Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

En zo kletsen wij met zijn allen tot wij 100 gram wegen. Het idee is goed, maar ik vrees dat het geen levensvatbaarheid heeft, omdat het draagvlak onvoldoende lijkt. Menigeen, waaronder ik, heeft zijn eigen methodes om de leuke caches er uit te vissen. Favo's, cachelist, kennis van de locatie enzovoort. Het keurmerk is dan slechts een beloning, net als de door mij gewaarde Geo d'or.

Wanneer de levensvatbaarheid er wel blijkt te zijn, dan wil ik graag meewerken aan het aanscherpen van de criteria. En zelfs is het mij dan een eer om als Keurmeester te mogen optreden.

Geplaatst

En Duintopper? Natuurlijk komt die erbij.

Net zoals Farsize, Tinomiek, T-RAK, Zeeuw-van Vlaanderen, Padpionier en meer van dat spul

Je hebt het volgens mij nog niet helemaal begrepen, MacDD.

De initiatiefnemers zijn van mening dat een geocache een doos met een logboek en ruilspullen is, verborgen op een mooie of bijzondere locatie.

Jij gaat dus straks al die schertscaches afkeuren om de eenvoudige reden dat het geen echte geocaches zijn.

Ik zal je wel niet snappen.

Geplaatst

Wanneer de levensvatbaarheid er wel blijkt te zijn, dan wil ik graag meewerken aan het aanscherpen van de criteria. En zelfs is het mij dan een eer om als Keurmeester te mogen optreden.

Wellicht is het zinvol de zaak om te draaien en te helpen om het draagvlak te verbreden en de levensvatbaarheid te verhogen. Benut jouw taalvaardigheid om forumleden, die het idee niet kunnen (of willen) begrijpen, uit te leggen wat het Keurmerk is en vooral wat het NIET is.

Geplaatst

Ik word door deze draad erg nieuwsgierig naar de site van geowolf....

toch maar eens gaan kijken.

Ik cache alles wat ik kan doen.

Het uitgangspunt is een leuke multi en dan erom heen een paar traditionals en als ik geluk heb zit er een puzzeltje in de buurt die ik kan oplossen.

Gisteren een hele goede dag gehad in Oosterbeek. Goede multi, (de vragen en opdrachten en het rekenwerk kan verbeterd worden) maar mooie route, mooie lengte en goede cache op het einde.

er om heen liggen dus nog 4 multi's die bij mij weinig roepen om te gaan lopen. Ik wil namelijk niet uren mijn hoofdbreken over hoe iets er uit zal hebben gezien als op de dag dat de foto gemaakt is.

Of waar ik geen idee van heb hoe lang de route is.

Ook 2 oude traditionals gevonden. Beide in het bos ver van de bewoonde wereld. 1 ingegraven (mocht zeker nog in 2004) en 1 onder een berg takken. Op een plek waar kinderen zich erg kunnen uitleven.

En onderweg naar huis kwamen we een voortuin cache tegen. Die had eigenlijk een favoriet verdiend.... maar ja voortuincache. Maar mooi gemaakt en ook grappig gedaan. Maar wel PAL voor het raam. Wel gelogd, geen favoriet.

Het zou echt een hele goede optie zijn als je een multi aanmeld dat je aan moet geven hoeveel KM het is. En Hoelang je verwacht dat mensen er mee bezig zijn.

Geplaatst

En Duintopper? Natuurlijk komt die erbij.

Net zoals Farsize, Tinomiek, T-RAK, Zeeuw-van Vlaanderen, Padpionier en meer van dat spul

Je hebt het volgens mij nog niet helemaal begrepen, MacDD.

De initiatiefnemers zijn van mening dat een geocache een doos met een logboek en ruilspullen is, verborgen op een mooie of bijzondere locatie.

Jij gaat dus straks al die schertscaches afkeuren om de eenvoudige reden dat het geen echte geocaches zijn.

Ik zal je wel niet snappen.

MacDD, ik vrees dat de caches van de Duintoppers over het algemeen micro's zijn die op prachtige plaatsen liggen en/of op een mooie plaats liggen. Volgens de regels die voorgesteld zijn voor een 'echte' cache zou je deze moeten afkeuren omdat het geen CACHE is waar ruilspullen en een LOGBOEK in kunnen. Ik denk dat Diederikus dat bedoelde.

Het plezier dat mensen hebben om deze caches te vinden en te genieten van het schitterende eiland, telt niet mee.

• Top! 1
Geplaatst

MacDD, ik vrees dat de caches van de Duintoppers over het algemeen micro's zijn die op prachtige plaatsen liggen en/of op een mooie plaats liggen. Volgens de regels die voorgesteld zijn voor een 'echte' cache zou je deze moeten afkeuren omdat het geen CACHE is waar ruilspullen en een LOGBOEK in kunnen. Ik denk dat Diederikus dat bedoelde.

Het plezier dat mensen hebben om deze caches te vinden en te genieten van het schitterende eiland, telt niet mee.

Dank je, dat is dan heel duidelijk.

Tja, dan wordt ik Keurmeester af.

