firechief Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 Laat ieder zijn spel op zijn eigen manier doen, als de revuwer zijn zegen heeft gegeven mag iedereen er mee doen wat hij wil, je hoeft ze niet op te zoeken.
Vlindertje Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 Laat ieder het spel spelen zoals het is bedoeld of anders een ander spelletje zoeken. En dat geldt ook voor reviewers.
de-fam Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 De heren in Amerika en mede bedenkers maken er een steeds grotere bende van. Alles omwille van kijk mij eens hoeveel puntjes ik heb. En voor wie?
Odlaniger Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 Wanneer ik met iemand een schaakpartij speel, dan houden wij ons aan de spelregels. Ik ga geen koningin versieren, want dan val ik van mijn paard. En ook voetballers houden zich meestal aan de spelregels, want anders is er geen bal aan. Geocachen kent echter diverse problemen als het om sportiviteit gaat. Zo is er geen echte afspraak tussen de CO en de cacher hoe het spel moet worden gespeeld. En ook een scheidsrechter ontbreekt. Eigenlijk is geocachen dus meer te vergelijken met het spel "Mens erger je niet".
Malyenki Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 ik hoor nooit iets over als er weer zo een dwaas is die met de meest simpele kokers strooit, de grote grijze SBS6 massa rent er als een bezetene heen loopt de boel plat en wat zijn ze als kleijne kinderen blij nu verzamelen een stel mensen zich ergens gaan weer uiteen en overal gemekker tot aan meels naar de organisatie toe waar ze voor rotte vis worden uitgemaakt http://coord.info/GLBNTQVD wat een wereld leven we in en wat een dazen bevolgen het ""geocachen2013" tegenwoordig ronduit walgelijk Barny Da's dan wel weer heel triest. Ik zou zelf niet naar dit event gaan, maar om de organisatie voor alles en nog wat uit te maken, dat gaat nergens meer over. Inderdaad schandalig.
Diederikus Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 Wanneer ik met iemand een schaakpartij speel, dan houden wij ons aan de spelregels. Ik ga geen koningin versieren, want dan val ik van mijn paard. En ook voetballers houden zich meestal aan de spelregels, want anders is er geen bal aan. Geocachen kent echter diverse problemen als het om sportiviteit gaat. Zo is er geen echte afspraak tussen de CO en de cacher hoe het spel moet worden gespeeld. En ook een scheidsrechter ontbreekt. Eigenlijk is geocachen dus meer te vergelijken met het spel "Mens erger je niet". Ook 150 jaar na de invoering van de schaakklok zijn er nog steeds mensen die beweren dat dat het "echte schaken" niet is. Schaken met klok "zo is het schaken niet bedoeld". Over het algemeen betreft dit wereldvreemde figuren met wie je liever een gesprek vermijdt. Omdat zo'n gesprek toch een herhaling van zetten is. Binnen het moderne schaak is dat niet toegestaan, maar ook dat was vroeger anders. (Modern betekent hier: sinds de regelwijzigingen in de 17de eeuw)
Odlaniger Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 Het was mij niet bekend dat je vroeger wel je zetten mocht herhalen. Ik schaak zonder klok en zet altijd binnen een paar minuten, omdat ik toch niet verder dan zes zetten vooruit wil denken, temeer omdat ik niet weet welke capriolen mijn tegenstander, al dan niet bedoeld, gaat uithalen.
Diederikus Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 Vroeguh was 11 uur nadenken over één zet heel gewoon. Ook kwam het regelmatig voor dat beide partijen in slaap vielen tijdens een partij en dat de arbiter de wedstrijd moest verdagen. Maar ja, de generatie van 1860 was haastig, zie je. Met al die regels is schaken nu een keiharde sport geworden. Als je overlijdt tijdens de partij dan verlies je wegens tijdsoverschrijding.
Odlaniger Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 Mijn tegenstander krijgt alle tijd van mij. Ik vermaak mij intussen wel met een cryptogram. Zelf denk ik slechts een half uur na wanneer ik mijn tegenstander direct mat kan zetten.
Diederikus Geplaatst 31 juli 2013 Geplaatst 31 juli 2013 Mijn tegenstander krijgt alle tijd van mij. Ik vermaak mij intussen wel met een cryptogram. Zelf denk ik slechts een half uur na wanneer ik mijn tegenstander direct mat kan zetten. Hier lijkt voor mij de schaakmetafoor het geocachen te verlaten. Of kun je mij verlichten?
BigFurryMonster Geplaatst 1 augustus 2013 Auteur Geplaatst 1 augustus 2013 Zoals ik al schreef ben ik zelf teleurgesteld over hoe geocachen zich ontwikkelt, maar het is ronduit vervelend dat sommigen kennelijk op de man spelen door mensen uit te schelden. Ik hoop maar dat dat onderscheid duidelijk blijft.
regenboog2 Geplaatst 1 augustus 2013 Geplaatst 1 augustus 2013 De events waar dit draadje mee begon zijn alweer gearchiveerd. Jammer hoor, dat er bedreigingen en scheldpartijen over de mail gaan, dat getuigt niet van respect.
Odlaniger Geplaatst 1 augustus 2013 Geplaatst 1 augustus 2013 Mijn tegenstander krijgt alle tijd van mij. Ik vermaak mij intussen wel met een cryptogram. Zelf denk ik slechts een half uur na wanneer ik mijn tegenstander direct mat kan zetten. Hier lijkt voor mij de schaakmetafoor het geocachen te verlaten. Of kun je mij verlichten? Misleiding.
@Wilbertoord Geplaatst 1 augustus 2013 Geplaatst 1 augustus 2013 31 events in een maand. Wel een gaaf idee. Ik wou dat ik de tijd had daarvoor. Jammer dat die andere caches offline gehaald zijn. Dit is toch wat de oude bokken wilden. Gewoon samen zijn zonder kosten en gedoe... Niks cache loggen, Gewoon half uurtje gezellig kletsen en opbokken. Dan krijgen ze van dat soort events, en is het nog niet goed. 1
elmo1979 Geplaatst 2 augustus 2013 Geplaatst 2 augustus 2013 of iemand een event maakt van 15 min moet diegene zelf weten. je bent vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Maar ik vind het dan wel erg laag inderdaad dat er andere geocachers zijn die die persoon zo afbranden dat men er geen heil meer inziet vind ik nog erger dan een event van 15 minuten. mocht je zo een event niet zien zitten dan ga je er toch lekker niet heen. 1
Aanbevolen berichten