haxepaxe Geplaatst 2 februari 2013 Geplaatst 2 februari 2013 Wie weet wat dit is en waar dit voor wordt gebruikt? Het is van rvs staal en met drie schroeven bevestigd aan een boom op circa 30 cm hoogte. Aan de overkant van het pad hing er een zelfde op circa 4 meter hoogte. We kwamen het tegen bij de cache http://coord.info/GC1PP5P
Triskelle Geplaatst 2 februari 2013 Geplaatst 2 februari 2013 Hebben wat weg van beugels voor een lichtsluis. Zijn of worden wellicht gebruikt om de handel en wandel van wild (of geocachers) in kaart te brengen.
haxepaxe Geplaatst 3 februari 2013 Auteur Geplaatst 3 februari 2013 "lichtsluis"? in het bos? nog nooit van gehoord.
Team Tabak Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Daar hangt Co de boswachter 'smorgens zijn tupperware bakje met brood in. Hoeft ie het niet mee te dragen.....
MacDD Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Kan denk ik een balk in worden vastgezet zodat fietsers, paarden en auto's er niet langs kunnen.
regenboog2 Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 (bewerkt) Kan denk ik een balk in worden vastgezet zodat fietsers, paarden en auto's er niet langs kunnen. Maar als ik het goed lees is het hoogteverschil bija vier meter??? 3 februari 2013 bewerkt door regenboog2
haxepaxe Geplaatst 3 februari 2013 Auteur Geplaatst 3 februari 2013 Kan denk ik een balk in worden vastgezet zodat fietsers, paarden en auto's er niet langs kunnen. Nee dat kan niet. Het voorwerp zit aan de boom aan de bosgerichte zijde en de andere hangt ca.4 meter hoog. Daar hangt Co de boswachter 'smorgens zijn tupperware bakje met brood in. Hoeft ie het niet mee te dragen..... De lolligste thuis? Steek nog een sigaret op Tabak
kalkendotters Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Misschien voor een Wildcamera. Maar die worden meestal niet zo degelijk aan een boom geschroefd.
MacDD Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Kan denk ik een balk in worden vastgezet zodat fietsers, paarden en auto's er niet langs kunnen. Maar als ik het goed lees is het hoogteverschil bija vier meter??? Klopt. Niet alles is even hoog, dus als je daar fietst of autorijdt of met het knol komt is het de bedeoeling dat je tegen de goede hoogte aanloopt. Anders kan ik als biker er onder door fietsen. En die giraffen stappen er dan weer zo overheen. Vandaar dat hoogteverschil.
regenboog2 Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Een beetje biker kan natuurlijk overal door en die giraffen nemen wel een omweg.
Odlaniger Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Dit apparaat komt uit Zweden en wordt daar "Boom Fäste" genoemd. Hier kan een val aan worden vastgemaakt, zodat een gevangen dier niet met de val er vandoor kan gaan.
Phoenix-night Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Stropers? En wat moet dat ding op 4 meter hoogte? PN
Odlaniger Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Stropers? En wat moet dat ding op 4 meter hoogte? PN De lage is voor konijnen e.d., de hoge voornamelijk voor eekhoorns.
Vlindertje Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 Het zijn inderdaad bevestigingsbeugels voor wildcamera's en IR lichtsluizen, zoals Triskelle en Kalkendotters aangeven. Beide beugels kunnen camera's bevatten, maar vaak is de onderste beugel voor de sensor en maakt een camera in de hoogste beugel een overzichtsfoto van het pad. Een dergelijke (werkende) constructie heb ik onlangs nog gezien in het Leenderbos, waar ze de trekroutes van wilde zwijnen in kaart brengen. Boeren klagen over de schade die de dieren veroorzaken en willen dat de drijfjacht in het gebied weer wordt toegestaan.
geowandelaar Geplaatst 3 februari 2013 Geplaatst 3 februari 2013 De exacte plek van de gevonden attributen ken ik niet, maar zou je vanaf de parkeerplaats het brede pad bij het bord blijven volgen, al kom je voor de cache niet zo ver. Dan zou je een bord tegen komen en nog meer attributen, waar mee ze een onderzoek doen naar de vogelstand. Of deze bevestigings materialen, hiermee veband houden weet ik niet. Maar voor een wildcamera zal het niet zijn. Deze hangt men niet achter de eerste de beste boom langs het pad. Voor het overige, zegt de foto te weinig. Zou meer van dedirekte omgeving moeten zien daar voor. Geowandelaar
Aanbevolen berichten