Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ik kan het mis hebben maar meen me te herinneren dat overduidelijk reclame maken voor een andere geocache gerelateerde website niet toegestaan was. Voor je het weet wordt de site omgezet naar 'de buren 2'

bewerkt door brouwertjes
  • Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

Humor... Krijg je van mij een "goedje" voor.... Ik heb overigens wat rondgekeken op metacaching.nl. Voor mij voegt het eigenlijk niet veel toe. Onze criteria kunnen heel goed uitgefilterd worden via hetzij geocaching.com of GSAK. Maar het is misschien aardig voor hen, die zelf geen zin of tijd hebben om te gaan filteren en zich graag even aan de hand willen laten meenemen. Hoe dan ook Vlinder.... Succes met je initiatief. Je gáát er in ieder geval voor! Maar er moet nog wel heel veel gekeurd worden. Op de locaties van de caches die op de site staan en bij mij in de buurt liggen wil jij niet dood gevonden worden. Ze hebben geen van allen ook maar iets gemeen met de door jou gestelde eisen. Kortom, koop vast nieuwe banden voor je fiets, want het huidige paar zal snel slijten..... :-)

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Nu weer even serieus, stelletje kwajongens!
Nog even uit het archief gehaald:

“Ter herinnering: de criteria waaraan een cache moet voldoen om voor het keurmerk in aanmerking te komen.
1. Container die ruimte biedt aan een logBOEK en ruilspulletjes, dus minimaal formaat lunchtrommel.
2. Een mooie plek waar je rustig kan zitten.
3. Tenminste 500 meter van een parking.
4. Een goed verzorgde cachepagina met foto's, illustraties enz.
5. Goed ingemeten, eventueel met een duidelijke hint.”

Wanneer ik mijn tien nog in leven zijnde caches confronteer met bovenstaande criteria, dan komen er twee in aanmerking voor het keurmerk. Drie caches komen niet in aanmerking vanwege de afstand cache-parkeerplaats (150, 162 en 330 meter).

Enige parkeerafstand lijkt mij logisch, want zonder die regel kan ik een lunchtrommel in mijn tuin verstoppen, waar je rustig op het bankje kunt gaan zitten (mijn hond vindt tegenwoordig alles best).

Ik pleit daarom voor een minimale afstand van 161 meter met twee voordelen: ik hoef niet verschillende afstandsregels te onthouden en ik kan nog twee caches aanbieden ter keurmerkkeuring. En ik ben zelfs zo flexibel dat ik de cache van 150 nog wel 11 meter verder wil plaatsen.

En dan heb ik nog een vraag, maar die heeft niets met deze post te maken.

Geplaatst

Waarom het keurmerk niet geplaatst op deze site?

Al heel lang geleden hebben we ergens binnen dit of een ander draadje de suggestie gedaan om Vlinder eens met Geoman te laten praten halverwege Brabant.... (om het ludiek te houden.. weet je nog???) Beide mannen zagen daar wel iets in maar door allerlei omstandigheden (waaronder ziekte) is het er nooit van gekomen. Het is niet anders en Vlinder heeft een andere route gekozen. Zijn goed recht.

Geplaatst

Ik vind het wel een mooi initiatief. Want hoewel het vinden van een rolletje ook best zijn charme heeft, vinden is vinden en het gevoel gevonden te hebben is op dat moment best fijn, geeft het wanneer je een dag lang caches zoekt, toch minder voldoening dan een of twee caches die echt de moeite waard zijn. Zelf los ik het op dmv van pocket queries. Ik ga er van uit dat wanneer een cache 100+ favo punten heeft, die cache waarschijnlijk mij ook wel aan zal spreken. Tot dusver is dat inderdaad het geval. Ik ben blijkbaar heel gemiddeld, wat anderen leuk vinden, staat mij ook aan. En rolletjes achter paaltjes op de hoek van een straat vind niemand echt leuk, dus geen favo punten.

Toch is er wel wat te zeggen voor de toevoeging van vlinder. Wanneer ik met mijn dochter van 3 op pad ga, wordt zij veel gelukkiger van een cache met inhoud dan elke andere variant, hoe mooi ook gelegen. De parkeerafstand toevoeging heeft voor mij juist minder waarde, want met een kind van 3 ga je geen kilometers lopen. Maar de parkeerlocatie destileer ik zelf wel voordat ik de keuze maak welke cache wel of niet te gaan zoeken.

Geplaatst

Waarom het keurmerk niet geplaatst op deze site?

Al heel lang geleden hebben we ergens binnen dit of een ander draadje de suggestie gedaan om Vlinder eens met Geoman te laten praten halverwege Brabant.... (om het ludiek te houden.. weet je nog???) Beide mannen zagen daar wel iets in maar door allerlei omstandigheden (waaronder ziekte) is het er nooit van gekomen. Het is niet anders en Vlinder heeft een andere route gekozen. Zijn goed recht.

Je moet dit draadje nog maar eens goed lezen, net als dat laaghartige onderkruipsel (vooruit, rapporteer maar weer) dat geen gelegenheid onbenut laat om stemming te maken en suggereert dat ik dit draadje gebruik om mensen weg te lokken bij GC.nl. Dit draadje telt vele berichten waarin ik voorstel om het Keurmerk bij GC.nl te implementeren en de site niet alleen in oude glorie te herstellen, inclusief de Geo d'or, maar tevens uit te breiden met faciliteiten die uniek zijn in de wereld, zoals een CloudCache-builder. Daar is het door allerlei omstandigheden niet toe gekomen, niet alleen door ziekte, maar ook omdat GC.nl al een nieuwe site heeft die zich in de testfase bevindt. Als ze daarbij nog onderdelen van mijn sites kunnen gebruiken hoeven ze het maar te vragen.

Persoonlijk heb ik helemaal geen andere route gekozen. Mijn route is al 12 jaar hetzelfde: plezier beleven aan geocaching, ook door leuke dingen te maken met en voor medecachers, wat en op welke site dan ook. Maar dat wil er niet in bij figuren die liever muren optrekken en daarmee alle initiatieven om Nederland weer toonaangevend te maken op het gebied van geocaching in de kiem smoren.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...