Vlindertje Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 Probeer jij hier l*l maar eens voluit te schrijven. En jou als voorbeeld nemen doe ik pas als ik echt wanhopig ben en zo ver is het nog lang niet.
Quvianuq Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 Als beginnend cacher begrijp ik de hele toegevoegde waarde van de souvenirs niet. Ik had de link wel eens zien staan op mijn account en daar stond dan een vaag plaatje voor Nederland, de essentie daarvan ontging mij ten enen male. Ik snap het nog steeds niet trouwens. Denkende dat ik er vanzelf wel achter zal komen wat het precies is, je hebt nog niet zoveel ervaring tenslotte, liet ik het voor wat het is. De mail die ik over de 31 dagen langs zag komen heb ik ook zo goed als ongelezen gedelete want ik heb heus geen tijd om elke dag een mooie cache te bezoeken. Ik had natuurlijk kunnen weten dat dat best heel makkelijk op te lossen is, maar dat wil ik dus niet. Meestal log ik mijn bezoeken via mijn gsm, en dan zie je dergelijke meldingen niet, maar vanavond toevallig niet omdat ik een wat uitgebreidere log wilde tikken. Na het plaatsen van de log zag ik opeens een melding over een verdiend souvenir staan. Ik denk eerst nog dat ik kennelijk iets bijzonders heb gedaan waarvan ik me nog niet bewust was. Nieuwsgierig geworden maar eens gekeken en wat schetst mijn verbazing, ik heb er al meer verdiend, zij het niet voor de hele maand want ik heb de eerste twee dagen niets gelogd. Zwaar was ook mijn teleurstelling want denken ze nu echt dat ik voor 31 plaatjes+bonus alles op alles ga zetten om elke dag een cache te loggen? Dan is voor mij de lol eraf. Dan wordt het een moeten in plaats van een mogen. Dat wil ik niet. Van de plaatjes word ik niet warm of koud en ik denk zomaar dat een ander ook niet onder de indruk zal zijn van alle souvenirs die ik heb verzameld. Toch? Maar wat dan wel de bedoeling is van deze plaatjes, ik zie het niet. 1
Odlaniger Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 Probeer jij hier l*l maar eens voluit te schrijven. En jou als voorbeeld nemen doe ik pas als ik echt wanhopig ben en zo ver is het nog lang niet. Wel goed lezen wat ik vraag.
@Wilbertoord Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 (bewerkt) ik probeer caramba voluit te schrijven... Edit dan maar zo IuI 5 augustus 2013 bewerkt door @Wilbertoord
Diederikus Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 L U L kan ook Het niveau van de souvenirs stijgt relatief tot dit draadje.
Odlaniger Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 Sorry, ik heb mij weer laten "verlijden" door een fladderaar.
Odlaniger Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 Misschien is Vlinder nu aan het zoeken waar ik mij voor p**l heb gezet. Zoek en gij zult niet vinden.
Diederikus Geplaatst 5 augustus 2013 Geplaatst 5 augustus 2013 (bewerkt) De negeerknop is voor die gevallen waarin de querulanten op dit forum om een extra man verlegen zitten. Voor gekrakeel heb je nu eenmaal twee man nodig. Wees niet de onhandig persoon die voor tweede man speelt. Dat vindt iedereen op het forum ook prettiger, geloof me. In een wedstrijd vér-plassen voor twee heren is niemand geïnteresseerd. Laten we het weer over geocaching hebben. 6 augustus 2013 bewerkt door Diederikus
Vlindertje Geplaatst 6 augustus 2013 Geplaatst 6 augustus 2013 Als beginnend cacher begrijp ik de hele toegevoegde waarde van de souvenirs niet. Ik had de link wel eens zien staan op mijn account en daar stond dan een vaag plaatje voor Nederland, de essentie daarvan ontging mij ten enen male. Ik snap het nog steeds niet trouwens. Denkende dat ik er vanzelf wel achter zal komen wat het precies is, je hebt nog niet zoveel ervaring tenslotte, liet ik het voor wat het is. De mail die ik over de 31 dagen langs zag komen heb ik ook zo goed als ongelezen gedelete want ik heb heus geen tijd om elke dag een mooie cache te bezoeken. Ik had natuurlijk kunnen weten dat dat best heel makkelijk op te lossen is, maar dat wil ik dus niet. Meestal log ik mijn bezoeken via mijn gsm, en dan zie je dergelijke meldingen niet, maar vanavond toevallig niet omdat ik een wat uitgebreidere log wilde tikken. Na het plaatsen van de log zag ik opeens een melding over een verdiend souvenir staan. Ik denk eerst nog dat ik kennelijk iets bijzonders heb gedaan waarvan ik me nog niet bewust was. Nieuwsgierig geworden maar eens gekeken en wat schetst mijn verbazing, ik heb er al meer verdiend, zij het niet voor de hele maand want ik heb de eerste twee dagen niets gelogd. Zwaar was ook mijn teleurstelling want denken ze nu echt dat ik voor 31 plaatjes+bonus alles op alles ga zetten om elke dag een cache te loggen? Dan is voor mij de lol eraf. Dan wordt het een moeten in plaats van een mogen. Dat wil ik niet. Van de plaatjes word ik niet warm of koud en ik denk zomaar dat een ander ook niet onder de indruk zal zijn van alle souvenirs die ik heb verzameld. Toch? Maar wat dan wel de bedoeling is van deze plaatjes, ik zie het niet. De bedoeling van die plaatjes is precies hetzelfde als de bedoeling van de plaatjes bij Albert Heijn.
