Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

zelf zijn we gekomen tot WP 3

door omstandigheden zijn we niet verder gekomen en de verwachting is dat het hier tegengesteld wat de titel ook mag suggereren wel bij ons ophout

anders was de geocache bij ons wel bij die beruchte WP 10 ophouden,

dit is wat mij betreft geen goeie cache, als je om een cache te vinden al op pad moet gaan met het telefoonnummer van de CO is er echt iets fundamenteels mis met de uitvoering, als er zoveel "klachten" zijn over 1 WP en de CO zit stilletjes te "genieten" van de ellende die hij veroorzaakt heeft hij wat mij betreft een zieke geest.

ik ga wel eens naar het eindcoord, Hiep Hoi de BD

daarna loop mijn rondje wel door het voor mij overbekende bos zonder heel lang te moeten stilstaan op 1 punt

Barny

Geplaatst

Niet mee eens, Barney. Het is een prima cache. Erg leuke zelfs.

Alleen vergeten mensen soms te kijken welke moeilijkheidsgraad er aan vast zit. In dit geval 4 sterren. En ja, als je wp 1 en 10 dan niet kan vinden, moet je beter zoeken. Of je doet zoals ik deed, je zorgt voor mensen met haviksogen in je gezelschap. :)

Geplaatst

De haviksogen zijn van de week weer gechecked, naar de binnenkant van de poppetjes in mijn ogen gekeken (en gefotografeerd), en weer goed scherp bevonden.

Geplaatst

Helmine, toen wij er aan begonnen was WP 1 ruim 10 meter vanuit het coördinaat, terwijl de CO dat toen al wist (inmiddels wel aangepast)

de grond op en bij het coördinaat was geheel omgeploegd ik wil eigenlijk niet weten hoe de ravage bij WP 10 er nu uitziet

dat de tussenpunten mooi en leuk zijn dat hebben we gemerkt maar een helemaal toppie cache heeft meer dan alleen mooie tussenpunten

respect voor de omgeving en respect voor de bezoekers bijvoorbeeld

Barny

Geplaatst (bewerkt)

In een ideale wereld zou ik het met Barny eens zijn. In een ideale wereld zou iedere co het vanzelfsprekend vinden zoveel inspanning te leveren om zijn gasten te vermaken, en dan zou deze cache ergens in de middenmoot terecht komen in de lijsten van waardering. Want er zouden mensen opstaan met nog veel grotere creatieve vermogens, en die zouden nog mooiere caches leggen. Vanuit die ideale situatie zou het logisch zijn eens met elkaar van gedachten te wisselen over de geschiktheid van bepaalde puzzels als veldpuzzels en over moeilijk vindbare waypoints.

Maar de situatie in geocacheland is in werkelijkheid in hoge mate abnormaal. De cache in kwestie behoort tot de bovenste 0,5% van de ranglijsten van waardering. Waar hij zich bevindt tussen rariteiten als voortuincaches en bonussen van trails. Waaruit je moet concluderen dat het 95% van de leggers ontbreekt aan inspiratie om er eens wat meer van te maken. In deze realiteit zal ik een cachelegger die zoveel tijd en energie steekt in zijn caches als de legger van Het hout nooit op, alleen maar zo hard mogelijk aanmoedigen door te gaan. Als alle co's maar een kwart van zijn inspanningen leverde, dan was geocacheland al een el dorado.

Over veldpuzzels is naar mijn idee het laatste nog niet gezegd. Na mijn twee draken van veldpuzzels heb ik wel een Wijze Les geleerd. Maar een discussie daarover hoort niet in dit draadje thuis.

Waypoint 10 is een intrigerende rariteit. De legger had voorshands helemaal niet verwacht dat het waypoint zulke problemen zou opleveren, maar door een evolutionair weeffoutje kijkt iedereen over iets heen dat duidelijk zichtbaar is. Zoals een leeuw een zebra niet kan zien in een terrein met schaduwen van boomstammen. Ik kan me heel goed voorstellen dat de co, nadat hij van zijn initiële verbazing bekomen was, dit waypoint ongewijzigd in stand laat. Ik zou dat ook doen. Ter plaatse kan een kudde zwijnen met hondsdolheid nog geen schade aanrichten. Wel zou ik een work around toevoegen zodat iemand altijd een hint kan vinden/verdienen in het veld, zodat iemand altijd verder kan komen zonder een hulplijn te bellen. Misschien zal ik daar de co een e-mailtje over sturen. Kijken of hij daarvoor open staat.

bewerkt door Diederikus
Geplaatst

ik kan me heel goed inleven dat je een uur bezig ben om een veldpuzzel op te lossen, ik kan me minder inleven om een uur naar een WP te moeten zoeken

als ik het goed heb is WP 10 gelegen bij een haag van (snoei)hout, een haag dat kleinere dieren een veilige haven moet bieden tegen grotere dieren bescherming bieden en voedsel leveren

als je daar een uur aan het zoeken ben kan ik me niet voorstellen dat je dat alleen met je ogen doe, en alles wat je met je handen verroerd verroer je de habitat van de dieren die daar schuilen en hun voetselbank hebben, het lijkt me niet kies om daar de boel overhoop te halen omdat de CO het wel leuk vind dat mensen hun het schompes zoeken.

Barny

Geplaatst

Als we geen stomme typefout hadden gemaakt bij het invoeren van WP10 dan waren we op de juiste plaats uitgekomen. En dan weet ik zeker dat we de puzzel binnen 5 minuten hadden gevonden.

Ik denk dat het verstoren van de natuur bij deze multi wel meevalt. Weinig kans dat geocachers meer schade aanrichten dan groot wild en voorjaarsstormen.

Geplaatst

Inderdaad wat ioHpeiH al zegt lag het niet vinden van WP10 aan onze eigen onnauwkeurigheid....het liep tot dan gewoon te voorspoedig. En wat jij een Haag noemt is teveel waarde gegeven aan wat tot houtafval benoemt zou kunnen worden.

Geplaatst

dus de haag (die daar niet voor niets is geplaatst) is al gemolesteerd ow nee, volgens sommige geëvalueerd tot een sneu hoopje afvalhout die door ons mensen die er eigenlijk niks te zoeken moest hebben of nog erger door de war gehaald mag worden, dat zal toch wel komen door de wilde dieren die in hun habitat hun voedsel bijeenscharrelen, er zijn mensen die daardoor er van overtuigt zijn dat die 262 teams veel tijd aan het graaien zoeken waren er niets te maken mee heeft #Zucht wat een domoren

als je om eigen falen te verdoezelen alles dan toch gaat bagatelliseren zal ik jullie wel ff helpen met meer fantasie verhaaltjes

Droom lekker verder,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Barny #241

door omstandigheden zijn we niet verder gekomen en de verwachting is dat het hier tegengesteld wat de titel ook mag suggereren wel bij ons ophout

anders was de geocache bij ons wel bij die beruchte WP 10 ophouden,

dit is wat mij betreft geen goeie cache, als je om een cache te vinden al op pad moet gaan met het telefoonnummer van de CO is er echt iets fundamenteels mis met de uitvoering, als er zoveel "klachten" zijn over 1 WP en de eigenaar van de cache zit stilletjes te "genieten" van de ellende die hij veroorzaakt heeft hij wat mij betreft een zieke geest.

@Barny

wij hebben deze uitdagende multi op 05-04-2014 met veel plezier gedaan waarbij je aan het aantal sterren een beetje kan inschatten of je hier aan wilt beginnen of niet.

Als je er dan niet uitkomt moet je niet de schuld bij de legger plaatsen die er meer probeert van te maken dan een eenheidsworst die iedereen kan oplossen

bewerkt door anharu
Geplaatst

dus daarom gebruikt iedereen (die het toegeeft in de logs en hun die het niet toegeven maar wel gebruiken) hulplijntjes, dan heeft het aantal sterretjes toch ook geen enkele waarde meer

en ik heb toch heel duidelijk gezegd dat het wat MIJ betreft (tja, dat lezen hé) het geen goeie cache is, ik ben gewoon niet autischich genoeg om heel lang naar iets te zoeken in een bos zonder na te denken over de verstoring van de ruime bosomgeving rond het nulpunt, of door het verkeerd berekende nulpunt (nog erger)

Barny

Geplaatst

Diederikus, je kletst. Je verdoezelt jouw falen bewust niet, zelfspot is de leukste spot. Voor jou niet zo moeilijk, want zelfs een zaklantaarn verdwijnt in jouw meegesleepte garderobe. Tip: doe volgende keer de zaklantaarn aan, misschien zie je dan het licht iets eerder.
Overigens wel weer een mooie foundlog, maar ik ben blij dat ik was verhinderd. Achteneenhalf uur is voor mij langer dan ik was gewend als ambtenaar.

Geplaatst

Diederikus, je kletst. Je verdoezelt jouw falen bewust niet, zelfspot is de leukste spot.

Dat klopt wel. Als geocachejournalist leef ik natuurlijk helemaal op als er iets mis gaat. Dan valt er tenminste iets te schrijven. Vandaar dat mijn logjes altijd korter zijn als we met de Krakende Knarren op pad zijn. Dan loopt er zoveel brainpower mee dat alles altijd soepel verloopt. Daar valt weinig over te schrijven. Maar een dyslectische medecacher die de cijfertjes dicteert, daar heb je wat aan. Logtechnisch gezien.

Geplaatst

wij hebben deze uitdagende multi op 05-04-2014 met veel plezier gedaan waarbij je aan het aantal sterren een beetje kan inschatten of je hier aan wilt beginnen of niet.

Mwah, mijn ervaring is dat het aantal sterren nagenoeg niets zeggen over een cache. Ik heb caches met 2 sterren met veel meer moeite gedaan dan sommigen met 5. Het is slechts een interpretatie van de legger en laat derhalve veel suggestie over. Net als de terreinwaarde trouwens.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...