaal namelijk zelf wel wat ik een echte geocache vind. En er is hier al vaker aangegeven, ook in postje hier boven, dat je zelf kan oordelen aan de hand van de cachelisting.

Geplaatst

Ik zie hier toch weer ondergronds iets ontstaan tussen wij en de buren. Jammer maar dat zal wel niet uit te bannen zijn. Persoonlijk vind ik het idee wel aardig maar er liggen haviken op de loer.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...