Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Even voor de duidelijkheid. Ik lees in verhouding weinig logjes voor caches van andere leggers, voornamelijk om informatie te vinden over de te lopen afstand en de terreinzwaarte. Maar uiteraard wel alle logjes die men bij mijn caches plaatst, dus daarvan herinner ik mij leuke logs. Het kan er dan op lijken dat ik reclame maak voor mijn eigen cache.
Wat opvalt, is dat mijn leukste cache met de meeste favo's ook de leukste logjes krijgt. Logisch uiteraard. Maar mijn cache die ik zelf mooi vind is inmiddels gereduceerd tot oppikker met logjes die ik hier niet zal plaatsen. Maar goed, dat is een ander onderwerp.
Ook herinner ik mij alle logjes die ik zelf heb geschreven en sommige vind ik eerlijk gezegd zelf wel leuk, maar ... Maar goed, dat is een onderwerp waarover we nog geen consensus hebben.

Geplaatst

Maar als je een cache met een lastig WP (of meer) tot een goed einde hebt gebracht, lees je dan achteraf nooit want anderen daarover schreven? Daar zitten vaak heel leuke (en herkenbare) verhalen tussen. Ook kunnen er soms zinsneden in zitten die pas duidelijk worden als je de cache zelf gedaan hebt.

Geplaatst

Ja dat bedoel ik team Aragorn!

Op mijn watchlist staan om die reden oa Jumanji (wp 6, altijd genieten), Nacht van Ninox, Mario's Stoneworld, Bedevaart 1 en 2.

Geplaatst

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik achteraf geen logjes van anderen lees.
Gisteren Cold Case - 1250, GC3A5RF gelogd. Case closed en zoeken naar een volgende leuke Multi.

Geplaatst

Zo wordt het natuurlijk een self-fulfilling prophecy. Maar misschien een ideetje wanneer het een keer snertweer is en je niets te doen hebt? Hier op het forum is het ook niet altijd gezellig/interessant etc. Wie weet levert het goede stof voor een nieuwe discussie. Je verbreedt je horizon!

Geplaatst

Ik lees altijd met veel plezier de logjes van de caches, die wij in de planning hebben voor een bepaalde dag. Ook al om voorbereid te zijn voor wat betreft mogelijke onverwachte omstandigheden, die je onderweg kan tegenkomen. Over het algemeen kom je gelukkig weinig 3-delige logjes tegen, maar helaas wel veel verzamellogjes, die geen of nauwelijks betrekking hebben op de cache in kwestie. Dat is een ontwikkeling, die ik betreur. 6 jaar geleden zag je dat nog nauwelijks, Nu is het schering en inslag. Een gevolg van de tsunami aan caches die de laatste jaren over ons heengekomen zijn. Bij multi caches valt dat overigens wel mee. Daar voelt men zich kennelijk toch wel verplicht of geroepen om er een separaat verhaaltje bij te plaatsen.

Verder is het leuk om de dagen, nadat we zelf caches hebben gedaan te kijken of de volgende bezoekers zo ongeveer dezelfde ervaring hebben opgedaan als wij. En dat levert dan ook wel weer eens gesprekstof op.

Ik zie het als een plezierig onderdeel, dat bij de hobby hoort. Het schrijven van logjes hoort daar ook bij. Drie A-viertjes vind ik zwaar overdreven, maar bij een als mooi ervaren cache hoort een fatsoenlijk verhaal. Met enige regelmaat krijgen wij daar ook reacties op en dat vinden we dan ook wel weer heel leuk.

Ach, je kunt op vele manieren genieten van geocaching. En het schrijven en lezen van logjes hoort daar ook bij. En daarbij gaat het voornamelijk om de intentie van de schrijver, om zijn of haar gevoel bij een bepaalde cache op papier te zetten. De één kan kan dat heel goed in 5 zinnen verwoorden, de ander heeft daarvoor een boek nodig en dan bergrijp ik er nog niet veel meer uit, dan dat de koffie onderweg voortreffelijk was, maar dat de broodjes iets aan de harde kant waren..... :xmas: Maar ook hier gaat het om de intentie en die is goed. Daar is geen twijfel over!