Geplaatst

wat is er toch met die cache's van de duintoppers? die ik gevonden heb ( de micro's) waren allemaal een beetje op de zelfde manier verborgen, heb je er 1 gezien dan heb je ze allemaal gezien, voor het genieten van de omgeving heb je helemaal geen kokers nodig, gaat ook heel goed zonder elke keer te moeten bukken en eenmaal thuis 1 bulklog over alles wat je gevonden heb te schrijven en die met 1 muisklik op de pagina's te gooien.

Barny

Geplaatst

wat is er toch met die cache's van de duintoppers? die ik gevonden heb ( de micro's) waren allemaal een beetje op de zelfde manier verborgen, heb je er 1 gezien dan heb je ze allemaal gezien, voor het genieten van de omgeving heb je helemaal geen kokers nodig, gaat ook heel goed zonder elke keer te moeten bukken en eenmaal thuis 1 bulklog over alles wat je gevonden heb te schrijven en die met 1 muisklik op de pagina's te gooien.

Barny

Barny, dat kan ik niet uitleggen, dat is voor iedereen anders. Wij hebben al minimaal tien keer een dag op Goerree-Overflakkee gefietst, waarbij we ons hebben laten leiden door caches van o.a. de Duintoppers. Ik geniet daarbij met name van de natuur. ik vind het een geweldig eiland. En ja, dat kan ook zonder caches, maar ik wil mét. Er zijn er inderdaad die op dezelfde manier verstopt zijn, er zijn ook hele mooie bij. Er zijn er zelfs bij die zo goed verstopt zijn dat ik ze nog steeds niet heb kunnen vinden, maar dan vergoedt de omgeving het leed. Ook een prachtige rondleiding in een molen gehad, waar de cache op zolder lag. Ook dat kan zonder cache. Dat ligt echte helemaal aan mij, dat ik daar niet toe kom.

Ik probeer altijd te voorkomen dat ik bulklogjes schrijf. Liever een klein logje met iets wat ik in de omgeving gezien heb en een mooie foto erbij.

Geplaatst (bewerkt)

Je hebt het anders prima uitgelegd..... Hij had nog een bodempje azijn in één van zijn flessen onder de stoel van zijn busje.... Daar heeft hij ooit in een grijs verleden ook een fles met levensvreugde en een fles met positivisme neergelegd, maar helaas, die heeft hij nooit meer terug kunnen vinden.....

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst (bewerkt)

Daar heeft hij ooit in een grijs verleden ook een fles met levensvreugde en een fles met positivisme neergelegd, maar helaas, die heeft hij nooit meer terug kunnen vinden.....

Zijn door de roestige bodem naar buiten geflikkerd.

Vandaar dat het busje ooit op Needs Archived heeft gestaan.

bewerkt door MacDD
  • Top! 1
Geplaatst

MacDD, dat gaat zo maar niet! Eerst opgeven als keurmeester en dan weer terugtrekken.

Wanneer wij hier tot een consensus kunnen komen over wat een geocache is en waaraan hij dus moet voldoen, dan is er ook duidelijkheid over het predicaat Keurmerk.

Echter zal er ook dan kwaliteitsverschil blijven, althans in de beleving van geocachers, maar er zullen geen knollen voor citrusfruit worden verkocht.

De Duintoppercaches ken ik niet, maar ik geloof graag dat men aangenaam verpoost tijdens het zoeken. Wel lees ik hier dat het vooral gaat om dat laatste. En ja, dan is het een koker. Prachtige route, maar geen keurmerk.

Geplaatst

Lol dan is de keuze snel gemaakt. Zet het vinkje keurmerk uit, selecteer op favo's en gegarandeerd heb je een geweldige dag in Duintopperland.

Laat je het vinkje keurmerk aan staan, vergeet dan niet het favo vinkje uit te zetten anders blijft er weinig over.

Geplaatst

MacDD, dat gaat zo maar niet! Eerst opgeven als keurmeester en dan weer terugtrekken.

Wanneer wij hier tot een consensus kunnen komen over wat een geocache is en waaraan hij dus moet voldoen, dan is er ook duidelijkheid over het predicaat Keurmerk.

Echter zal er ook dan kwaliteitsverschil blijven, althans in de beleving van geocachers, maar er zullen geen knollen voor citrusfruit worden verkocht.

De Duintoppercaches ken ik niet, maar ik geloof graag dat men aangenaam verpoost tijdens het zoeken. Wel lees ik hier dat het vooral gaat om dat laatste. En ja, dan is het een koker. Prachtige route, maar geen keurmerk.

Ik denk dat we steeds blijven ronddraaien in dezelfde kringetjes.

Waarschijnlijk zal er wel een afsplitsing komen: de echte cachers zoeken caches met een keurmerk en de anderen blijven gewoon alle caches zoeken, met en zonder keurmerk. Ik ken de Duintoppers ook niet persoonlijk hoor, maar het zou me niets verbazen wanneer ze gewoon doorgaan met wat ze doen en het keurmerk het keurmerk laten. En ik blijf alles dan gewoon zoeken: CACHES en caches.

Geplaatst

Oke, laat mij eens zien waar precies staat waar een geocache aan moet voldoen.

En ik wil dus een link die naar gc.com verwijst.

Waarom, daar staat alles op dat wij vinden.

Als we het daar niet mee eens zijn, dan moeten we ook niet de zaken van daar loggen.

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...