anharu Geplaatst 8 mei 2017 Geplaatst 8 mei 2017 Al zal niet iedereen op dit forum er mee eens zijn ben ik toch een beetje blij als je logjes krijgt zoals ik deze vandaag heb gekregen, dan weet je weer dat je mensen even op een prettige manier heb weten bezig te houden en tevens een mooi stukje van je omgeving hebt kunnen laten zien. En jawel het is een member cache en je kan er wat in stoppen Wat een geweldige cache is dit. Wonderlijk dat hij zo weinig wordt gelogd en dus ook maar zo weinig favootjes heeft, want deze verdient er absoluut veel meer. We mogen er maar ééntje toekennen helaas, maar die komt er dan ook. Het begon op een hektisch punt met veel recreërende dreuzels rondom het parkeerpunt, maar toen eenmaal het officiële startpunt van de cacheroute was bereikt, was het op slag rustig. En de hele wandeling - we hadden met zoeken en puzzelen toch zo'n 3 1/2 uur nodig - zijn we slechts een handjevol mensen tegengekomen. En dat op een prachtige middag in weekend/meivakantie.Aan de andere kant. laat iedereen maar wegblijven, dan blijft het hier ook zo lekker rustig. Vogels waren er wel. Hele families met jonkies aan meerkoetjes, eenden en ganzen, kieviten, snips (snippen?) en een moedereend die in de kruin van een knotwilg vredig zat te broeden en de wereld vanuit de hoogte gadesloeg. Dan nog de cacheronde zelf. Het was toch elke keer even flink zoeken (vooral wanneer je de hint op een bepaald moment bij het verkeerde WP leest....ahem...), maar de aanhouder wint en zonder hulplijntjes te hoeven inschakelen hebben we alle ingenieuze verstopplekken gevonden. Soms wel zo dat je jezelf voor het hoofd slaat dat je dat hebt kunnen missen. Maar dat zijn ook de leukste om te vinden. De puzzels waren in al hun verscheidenheid geen probleem, hier kwam de ervaring van vorige puzzelcaches goed van pas. De eindcache werd dan ook probleemloos gevonden. Anharu bedankt voor deze mooie puzzelcache in een waanzinnig mooi stukje Nederland. Wij hebben hierdoor een geweldige middag gehad.
Peetee Geplaatst 8 mei 2017 Geplaatst 8 mei 2017 Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd om welke cache het hier gaat ...
Helmine Geplaatst 9 mei 2017 Geplaatst 9 mei 2017 Ja die was inderdaad erg leuk. Ik herken dat gevoel wel Anharu, deze kreeg ik laatst: https://coord.info/GLQTPVG4
de kikkers Geplaatst 9 mei 2017 Geplaatst 9 mei 2017 (bewerkt) Tsjeempie Mien, Dat we nu pas deze puzzel zien. De volgende keer dat we in de buurt zijn "pakken" we deze cache gewoon even mee. Simpel zat, gewoon achter het juiste coordinaat aan en de klus is geklaard. Wij hebben daar ervaring in. Appeltje-eitje Het blijft leuk Anharu om een mooie log te lezen of te krijgen.De topicstarter heeft een mooi draadje gestart. De kikkers 9 mei 2017 bewerkt door de kikkers
Diederikus Geplaatst 24 november 2017 Geplaatst 24 november 2017 (bewerkt) Het draadje maar weer een schop geven zucht 1 zucht 2 zucht 3 zucht 4 24 november 2017 bewerkt door Diederikus
regenboog2 Geplaatst 24 november 2017 Geplaatst 24 november 2017 Mooi verhaal weer Diederikus. Ik denk dat het mis gaat bij zucht 4. Je moet natuurlijk wel in de auto stappen mét zelfvertrouwen. Hup Diederikus, je kunt het!!!