regenboog2 Geplaatst 6 augustus 2013 Geplaatst 6 augustus 2013 Als beginnend cacher begrijp ik de hele toegevoegde waarde van de souvenirs niet. Ik had de link wel eens zien staan op mijn account en daar stond dan een vaag plaatje voor Nederland, de essentie daarvan ontging mij ten enen male. Ik snap het nog steeds niet trouwens. Denkende dat ik er vanzelf wel achter zal komen wat het precies is, je hebt nog niet zoveel ervaring tenslotte, liet ik het voor wat het is. De mail die ik over de 31 dagen langs zag komen heb ik ook zo goed als ongelezen gedelete want ik heb heus geen tijd om elke dag een mooie cache te bezoeken. Ik had natuurlijk kunnen weten dat dat best heel makkelijk op te lossen is, maar dat wil ik dus niet. Meestal log ik mijn bezoeken via mijn gsm, en dan zie je dergelijke meldingen niet, maar vanavond toevallig niet omdat ik een wat uitgebreidere log wilde tikken. Na het plaatsen van de log zag ik opeens een melding over een verdiend souvenir staan. Ik denk eerst nog dat ik kennelijk iets bijzonders heb gedaan waarvan ik me nog niet bewust was. Nieuwsgierig geworden maar eens gekeken en wat schetst mijn verbazing, ik heb er al meer verdiend, zij het niet voor de hele maand want ik heb de eerste twee dagen niets gelogd. Zwaar was ook mijn teleurstelling want denken ze nu echt dat ik voor 31 plaatjes+bonus alles op alles ga zetten om elke dag een cache te loggen? Dan is voor mij de lol eraf. Dan wordt het een moeten in plaats van een mogen. Dat wil ik niet. Van de plaatjes word ik niet warm of koud en ik denk zomaar dat een ander ook niet onder de indruk zal zijn van alle souvenirs die ik heb verzameld. Toch? Maar wat dan wel de bedoeling is van deze plaatjes, ik zie het niet. Ik loop al iets langer mee, maar weet ook niet echt hoe dit idee ontstaan is. Het heeft natuurlijk met binding en commercie te maken. Iemand die iets verzamelt blijft langer? Het ontstaan van de souvenirs heb ik ook gemist, ik had er zomaar ineens een. Vorig jaar kwamen er voor enkele Europese landen souvenirs uit en die kregen we zelfs met terugwerkende kracht, omdat we tijdens een eerdere vakantie caches gevonden hadden. Sommige souvenirs vind ik echt mooi, andere wat minder. Of je ze wilt hebben is voor iedereen natuurlijk anders. Er zijn ook mensen die voor caches gaan waar een banner te verdienen valt. Anderen maken weer mooie statistieken op hun profielpagina. Zelf doe ik net zoals het uit komt.
