Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil het geocachelandschap graag wat veranderen met een keurmerkfähige multi. Alleen krijg ik daar steeds geen toestemming voor omdat de boswachters zenuwachtig worden van al die veelleggers. Dus het probleem begrijpen doe ik inmiddels wel. Alleen denk ik dat we als forum een communicatieprobleem hebben. Maar dat is misschien meer iets voor een nieuw draadje. Als het iemand boeit.

• Top! 1
Geplaatst

En daarmee snij je het werkelijke probleem aan. Er is nauwelijks nog plaats voor een geocache, want de filmkokerindustrie heeft er voor gezorgd dat Nederland vol is.

Eerder heb ik de suggestie gedaan om caches te ruimen, maar gezien de respons lijkt dat ook geen haalbare troefkaart.

Geplaatst

Brouwertje Brouwertje Brouwertje , wat loop jij hopeloos achter (weet je eigenlijk wel wat een bos is?), daar kom je met je schaamstaal hobby toch niet, jij graaft toch liever bij wildvreemden in de tuin midden in nacht?

de kokervervuiling heeft inmiddels ook de randen van de bossen bereikt, overal waar makkelijk een large kist kon liggen hebben prutsers een koker naast een boom gegooid steen er boven op zodat lekkage gegarandeerd is zo een meest onduidelijke hint er bij als ze maar konden bedenken, omdat zij vinden dat geocachen vooral het spelletje van "zoeken" is?

wat dus resulteert dat door de "zoekers" alles overhoop gehaald word in een omtrek van enkele meters van bomen, struiken en ander gewas

de boswachter hoeft dat maar 1 keer te zien of te merken of te horen en het kwaad is al geschied, en wij "de geocachers" worden (terecht) als een stel vandalen weggezet

Barny

• Top! 1
Geplaatst

Barny, ik ben het een keer met je eens!

Om de 5 jaar maak ik een cache; 10 jaar geleden werd ik door de boswachter uitgenodigd om samen in de Laro scheurend door het bos een goede lokatie uit te zoeken, 5 jaar geleden kwam de boswachter midden in de nacht onze waardeloze activiteiten opluisteren.

Sinds een paar weken broed ik weer op een nieuwe cache, maar zowel SBB, Kroondomein als de gemeente komen onmiddellijk met bezwaren en afwijzingen.

Geocaching? Nee, daar hebben we slechte ervaringen mee, daar geven we geen toestemming voor.

Er is dus wel degelijk iets veranderd de afgelopen jaren.

Komt dat door de potjespleurders?

In ieder geval is er een soort onzorgvuldigheid ingesleten, misschien veroorzaakt door massaliteit.

We zijn samen bezig ons leuke spelletje om zeep te helpen.

Antarctica

Geplaatst

De laatste opmerking/voorwaarde klinkt aan de ene kant wel als een goede, maar kun je daar ook geen "last" hebben van vriendjespolitiek?

Is enerzijds wel mogelijk, want ik lees logjes als "Ik wist dat deze cache er aan kwam, mooi gedaan!" Maar ik vermoed dat het vriendschapsgebaar zich vooral uit bij het geven van favo's. Totdat al jouw vrienden zijn geweest. De voorwaarden voor het keurmerk gelden ook voor vrienden.

Als jij het een goed idee zou vinden, kun je dan een inschatting maken van het aantal foundlogs dat nodig is voordat het keurmerk kan worden aangevraagd?

Ik zal hier een poging wagen.

Stel: Een "gemiddeld" cacher heeft 10 vrienden. Hiervan zullen er misschien 6 of 7 binnen korte tijd na release komen kijken en mogelijk een favo uitdelen.

Als men een criterium stelt van 50% favo-gehalte voor een keurmerk, moet de sample size wel een redelijk formaat hebben.

(Hier komt even wat simpel rekenwerk voor beeldvorming):

Aantal Logs - Aantal Vriendenlogs - Aantal restlogs - Favo's restlogs (% over restlogs).

20 - 7 - 13 - 3 (23%)

30 - 7 - 23 - 8 (35%)

40 - 7 - 33 - 13 (39%)

Hier komt al vrij hard naar voren dat een vriendengroep van 10 mensen die welwillend de cache "promoten" met een favo een grote invloed hebben.

Kun je zeggen dat een gemiddeld restfavopercentage van 40% een groot genoege waardering is?

Let wel: 40 logs op een multi kost tijd (eigen ervaring van een stadsmulti, 80 logs/jaar in het beginjaar).

Dit halfjaar zou voldoende zijn om de navulfactor (hoe goed zorgt de CO ervoor dat z'n cache mooi vol is) te controleren, mocht dit een criterium worden voor het Keurmerk.

Ik wil het geocachelandschap graag wat veranderen met een keurmerkfähige multi. Alleen krijg ik daar steeds geen toestemming voor omdat de boswachters zenuwachtig worden van al die veelleggers. Dus het probleem begrijpen doe ik inmiddels wel. Alleen denk ik dat we als forum een communicatieprobleem hebben. Maar dat is misschien meer iets voor een nieuw draadje. Als het iemand boeit.