antarctica Geplaatst 24 november 2017 Geplaatst 24 november 2017 4 lellen tekst voor het niet vinden van een simpele tradi. Diederikus, wat moet het toch een feest voor je zijn om zonder zorgen achter de andere Krasse Knarren aan te wandelen en de een na de andere gecompliceerde mystery en multi te vinden. Schrijven kun je als de beste, maar zoeken ........ Antarctica
Linkalovers Geplaatst 24 november 2017 Geplaatst 24 november 2017 (bewerkt) Oef....wat een log! 'Fijn' dat je ons deelgenoot wil maken van al je beslommeringen. Maar, ik ben na het avondeten begonnen met het lezen van deze tetralogie en heb nu net de laatste regel in Zucht 4' gelezen.....zucht, puf en nog eens zucht. Ik krijg het onderbuik gevoel, dat jij het van je afschrijft, terwijl je de lezer ermee opscheept. Ik ben benieuwd hoe lang de tekst zou zijn als Diederikus de cache wel had gevonden: "Makkie, gevonden TFTC" Edit: ik zie net dat je al gereageerd hebt 24 november 2017 bewerkt door Linkalovers
antarctica Geplaatst 24 november 2017 Geplaatst 24 november 2017 Oef....wat een log! 'Fijn' dat je ons deelgenoot wil maken van al je beslommeringen. Maar ik ben na het avondeten begonnen met het lezen van deze tetralogie en heb nu net de laatste regel in Zucht 4' gelezen.....zucht, puf en nog eens zucht. Ik krijg een onderbuik gevoel, dat jij het van je afschrijft en dat je de lezer ermee opscheept. Ik ben benieuwd hoe lang de tekst zou zijn als Diederikus de cache wel had gevonden. TFTC
Diederikus Geplaatst 24 november 2017 Geplaatst 24 november 2017 4 lellen tekst voor het niet vinden van een simpele tradi. Diederikus, wat moet het toch een feest voor je zijn om zonder zorgen achter de andere Krasse Knarren aan te wandelen en de een na de andere gecompliceerde mystery en multi te vinden. Schrijven kun je als de beste, maar zoeken ........ Antarctica Het is zonder meer waar dat het meehobbelen achter de KK aan de ultieme zorgeloze natuurbeleving is. Af en toe tik ik voor het decorum een coördinaat in op mijn gps. Als ik niet vergeten heb hem aan te zetten. Maar als het volgende waypoint 12 km verderop blijkt te zijn dan laat ik dat maar zo. Maar journalistiek (journaal=logboek) is nu eenmaal het zwelgen in alles wat er maar fout kan gaan, en de journalist in mij komt tijdens een tocht met de KK natuurlijk wel wat te kort. Als alles op rolletjes loopt, dan valt er vanzelfsprekend maar weinig te schrijven. Het gezamenlijk IQ van de KK is een veelvoud van mijn BMI. Tijdens een tocht alleen krijgt mijn onbenul echter de kans zich in alle glorie te manifesteren. Maar er gloort hoop. De cafégangers schijnen een tocht uitgezet te hebben die zelfs voor de KK zonder hulplijn een uitdaging moet zijn. Ik wacht in spanning af.
anharu Geplaatst 27 maart 2018 Geplaatst 27 maart 2018 Nog eens proberen de mooiste log NL te laten leven Om eerlijk te zijn ben ik erg egoïstisch en leg ik mijn caches in een omgeving waar ik zelf graag kom, zodat het onderhoud hiervan geen moeite is maar het combineren van buiten zijn met een doel om hier te zijn. Want ik denk dat er weinige op dit forum zijn die vijftig, zestig, honderd keer of meer hetzelfde rondje lopen en/of fietsen. Toch geeft het een prettig idee als we onderstaande logjes krijgen. Een jaar geleden heb ik met de fiets een groot deel van de boezemserie, de polderzichtserie en de achterkade serie gereden en ook het grootste deel van fietsen door de polder. Toen niet alles kunnen afronden vanwege tijdgebrek en omdat een deel van deze series gewoon veel beter en leuker te voet zijn te doen. Vandaag dus weer terug naar Alblasserdam, de auto weer bij de ijsclub geparkeerd en gestart met een flinke wandeltocht van bijna 17 km en ook de fietsen door de polder nu af kunnen ronden. Op een doordeweekse dacht is het hier lekker rustig in dit mooie polderlandschap van Alblasserwaard. Met name de routes over de tiendweggetjes zijn echt prachtig om te lopen, zo heerlijk rustig, over weidevogels in de weilanden, boeren druk op het land, etc. Mooie Hollandse landschappen, lekker klimmen over hekjes, lopen over dijkjes en weilanden, met je voeten door de blubber, molens overal waar je maar kijkt en daarbij ook nog allemaal keurig verzorgde caches. Prima dus, dan is geocachen echt een leuke hobby. Dank aan Anharu voor al die nette caches hier in de polder en voor de mooie routes! En weer een echte Anhuru creatie. Anharu bedankt voor deze cache.
Aanbevolen berichten