Geplaatst

Dat de intentie hier goed is, dat betwijfel ik ook niet Tabak. Echter, de reacties die ik op mijn andere zienswijze kreeg, vond ik niet zo tof.

Ik bekijk dit topic omdat ik mooie logs wil lezen. Die ben ik schaars tegengekomen hier. Voornamelijk lang(dradig)e logs van steeds dezelfde mensen gezien. Voor een keertje leuk, maar niet de hele tijd, daar heb ik moeite mee. Het gaat er immers om dat jullie genieten van de aandacht en vleierij, niet de lezers.

Kijk je een paar logs voor de plaatste log, zie je ook weer de bekende namen met eveneens dezelfde lange logs. Mij kan je niet vertellen dat het niet slechts een manier is om een statement te maken. Kijk ons eens geweldig lange logs schrijven, tussen al die korte- en TFTC-logs. Poch poch. Maar inhoudelijk stellen ze niet veel voor, weinig verwoord met luchtige woorden. Laat ik het daar maar even bij houden. TFTC-logs heb ik veel moeite mee, maar dit is weer het andere uiterste. Oprechte inhoudelijke info die er voor de cache toedoet zorgt volgens mij voor meer intimiteit in een log.

Verder wordt er meerdere keren gevraagd wat de motivatie is van zo'n lange log en wordt Diederikus gevraagd waarom hij zijn logs mooi vindt. Geen antwoord, men wordt gewoon genegeerd, hele deftige forummanieren.

En zeg je daar wat van, dan krijg je het hele eskader op je dak die elkaar hier de hand boven het hoofd houdt. Andersdenkenden worden geweerd. Fraai. Lijst die lappen tekst in of schrijf het in je dagboek, maar pretendeer niet dat het mooie logs zijn.

En ik maar denken dat dit een open discussie of forum was. Het is gewoon een besloten groepje wat elkaar steunt en vleit.

En door het zichzelf willen profileren hier, schrikt dit groepje anderen af, waardoor dit topic logischerwijs totaal doodbloedt. Wellicht een tip hoor.

• Top! 1
Geplaatst

Barry, gedeeltelijk ben ik het zeker met je eens. Maar dat heb ik veel vaker geschreven.

Waar ik het niet mee eens ben, is jouw visie dat hier op het forum slechts een besloten groepje komt dat elkaar telkens steunt. Dat valt wel mee hoor! Wel zijn er mensen die het per definitie met sommige anderen oneens zijn. Kijk daar gewoon doorheen, zoiets moet niet bepalend zijn voor je beeld van de discussie hier.

Het beste advies dat ik je kan geven, is om in dit topic gewoon zelf te doen wat je anderen ook graag ziet doen: links plaatsen naar mooie logs, en dan liefst van zoveel mogelijk schrijvers. Heb je eigen caches (ik meen te lezen van wel) dan kan een linkje naar een log waar jij als C O blij van werd geen kwaad. Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Mooie log waar je naar verwijst anharu, zo zie ik ze graag.

Ook ik vertel altijd weinig inhoudelijks over de cache, iedere cacher mag het zelf ervaren.

Een sfeerverhaal vind ik leuker, schrijven over de beleving.

Sommigen vinden dat geleuter zonder inhoud, dat mag.

Geplaatst (bewerkt)

Tabak, alhoewel je niet van lange logs houdt, doet het mij deugd dat je ze desondanks blijft lezen.
Je bent blijkbaar toch benieuwd naar wat ik meemaak.
Om die reden beperk ik mij tot één Aviertje, want ik zou het niet prettig vinden als je afhaakt.

De koffie was trouwens niet heel sterk, maar ik hou van sterke verhalen.
En de koek was iets zachter en veel smaakvoller dan gewapend beton, maar dat heeft het voordeel dat ik ook daar over kan leuteren. AH let weliswaar op de kleintjes, maar niet op de tanden des tijds.

bewerkt door Odlaniger
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...