Spring naar bijdragen

Geocaches Als Kado?


Teamdanhoff

Aanbevolen berichten

Vanavond kwam er in Groningen een nieuwe multi online. Hartstikke mooi natuurlijk.

Maar hij werd meteen door de CO onbeschikbaar gemaakt en komt donderdag pas weer online omdat hij als kado bedoelt is. Ik zie het verschijnsel wel vaker. Kan dit volgens de richtlijnen van Groundspeak? Ik bedoel, het is toch in principe een algemeen iets en voor iedereen bedoelt?

Ik woon er vlakbij en het is wel heel verleidelijk om hem morgen alvast maar even op te lossen ;-)

Hier een link naar de multi:

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC4924X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als de cache verder door niemand anders gedaan zou mogen worden, zou het inderdaad vreemd zijn.

Maar nu ... vast bedoeld voor geocachende familie/vrienden die iets te vieren hebben. Lijkt me dan een leuk cadeau.

 

Dus gun de CO zijn pleziertje en wacht even met loggen totdat het feestvarken is langs geweest. In de cache zit vast iets toepasselijks! Handiger was natuurlijk geweest als de cache pas online was gekomen nadat het feest achter de rug was. Dan komt niemand in de verleiding om alvast 'even' te gaan loggen voor de FTF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus gun de CO zijn pleziertje en wacht even met loggen totdat het feestvarken is langs geweest. In de cache zit vast iets toepasselijks! Handiger was natuurlijk geweest als de cache pas online was gekomen nadat het feest achter de rug was. Dan komt niemand in de verleiding om alvast 'even' te gaan loggen voor de FTF.

Ach, ik zal zeker geen roet in het eten gooien. Hoop dat anderen het ook niet doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caca's, cadeau caches zie je bij ons ook regelmatig verschijnen. Tot dusver alleen als tradi gezien. Natuurlijk moet het feestvarken hem als eerste loggen. De plaatser verzoekt dan om de FTF aan de bedoelde persoon te laten, als de cache online komt. Meestal wordt het verzoek gerespecteerd, soms niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

onzin allemaal, op het moment als de cache gepupliceert is moet hij voor elke cacher te vinden zijn

waarom moet nu elke kadootje als cache gepubliceert worden daarmee beperk je alleen maar in je mogenlijkheden om er een echt kado van te maken en krijg je zukle prutsdingen als de cache hierboven genoemd, waar trouwens ook vouten is staan

 

ik begin me steeds meer af te vragen of het wel gewenst is dat alles maar gepubliceert moet worden

klimleer events voor een paar man, de rest van de communitie word "vriendelijk" verzocht zeg maar gedwongen om vooral maar niet te komen

verjaardag cache's (waarvan de "gelukkige" zonodig de eerste (kuch) moet zijn die de cache vind

"hoi, ik ben op vakantie" events, en ik maak een eventcachepagina op mijn vakantie adres

"hoe ontrafel ik Gzak" events voor een kleijn groepje

 

moet nu alles wel een event worden moet nu alles een cache worden, is het elleen maar leuk als er een "puntje" aan vast hangt, zijn event organisaties bang dat er geen bezoekers komen als er geen "puntje" te verkrijgen zijn,

is dat zo?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet nu alles wel een event worden moet nu alles een cache worden, is het elleen maar leuk als er een "puntje" aan vast hangt, zijn event organisaties bang dat er geen bezoekers komen als er geen "puntje" te verkrijgen zijn,

is dat zo?

 

Barny

 

Natuurlijk moet niet alles een event of cache worden.

En ja, ik vermoed dat er op een bijeenkomst veel minder bezoekers komen wanneer het geen 'event' is en er dus geen puntje mee verdiend kan worden. CITO's bijvoorbeeld zouden veel minder populair zijn, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daarmee zeggende dat wij geocachers wel erg zielige mensen zijn

we laten onze beslissingen wat we doen afhangen van een viruele puntje

een cache als kadotje (hoe slecht ook uitgevoerd) kan pas echt "leuk" zijn als er een puntje aan vast kleeft

we gaan pas mensen (instellingen) helpen als er een puntje aan hangt

we willen pas leren om veilig te klimmen als er een "puntje" mee te verdienen valt

het GZAK mistery willen we alleen ontravelen als er ook een "puntje" mee te bekomen valt

we gaan massal maar een stukje heide omdat daar 60 "puntjes" liggen alle andere heide met 1 punt laten we liggen

 

asjemenouw, als je het nu eens zo gaat bekijken wat een sneugeocache volk zijn we toch, geen enkele eigen initiatief heeft men meer, we laten ons leiden door "puntjes"

geen "puntje" = geen bezoek

 

ARGgggg is dit geocaching 2013?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dit ook eens gedaan, maar enkel en alleen voor de jarige en nooit geplubiceerd.

 

Nou,

dat was ook wel een beetje mijn gedachte erbij. Doe het gewoon kado (op papier ofzo) en laat hem daarna publiceren. Best origineel, om iemand zijn eigen kadootje te laten zoeken. Ook leuk voor kerst, eindigend onder een kerstboom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daarmee zeggende dat wij geocachers wel erg zielige mensen zijn

we laten onze beslissingen wat we doen afhangen van een viruele puntje

een cache als kadotje (hoe slecht ook uitgevoerd) kan pas echt "leuk" zijn als er een puntje aan vast kleeft

we gaan pas mensen (instellingen) helpen als er een puntje aan hangt

we willen pas leren om veilig te klimmen als er een "puntje" mee te verdienen valt

het GZAK mistery willen we alleen ontravelen als er ook een "puntje" mee te bekomen valt

we gaan massal maar een stukje heide omdat daar 60 "puntjes" liggen alle andere heide met 1 punt laten we liggen

 

asjemenouw, als je het nu eens zo gaat bekijken wat een sneugeocache volk zijn we toch, geen enkele eigen initiatief heeft men meer, we laten ons leiden door "puntjes"

geen "puntje" = geen bezoek

 

ARGgggg is dit geocaching 2013?

 

Barny

 

Deze man heeft zeker wel een punt hier (in de goede zin van het woord). Prestaties en scores, daar gaat geocaching volgens mij niet over... in een hobby geniet je van je bezigheid. Wat deze verjaardag-cache betreft, geocaching is voor iedereen. Een geocache cadeau kan je toch ook geven zonder gebruik te maken van deze site, als het toch eenmalig is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een gezeik weer...

 

Het is gewoon de aftrap van een wereldreis van een coin door 2 (geocache) vrienden/ studenten.

http://www.geocaching.com/track/details.aspx?guid=d93cc1a2-5812-4cb9-87a7-3dfd98340c31

Een cadeautje voor http://www.geocaching.com/profile/?guid=2cc903b5-95f1-4ec7-8519-acf04cb2c022

Niks mis mee.

 

 


een cache als kadotje (hoe slecht ook uitgevoerd) kan pas echt "leuk" zijn als er een puntje aan vast kleeft

Beide vrienden zijn helemaal geen puntjesjagers, kijk maar eens naar hun profiel.

En zo slecht is de coin ook weer niet uitgevoerd...

 

NoNo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg steeds meer het idee dat dit forum onderhevig is aan het "Geert Wilders effect"

Welk onderwerp je ook bekijkt, het draait altijd weer uit op één en dezelfde discussie, puntjes.

Erg jammer.

 

Negativiteit is dodelijk, drie tips om je er tegen te beschermen:

-creëer afstand

-neem verantwoordelijkheid

-bescherm jezelf

 

Ik ga cachen

  • Top! 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...