Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Duidelijk.

On topic: eigenlijk is het een discussie die al vaak is gevoerd. Moet je zelf het logboekje hebben beschreven? Mag een boomklimmer het logboek naar beneden gooien voor de rest van het gezelschap of moet iedereen de boom in?

Geplaatst

En dan denk ik, er is verschil tussen alleen cachen of met een groep. Een hardloper zal het alleen moeten doen. Bij een voetbalwedstrijd hoeft er maar één te scoren, maar je hebt allemaal je bijdrage geleverd, je hebt met zijn allen gewonnen.

Samen op stap, de één is een puzzelaar, de ander heeft verstand van bomen en de hond vindt de cache.

En dan blijft de vraag: T5 alleen oogcontact, mag ik loggen of moet iemand anders voor mij de boom in?

Geplaatst

Je kunt wel degelijk een T5 cache maken, die vanuit een rolstoel gelogd kan worden.

Geplaatst (bewerkt)

Stelling: Hoe extremer de cache, hoe meer je als persoon moet doen, om als groep de log te mogen tekenen.

Diegene die actief meewerken aan het bereiken van een T5 cache, zouden de optie mogen krijgen om hun naam in het logboek te kunnen zetten. Ik denk bv. aan diegene die de klimmer 'zekert'.

Er blijft natuurlijk ( zoals altijd ) een grijs gebied en daar kan/mag iedereen zelf een invulling voor bedenken. Zoals met alle regels, zijn deze regels soms ( iets ) kneedbaar en worden door sommigen, tot ver in de hoeken uitgesmeerd.

Persoonlijk zou ik zeggen: voor een T5 moet je toch echt zelf de boom in. De reden waarom ik er niet aan begin :(

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Zoals gezegd, het is een grijs gebied, dus denk niet zwart-wit.

En ik zal nooit een T5-cache doen, die zijn voor de jongelui. Ik hoef niet zo nodig, een mooie wandeling is voor mij genoeg.

• Top! 1
Geplaatst

Maar als je een duikpak nodig hebt is het toch ook een T5 cache? Hoef je de boom niet in. Wel uitkijken voor roestvorming op de rolstoel.

Overigens mag er wat mij betreft de hele groep loggen als er slechts 1 de plomp in duikt. Dat duikpak past nou eenmaal niet iedereen.

Geplaatst

Nee en die duikcache ook niet. Accepteer nou eens dat je niet alles kunt vinden. Schrijf een mooie not found of write note dat je er bij was dat je veel plezier hebt gehad.

• Top! 2
Geplaatst

Ik lees net dit draadje pas...........ik begrijp postje 1 niet helemaal, alleen gezien is in mijn beleving geen log! T4,5 en T5 dat maakt ook niet uit, wel de voorbereiding zoals iemand al schrijft.

De twee Zwitsers hebben gewoon pech, bovendien gaat het om de totale beleving van die cache. Afzien door het woud EN klimmen aan het eind.

Zelf hebben we onlangs in Belgie een cacheroute tot op drie meter moeten staken omdat we door sneeuw en geen klimspul net niet bij een richel konden komen waar de cache lag. Het was te onverantwoord om te gaan klooien!

Heel sneu, maar toch echt een not found.

Randaloup heeft een groot hart in deze, aan de andere kant, waarom het puntje erbij? Is een Not Found nu echt zo erg?

• Top! 2
Geplaatst

Goede reden om nog een keertje naar België te gaan om de cache af te maken. Soms lukt het niet in een keertje en dan blijft de uitdaging even wachten!
Succes Prof. En deze keer wél goede klimuitrusting meenemen hoor! :)

Geplaatst

Hallo all,

Zo heb ik eens een nachtcache getracht te doen, ondanks ik geen zaklamp bij me had.

Uiteraard lukte dit niet...

Maar de cache wel gelogd als found.

Hoe makkelijk kan het soms zijn.

Groetjes,

Kees

Geplaatst

Merkwaardig statement:

"Met de achterliggende gedachte om -bij uitzondering- ook geocachers te honoreren die geen onverantwoorde veiligheidsrisico's nemen en dat middels een log melden"

Als je een cache gaat doen met een hoge T-waarde, dan weet je dat je je moet voorbereiden. Als je dat niet (voldoende) doet en ter plekke de cache niet kunt bereiken, dan schrijf je een mooie write note.

Een DNF hoeft niet, want je hebt hem wel een beetje gevonden. Een found zekere niet want.....dat hoef ik niet uit te leggen.

IK zou het puntje op deze manier niet eens willen hebben.

• Top! 2
Geplaatst

Probleem is al weer lang opgelost met alle betrokkenen die de serie ooit deden. De betreffende cache is aangepast, omdat een ruim vooraf aangekondigde reload, dit weekend uitgevoerd wordt. De RandoLoup caches hebben altijd een happy end.

• Top! 1
Geplaatst

Even terugkomend op de rolstoelen. Stel dat je een T1,5 met je rolstoel doet en de cache ligt op de grond en je kunt met geen mogelijkheid zelf uit je rolstoel komen om de cache te pakken, dus je vraagt het je cachemaatje. Moet je dan ook een not found loggen?

Geplaatst

Hoi K.baby. Met je rolstoel kun je alleen T1 doen. Als jouw cachemaatje jou naast de cache neerlegt, dan mag je uiteraard loggen als found. Het feit dat je minder valide bent, rechtvaardigt niet dat je er andere spelregels op nahoudt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...