Ik lees graag mee in een nieuw draadje. Waar ik woon is gelukkig veel mogelijk door een goede communicatie (mede door welwillende organisaties).

je moet het keurmerk ook wel soort kunnen bevijligen mensen kunnen de keurmerk ook zomaar op hun pagina zetten

Barny, je hebt een dubbelganger/gangster.

waarom heeft die een dubbelGANGER

Barny staat erom bekend dat hij nog wel eens vreemde spelvouten maakt. :-)

Geplaatst (bewerkt)

Barny, Barny, Barny, wat ben jij wederom kinderlijk voorspelbaar, daarom maar even een voor jou hopelijk te begrijpen en even voorspellbare reaktie. Wat loop jij hopeloos achter (weet je eigenlijk wel wat een bos is?), daar kom je met je Munzee hobby toch niet, jij scant toch liever stickertjes achter elk keurmerk verkeersbord. En ja ik vind het leuker om een cache als eerste te vinden in plaats van in de sporen van een ander over het cachepaadje te lopen of te wachten tot het eindpunt in een database staat.

bewerkt door brouwertjes
Geplaatst (bewerkt)

Brouwertje Brouwertje Brouwertje , wat loop jij hopeloos achter (weet je eigenlijk wel wat een bos is?), daar kom je met je schaamstaal hobby toch niet, jij graaft toch liever bij wildvreemden in de tuin midden in nacht?

de kokervervuiling heeft inmiddels ook de randen van de bossen bereikt, overal waar makkelijk een large kist kon liggen hebben prutsers een koker naast een boom gegooid steen er boven op zodat lekkage gegarandeerd is zo een meest onduidelijke hint er bij als ze maar konden bedenken, omdat zij vinden dat geocachen vooral het spelletje van "zoeken" is?

wat dus resulteert dat door de "zoekers" alles overhoop gehaald word in een omtrek van enkele meters van bomen, struiken en ander gewas

de boswachter hoeft dat maar 1 keer te zien of te merken of te horen en het kwaad is al geschied, en wij "de geocachers" worden (terecht) als een stel vandalen weggezet

Barny

Loop ik hier ook tegen aan.

Is er een nieuw natuurgebied, is van SBB. Ik vraag heel netjes toestemming, krijg die en ben dus bezig een multi te maken (ja, een echte geocache, met munitiekist, geen trail).

Komt er een nieuweling, flikkert op een heel belangrijk punt een petling in een stenen muur (afijn, zo'n gaas met steen muur) en ik zit in de zeik.

Het zure? Hij heeft geen toesteming van SBB en de database van de reviewers is oud, daar staat dit gebied niet als zijnde van SBB.

Laatste bericht van hun ; we gaan met de reviewers kijken hoe we hier mee om moeten gaan.

Daar wordt ik zo aziijnpissig sjaggie van.

bewerkt door MacDD
Geplaatst

Als je met een Multi bezig bent is het verstandig om alvast bij benadering de WPs in je listing in te voeren. De reviewers kunnen deze gewoon zien ook al is je cache nog niet gepubliceerd. Als ik het goed begrepen heb wordt een cache niet gepubliceerd wanneer deze vanwege de 0.1 mijl regel in de knoei komt en jij een ouder GC-nummer hebt. Het moet dan wel duidelijk zijn dat er nog activiteit op je listing is.

Geplaatst

Waarbij je dan wel die waypoints als Stage of a Multicache moet aangeven in je nog te publiceren listing.
En uiteraard ook de ruwe eindlocatie al als cacheplek invoeren.

Geplaatst

Waarbij je dan wel die waypoints als Stage of a Multicache moet aangeven in je nog te publiceren listing.

En uiteraard ook de ruwe eindlocatie al als cacheplek invoeren.

Ben ik nu hard mee bezig. Maar er zijn wel een paar QtA, want ik zit knal op de cache van die gast met een WP van mezelf. Maar voor zover ik weet mag dat toch met een QtA?

Geplaatst

Met QtA mag dat ja, alleen fysieke waypoints (cache en Stage of a Multicache) moeten 0.1 mijl uit elkaar blijven met de fysieke waypoints van andere caches.

De fysieke waypoints (alles wat je zelf verstopt en niet voorheen aanwezig was, zoals bv tags, doosjes met opdrachten, de eindcache, micro's met vervolgcoördinaten etc.) binnen één en dezelfde cache mogen wel binnen de 0.1 mijl van elkaar liggen.

QtA's mogen binnen 0.1 mijl van fysieke waypoints van een andere cache liggen.

Andersom mogen je eigen fysieke waypoints ook binnen 0.1 mijl van QtA's van een andere cache liggen.

Geplaatst (bewerkt)
QtA's mogen binnen 0.1 mijl van fysieke waypoints van een andere cache liggen.

Andersom mogen je eigen fysieke waypoints ook binnen 0.1 mijl van QtA's van een andere cache liggen.

Thnx voor de bevestiging. Stond me ook echt iets van bij.

maar hoe "claim" ik nou mijn WP-punten? Voordat een of andere dwark er weer een fotorol neerdondert?

Oops, sorry de-fam, het topic wordt gekaapt. Na antwoord zal ik niet meer verder vragen

bewerkt door MacDD
Geplaatst

door bij de revieuwers een coorttjec aan te vragen,

zolang jou listing niet is ingediend zien ze hem niet.

Barny

Geplaatst

door bij de revieuwers een coorttjec aan te vragen,

zolang jou listing niet is ingediend zien ze hem niet.

Barny

Hoe doe ik dat precies Barny? Ik veronderstel dat je coorcheck bedoelt?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...