thex Geplaatst 17 december 2015 Geplaatst 17 december 2015 Died, jij hebt dat vast niet maar ik wel. Ik kan de cache niet vinden, en dan is het o'zo vervelend dat in de gps 10 tallen schermen lang geleuter over een batch gelogde flutcachedag staat met maar 1 regeltje over de onderhavige cache. Dat is nl meer dan de helft van de lange logs tegenwoordig die je aantreft. Vaak in team verband gedaan, zodat de rest van het team dezelfde tekst ook maar gebruikt. Papierloos noemen ze dat (ze mag niet volgens regels Elshoef). Waardeloos noem ik dat (mag wel volgens Elshoef).
Team Tabak Geplaatst 17 december 2015 Geplaatst 17 december 2015 Als we het zouden hebben over "de nummer één ergernis" van 2015, dan staat de verzamellog die samen met buurman, oma of Heeroom uit Zambia wordt opgesteld met stip op nummer één, gevolgd door caches in door Gemeentes als verloren beschouwde parkjes, die je onmogelijk kunt verlaten zonder een kwartier met stokjes tussen de groeven van je zolen te moeten pulliken....
Diederikus Geplaatst 17 december 2015 Geplaatst 17 december 2015 Het is natuurlijk even een investering, maar als nu iemand mij iets vraagt over één of ander onderwerp, dan kan ik tegenwoordig meestal volstaan met een linkje naar een eigen log bij één of andere cache. Zo heb ik op de middelbare school ooit een scriptie geschreven voor mijn eindexamen over Willem Elsschot. Niet doorheen te komen trouwens, die boeken van Elsschot.
Odlaniger Geplaatst 17 december 2015 Geplaatst 17 december 2015 Mijn nummer één ergernis wat betreft geocachen is: "Ik kwam hier toch langs, dus maar even meegepikt." Vrijwel altijd in combinatie met een verzamellog. Dezelfde ergernis die Tabak heeft.Caches in parkjes die het domein zijn van schijtlaarzen kun je echter vermijden.
Odlaniger Geplaatst 17 december 2015 Geplaatst 17 december 2015 Maar er zijn ergere dingen, zoals molshopen in mijn tuin, eksters die de pimpelmezen verjagen en tuig dat lege whiskyflessen over de heg in mijn tuin gooit. Wees een kerel en gooi een volle fles whisky. De ergernissen bij geocachen zijn een welkome afwisseling van het werkelijke leed dat ik ervaar.
Diederikus Geplaatst 17 december 2015 Geplaatst 17 december 2015 (bewerkt) Die mol in de tuin vind ik juist wel gezellig. Het geeft de tuin reliëf. Eksters ogen altijd wel mooi, hoewel ik meestal niet pimpel in de tuin bij dit weer. [Niet geplaatste link naar een toepasselijke log in twee delen]. Me ergeren tijdens het geocachen doe ik nooit. Ieder cachet op zijn eigen manier, is mijn motto. 17 december 2015 bewerkt door Diederikus
Odlaniger Geplaatst 18 december 2015 Geplaatst 18 december 2015 Je hebt gemakkelijk praten. Ik zit met die ondergrondse beweging en als ik vraag, wie is de mol, dan zwijgt men als het graf. Eksters zijn mooi zolang ze hun bek dichthouden. Net als mensen. Liever een goudekster dan een zilvermeeuw. Een pimpelmees komt niet voor niets aan zijn naam, zijn kop ziet blauw. Maar Diederikus, je wordt nu wel heel erg off topic.
Diederikus Geplaatst 18 december 2015 Geplaatst 18 december 2015 Maar Diederikus, je wordt nu wel heel erg off topic. Je hebt gelijk. Ik begin nu al te pronken met logs waarnaar ik geen link geplaatst heb hier. Maar om te laten zien dat ik echt wel kort en bondig kan zijn deze log. Iedere cache krijgt de log die hij verdient.
naj16 Geplaatst 18 december 2015 Geplaatst 18 december 2015 Ik las de log uit mijn voorbeeld met een grijns van oor tot oor. Dat zou ik bij deze niet hebben. Of was dat de bedoeling? Een beetje humor kan geen kwaad. Probeer ook eens het onderwerp van de cache in je log terug te laten komen en zo een pakkend verhaal te maken. 1
Barry Geplaatst 18 december 2015 Geplaatst 18 december 2015 Mijn nummer één ergernis wat betreft geocachen is: "Ik kwam hier toch langs, dus maar even meegepikt." Vrijwel altijd in combinatie met een verzamellog. Dezelfde ergernis die Tabak heeft. Caches in parkjes die het domein zijn van schijtlaarzen kun je echter vermijden. Mwah, poep onder je schoen is een typisch Nederlands probleem, waar dan ook. Het volk is niet netjes genoeg om zelf de poep op te ruimen of om zich netjes aan welke regels dan ook te houden. Kijk over de grens en alles blijkt wel mogelijk. Een verzamellog is niet altijd te vermijden. Heb laatst een leuke ronde door het bos gedaan en daar steeds het beginstuk hetzelfde gehouden. Alleen bijzonderheden heb ik onderaan de logs toegevoegd. Dat iemand ze samen met de buurman maakt, who cares? Alles beter dan slechts gevonden, nummer # of TFTC. Lange logs zie ik meer als verzamellogs, een verzameling van een hoop feiten die er niet toe doen.
anharu Geplaatst 18 december 2015 Geplaatst 18 december 2015 (bewerkt) Hier weer een log waar ik als Co toch de waardering uitlees en dat is leuk https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=7facb782-839f-4442-bae6-d32158f3cdd2 en nog eenhttps://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=486e8db8-6485-42bf-919a-7ee2f19a4ef7 en als we toch bezig zijn https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=db51cdb1-a88f-47de-9f13-eac70f283403 en als laatste https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4186c7ab-669d-4ecb-93cb-4295c68e0ecd 18 december 2015 bewerkt door anharu
Diederikus Geplaatst 18 december 2015 Geplaatst 18 december 2015 @Anharu Mooie logs die geïnspireerd lijken te zijn door mooie caches. Je wordt er vanzelf nieuwsgierig naar. Dat is waar het om draait.
Diederikus Geplaatst 25 december 2015 Geplaatst 25 december 2015 Nou, vooruit dan. Eentje die niet van mezelf is.
Diederikus Geplaatst 26 december 2015 Geplaatst 26 december 2015 Bovenstaand logje heb ik gisteren voor het eerst op een smartphone gelezen. Nu begrijp ik waarom er mensen zijn die denken dat er zoiets bestaat als een lange log. Dezelfde log is op de pc veel korter. Gewoon op de pc lezen dus voortaan.
Barry Geplaatst 26 december 2015 Geplaatst 26 december 2015 Ik zie een standaard log, niets bijzonders. Wellicht wat emotionele waarde voor jou, omdat het om je eigen cache gaat, begrijp ik best.
Aanbevolen berichten