Team Tabak Geplaatst 6 augustus 2013 Geplaatst 6 augustus 2013 (bewerkt) Geocaching is een prachtige hobby. En het mooie is dat je helemaal zélf kunt bepalen wanneer je er op uitgaat, welke caches je wilt doen, of je er zélf eentje wilt plaatsen etc. etc. Op het moment, dat je dwangmatig de deur uitgaat vanwege een door de commercie bedachte uitdaging of het verkrijgen van plakplaatjes op je profiel (waar trouwens niemand ooit naar kijkt, zelfs niet bij je eigen profiel) dan verwordt de mooie hobby tot een verplichting en is het geen hobby meer maar wordt het werk.... Einde oefening. En dat geldt ook, indien je bewust naar een locatie wordt gestuurd waar de CO probeert direct of indirect iets aan jou over te houden. Ik ben het overigens wel met Diederikus eens, dat - wanneer je de tijd neemt om de listings vooraf allemaal goed te bestuderen - je heel veel zaken kunt vermijden. Te vaak staan wij bij caches, waar we op dat moment pas de listing lezen. Fout. Dat gaan we anders doen. Overigens las ik gisteren dat de volgende stunt van geocaching.com alweer op komst is..... Wie op Eerste Kerstdag 2013 kans ziet om 10 caches onder de sneeuw vandaan te halen krijgt een bon voor Tattoo Bob. Je krijgt dan gratis het logo van geocaching.com op je bovenarm geplaatst. Wedden, dat 90 % van de profvoetballers plotseling massaal aan geocaching gaat doen???? :-) 6 augustus 2013 bewerkt door Team Tabak
De kantersbabes Geplaatst 6 augustus 2013 Geplaatst 6 augustus 2013 [quote name=Diederikus" post="348838" time="1375737050][quote name=De kantersbabes" post="348835" time="1375735218] Vandaag toch maar even gekeken. En ja hoor, inderdaad, ik heb er nog meer plakplaatjes bij. Minder mooi trouwens. Kijk, dat bedoel ik nou. De kwaliteit is afhankelijk van wat de waarnemer er in ziet. Zoveel eenvoudig geluk wil je toch niet met zurigheid in de kiem smoren? Om je wat werk te besparen, dit zijn de kunstwerken: . bedankt! Nou hoef ik er niet meer elke dag op uit. Overigens had ik natuurlijk moeten schrijven dat ik ze minder mooi vind. Dan verandert het waardeoordeel gelijk in een persoonlijke mening.
Vlindertje Geplaatst 6 augustus 2013 Geplaatst 6 augustus 2013 Ik loop al iets langer mee, maar weet ook niet echt hoe dit idee ontstaan is. Het heeft natuurlijk met binding en commercie te maken. Iemand die iets verzamelt blijft langer? Zoals je weet worden er bij gc.com twee totaal verschillende spelletjes door elkaar gespeeld: geocachen en kokerrapen/puntenjagen. Een geocacher gaat voor het avontuur, voor een speur- en ontdekkingstocht in de natuur en uiteraard voor hetgeen geocachen tot geocachen maakt: de geocache, een verborgen container met een logBOEK en ruilspullen. Een kokerraper wil het liefst het hele jaar door paaseieren vinden omdat hij zichzelf heeft wijsgemaakt dat hij daarmee puntjes kan verdienen. Locatie en container zijn van ondergeschikt belang. Alles moet snel en simpel. Vandaar de vele kokertjes in voortuinen. Dan hoef je zelfs geen toestemming te regelen. Groundspeak maakt het allemaal niet uit. Ook kokerrapers/puntenpakkers denken dat ze aan geocaching doen en kopen geocaching-prullaria in shop Groundspeak. En daar gaat het om. Sinds enkele jaren is er echter een kaper op de kust: Munzee.com. Munzee.com biedt precies wat de puntenjager wil: met een GPSr iets zoeken wat een puntje oplevert. Bij Munzee.com hoef je zelfs nog minder voor dat puntje te doen. Gewoon een sticker scannen met je telefoon en het puntje wordt bijgeschreven. Je hoeft dus zelfs niet meer de letters TFTC te tikken in een tekstvak dat bedoeld is voor een verslag van je avontuurlijke belevenissen. Shop Groundspeak verliest steeds meer klanten aan Munzee.com en gaat dus stunten om klanten steviger aan zich te binden. Moeder: "Kom, Jantje, we gaan boodschappen doen!" Jantje: "Maar wél bij Albert Heijn, mam, want daar krijg ik voetbalplaatjes!" Die plaatjes spreken de kinderlijke geest aan. En die kinderlijke geest zit ook in het lichaam van een volwassen kokerraper/puntenpakker.
regenboog2 Geplaatst 6 augustus 2013 Geplaatst 6 augustus 2013 Sinds enkele jaren is er echter een kaper op de kust: Munzee.com. Munzee.com biedt precies wat de puntenjager wil: met een GPSr iets zoeken wat een puntje oplevert. Bij Munzee.com hoef je zelfs nog minder voor dat puntje te doen. Gewoon een sticker scannen met je telefoon en het puntje wordt bijgeschreven. Je hoeft dus zelfs niet meer de letters TFTC te tikken in een tekstvak dat bedoeld is voor een verslag van je avontuurlijke belevenissen. Shop Groundspeak verliest steeds meer klanten aan Munzee.com en gaat dus stunten om klanten steviger aan zich te binden. Stunten met kwaliteit zou ook een optie zijn, maar daarmee gaan ze het niet winnen vrees ik.
Aanbevolen berichten