Odlaniger Geplaatst 21 april 2014 Geplaatst 21 april 2014 Afgelopen middag gekesjt met A, D en I. Hemd in de broek, broekspijpen in de kousen, nergens te lang blijven staan, niet gaan zitten tussen de bosbessen, een fles met deet over me heen spuiten waar zelfs de edelherten van in coma raken, om de vijf minuten mijn kleding controleren en pal naast A lopen, want teken zijn gek op hem. Meer kan ik niet doen, of wel? Graag suggesties.
MarcoDomi Geplaatst 28 april 2014 Auteur Geplaatst 28 april 2014 Ik kan het weten: in de Hel zijn ook teken :-( 2 stuks op onze kleine Lennart. Rotbeesten. Gelukkig kleintjes. Meteen de teken-app in gebruik genomen om één en ander te registreren.
merrlin Geplaatst 29 april 2014 Geplaatst 29 april 2014 Eindelijk een Teek! na al wekenlang de tekenlepel in het bezit te hebben, leek dat voldoende om de teken op ruiem afstand te houden. Gisteren waagde eindelijk een teek zich en nestelde zich in mijn bovenbeen. Vanmorgen ontdekt en warempel, ondanks dat ie zo groot was als een speldeknop, was een schavende/scheppende beweging voldoende. Het spartellende beestje zag muurvast in de lepel en mijn been is afgezien van een hel klein rood stipje prima in orde. Hulde aan de lepel en hulde aan de tipgeefster Marco Domi, de lepel werkt echt en dat voor een miniem teekje!
MarcoDomi Geplaatst 29 april 2014 Auteur Geplaatst 29 april 2014 Dank je! Werkt goed hè? Mijn volgende missie is de pincetten op school vervangen door DE lepel. Wij nemen ook altijd watjes mee en een flesje alcohol (geen whisky trouwens).
Odlaniger Geplaatst 29 april 2014 Geplaatst 29 april 2014 Sluit aub dit draadje, want anders durf ik het bos niet meer in.
Diederikus Geplaatst 29 april 2014 Geplaatst 29 april 2014 Ik heb wel de indruk dat er op de Veluwe veel meer teken zijn dan in Flevoland. In het Larserbos heb ik inmiddels vele uren (zeg maar dagen, alles bij elkaar) op de grond gezeten zonder ooit een teek op te lopen. Op de Veluwe loop ik er af en toe wel eentje op.
Geoman Geplaatst 30 april 2014 Geplaatst 30 april 2014 Teken komen in principe in heel Nederland voor. Ze bevinden zich in hoog gras, struikgewas, het bos of duingebieden. De hoeveelheid teken verschild per gebied. De mate waarin teken voorkomen in de verschillende gebieden van ons land, hebben we voor u in kaart gebracht. Bron: teekalarm.nl
regenboog2 Geplaatst 30 april 2014 Geplaatst 30 april 2014 Zo, dat zijn toch flinke gebieden waar een grote of zeer grote concentratie van teken voorkomt. Dat is dus altijd goed controleren.
MarcoDomi Geplaatst 30 april 2014 Auteur Geplaatst 30 april 2014 Zeker weten, ze zijn zo petieterig klein! Tenminste die jonkies..
teamkorhoen Geplaatst 30 april 2014 Geplaatst 30 april 2014 Diverse tangen en andere instrumenten uitgeprobeerd, maar de lepel werkt het beste. Overigens de verwijderde teek niet zomaar in de prullenbak gooien, maar eerst in een plakbandje vast zetten. Komt ie nooit meer weg.
MarcoDomi Geplaatst 1 mei 2014 Auteur Geplaatst 1 mei 2014 Aha teamkorhoen, dank je, dat wist ik niet meer precies. Pletten is in elk geval een heel slecht idee en doorspoelen ook voor zover ik weet.
ioHpeiH Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 Gisteren zag ik ineens zo'n klein rotbeestje over mijn hand lopen. Met best veel moeite heb ik hem weg kunnen krijgen, zelfs als ze nog niet hebben gebeten houden ze zichzelf erg goed vast. Thuis heeft het hele team goed gecontroleerd op losse en vaste teken, gelukkig waren we schoon. Wel een goed idee om zo'n lepel aan te schaffen, als vervanging van de pincet.
Diederikus Geplaatst 2 mei 2014 Geplaatst 2 mei 2014 Ik heb inmiddels een heel arsenaal in de rugzak, ook de tekenlepel. Maar de O'tom twister bevalt me verreweg het best. Wordt verkocht per set van twee, een grote voor een volwassen teek en een kleine voor de nimfen (in de dierenwinkel). De tekenlepel werkt bij mij niet goed, maar ik denk dat die iets gekraakt is in de post bij bezorging. De tangen en pincetten zijn allemaal waardeloos. De tekenlasso heb ik nooit geprobeerd.
Twentse Mug Geplaatst 17 mei 2014 Geplaatst 17 mei 2014 De Tweede Kamer heeft donderdag unaniem de beslissing genomen om een landelijk Lyme onderzoeks- en behandelcentrum op te richten. http://www.ed.nl/extra/gezondheid/landelijk-kenniscentrum-voor-ziekte-van-lyme-1.4361499
MarcoDomi Geplaatst 17 mei 2014 Auteur Geplaatst 17 mei 2014 Mooi zo. Het moest niet nodig zijn, maar goed dat het er komt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden