Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hierbij mijn 2 cents:

Ik heb zelf drie verschillende soorten caches liggen.

Een tradi nano, +- 350 finds in 2 jaar, 3 favo's en veel leuke reacties vanwege de locatie en het uitzicht.

Een tradi micro, +- 280 finds in 1 jaar, 0 favo's en enkele leuke reacties.

Een multi small (stukje huisvlijt), 40 finds, 25 favo's en eigenlijk alleen maar mooie reacties, ook over de cache.

In de small zit inderdaad ook een A5 boekje, het zorgt inderdaad voor leukere logjes op papier.

Ik zoek m'n te vinden caches veelal uit op favo-gehalte. Als het dan een micro is, zal er vast wel iets leuks mee zijn en zal ik hem zeker niet overslaan.

Maar in veel gevallen staat de cache-size bij deze caches toch al gauw een vakje of 2 verder.

Natuurlijk pak ik strooigoed wel mee als ik er echt langs kom, maar geef mij toch maar een cache met een flinke box. :D

Geplaatst

# Flaker 91:Dit klinkt alsof je plezier hebt in het maken van caches en het lopen van caches. :clap: Dat is mooi.

Tov? Ik ben eigenlijk reuze benieuwd wat Helmine wil zeggen! Weet jij dat?

Fijne dag maken!

• Top! 1
Geplaatst

Maar er zijn nu eenmaal cachers die graag punten willen scoren en het hun niet om het zoeken of om de informatie van interressante plekken gaat maar alleen puur om het loggen. Ook dat moet je respecteren dat het zo is.

Het gaat niet om de cache, niet om het zoeken, niet om de informatie van interessante plekken. Het gaat puur om het loggen voor een puntje. Wat heeft dat in vredesnaam nog met geocachen te maken? Dan is het toch veel efficiënter en comfortabeler om vanuit je leunstoel je eigen voortuincache 10.000 keer te loggen? En moet je de simpele zielen, die een mooi spel zo degraderen, dan ook nog respecteren?

Zo, dat is duidelijk, hoe Vlindertje er over denkt.

Als Vlindertje een ieder niet zijn/haar manier van cachen gunt, dan lijkt het mij dat Vlindertje zelf de simpele ziel is.

Wie is Vlindertje om te bepalen wat goed is voor een ander?

Wie is Vlindertje om te bepalen wat wel en wat niet mag?

Geplaatst

Ik schrijf niemand iets voor en geef slechts mijn mening. Zet daar gerust jouw mening tegenover, maar stel geen onzinnige vragen ingegeven door onderbuikgevoelens.

Geplaatst

Ik heb topcaches gezien met fotokokertjes, Zicht op de IJssel bijvoorbeeld en de Op slot serie.

Het formaat van de eindcache is voor mij absoluut ondergeschikt aan de creativiteit van de maker.

Als absolute Slow Cacher (minder dan 400 founds in meer dan 10 jaar) ga ik eigenlijk alleen voor de best gewaardeerde caches en de Slapende Schoonheden.

Oprapen doe ik ook af en toe (fotorolletje pal tegenover het Colosseum in Rome), maar voortuincaches, graaiseries, carpoolcaches en batchloggen zijn niet mijn ding.

Dat neemt niet weg dat veel cachers veel plezier halen uit strooigoed.

Ieder zijn ding, heerlijk toch?

Ik heb het al eerder gezegd, maar het enige probleem met strooigoed is dat het de mogelijkheden beperkt voor creative geesten om in dat zelfde gebied een mooie multi te bouwen.

Antarctica

Geplaatst

Dat neemt niet weg dat veel cachers veel plezier halen uit strooigoed.

Ieder zijn ding, heerlijk toch?

Ik heb het al eerder gezegd, maar het enige probleem met strooigoed is dat het de mogelijkheden beperkt voor creative geesten om in dat zelfde gebied een mooie multi te bouwen.

Antarctica

Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen strooigoed. Ik gun veelrapers van harte hun spelplezier, maar waarom gebruiken ze daarvoor de database van gc.com? Als het puur om snelle kicks en statistieken gaat is er tegenwoordig een uitstekend alternatief. Kwantiteit verdrukt kwaliteit, waardoor creatieve geesten worden beperkt in de mogelijkheden om HUN ding te doen.

Geplaatst

En dat brengt mij uiteraard weer op een nieuw idee. Een verbanddoos als cachecontainer. Logboekje en pen kunnen er nog wel bij. Afspraak maken met drogist of apotheker............. De rest verklap ik niet.

Wie weet kan je je laten subsidieren door een zorgverzekeraar :D

knip....pal tegenover het Colosseum in Rome), .....knip

Hee. Da's een bekende.

Geplaatst

En dat brengt mij uiteraard weer op een nieuw idee. Een verbanddoos als cachecontainer. Logboekje en pen kunnen er nog wel bij. Afspraak maken met drogist of apotheker............. De rest verklap ik niet.

Wie weet kan je je laten subsidieren door een zorgverzekeraar :D

Ooit was een actieve cacher genaamd Geodoc, die stelde tekentangen ter beschikking via een cache!

Helaas is dit soort acties niet meer mogelijk in de hedendaagse graaicultuur, veel voor weinig zeg maar!

Geplaatst

Je bedoelt die hele leuke ammo ergens in Drenthe? Wij hebben zo'n tekentangetje in onze kikkertas zitten!

Geodoc: Super leuk! :thumbsup:

Enne....Tekentang is al meerdere malen gebruikt!

Geplaatst

Ik schrijf niemand iets voor en geef slechts mijn mening. Zet daar gerust jouw mening tegenover, maar stel geen onzinnige vragen ingegeven door onderbuikgevoelens.

Haleluja en wederom een aanmatigende opmerking van het cache-orakel.

Het word toch eens tijd dat je met opbouwende en constructieve opmerkingen gaat komen hoor!

Zeker in je voorbeeld- en spreekbuisfunctie van de gehele geocache community.

• Top! 5
Geplaatst

# Flaker 91:Dit klinkt alsof je plezier hebt in het maken van caches en het lopen van caches. :clap: Dat is mooi.

Tov? Ik ben eigenlijk reuze benieuwd wat Helmine wil zeggen! Weet jij dat?

Fijne dag maken!

Kikkers, jazeker!

Afgelopen zomer twee SOS caches en de nodige lange multi's gelopen.

Deze zomer zal zeker weer zo zijn.

Caches maken vergt tijd, daarom springen ze bij mij niet 1-2-3 uit de grond.

Momenteel ligt er al een leuke puzzel klaar, maar de attributen voor in het veld zijn nog niet af :P

Geplaatst

# Flaker91: Ja! We weten hoeveel tijd er in een leuke cache gaat zitten. Nu hebben we een event in voorbereiding....en dat is ook nogal wat werk. We hebben op dit moment even geen tijd om onze naam in logboekjes te schrijven! Maar dat komt in de zomer vast wel weer goed hoor!

Succes met de puzzel en de attributen :)

Geplaatst

Een goed alternatief voor de bijna verdwenen flimkortertjes lijkt mij zo'n oerdegelijke, niet kapot te krjgen en bestand tegen barre winterse omstandigheden: een ammo. Jullie weten wel: zo'n groen kissie met degelijke sluiting die in 2001 en 2002 en 2003 zo hot en trendy waren!

Weet iemand waar zo'n betrouwbaar doossie nog te vinden is? Alvast bedankt :)

Geplaatst

Hallo kikkers! Wij waren laatst in museum Liberty Park Overloon (oorlogsmuseum) en daar verkochten ze ammoboxen in de museumwinkel. Het is een mooi en indrukwekkend museum en er ligt een leuke cache bij in het bijbehorende vrij toegankelijke park.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...