Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo medecachers, ondanks dat ik al enkele jaren geocache heb ik vandaag iets opmerkelijks geconstateerd!

Bij de vandaag uitgekomen cache: http://coord.info/GC43YHP is de eerste log geplaatst door de legger zelf.

Ik neem aan dat dit niet gebruikelijk is, maar kan hier geen bewijs voor vinden. Is dit een ongeschreven regel, zoals ik verwacht?

Geplaatst

Tja..ook wij hebben caches gelogd die nu van ons zijn, maar in de tijd dat we deze caches gevonden hebben waren ze nog van de oorspronkelijke eigenaar...maar dat is hier blijkbaar niet aan de orde omdat het om de eerste log gaat...

tja...beetje vreemd. Maar wat maakt het uit? Als iemand op die manier blijkbaar zijn gevonden caches aantal wat wil opkrikken voor en of ander lijstje...dan moet ie dat toch echt zelf weten...

Er wordt eigenlijk niemand benadeelt, alleen is het idd een beetje sneu [zoals antartica al schreef...].

Geplaatst

Aangezien er geen geschreven regels zijn (op één na) moet het wel een ongeschreven regel zijn. Het gewraakte logje is overigens al verwijderd. Jammer. Als iedereen nou eens een kokertje in zijn voortuin zou leggen, om dit dagelijks minstens 10 keer zelf te loggen, dan was het binnen een jaar afgelopen met de puntenjacht en het onnozele strooigoed.

• Top! 1
Geplaatst

Misschien iemand die alles nog niet zo goed weet? Ik kan er ook naast zitten, dus dat het wel een bewust actie van de legger is voor de puntjes. Maar dan nog kunnen we allen proberen wat minder te oordelen en het direct op het forum zetten. Het originele bericht was een vraag. En ja voor zover mijn kennis reikt is het een ongeschreven regel.

Geplaatst

En waar maak je je druk om? Om een misgelopen FTF? Dan log je toch de FTF alsnog. En inmiddels is de log verwijderd, hopelijk halen die andere mensen ook hun notes weg. Maak je eens wat minder druk om wat een ander doet en geniet op je eigen manier van de hobby. Als het niet om de puntjes gaat, waarom je dan druk maken als iemand een puntje scoort?

Geplaatst

Zijn we weer eens in het kleuterklasje beland wat tegenwoordig het geocachen moet voorstellen.

Terwijl bijna iedereen zijn eigen georganiseerde event als atendett logt, terwijl er massa’s mensen onder aan de boom staan om hun naam te schreeuwen naar de klimmer die dan hun naam in het hoogverborgen logboek schrijft, aan de waterkant zich ophouden om de duiker hun namen door te geven, gevraagd en ongevraagd een geripte cache als found loggen, (natuurlijk met (of zonder) toestemming van de falende CO).

Terwijl er overal kokers als suikergoed worden rondgestrooid omdat de originele niet snel genoeg word gevonden, en men toch dat puntje wil hebben, gaat men hier over de nek omdat een beginnende CO zijn naam op het logrolletje heeft gezet, wie belazert wie nu vraag ik me af?

Al log je je eigen cache 100 keer, al vind je niks en schrijft toch TFTC logjes, wat zijn jullie een stel hypocriet om hier te gaan janken, over 1 handeling die buitengewoon is

#stakkers jullie allemaal!

Barny

Geplaatst

Misschien iets minder commentaar leveren. iets minder schelden...... gewoon lekker de hobby uit oefenen en het doel van geocaching nastreven en elkaar positief helpen. maar ook op een nette manier kritisch zijn. Verbeter geocaching en begin bij je zelf.

groeten, Jarod67

• Top! 4
Geplaatst

Het is nu toch allemaal gecorrigeerd!

Iedereen blij, nieuwe co is ook op de hoogte van de normale gang van zaken.

Geplaatst

Het is nu toch allemaal gecorrigeerd!

Iedereen blij, nieuwe co is ook op de hoogte van de normale gang van zaken.

Niet iedereen is blij, Barny nog steeds niet ;)

Geplaatst

Hallo medecachers,

Aan degene die antwoord hebben gegeven op de werkelijke vraag dank hiervoor.

Hallo medecachers,ondanks dat ik al enkele jaren geocache heb ik vandaag iets opmerkelijks geconstateerd!

Bij de vandaag uitgekomen cache: http://coord.info/GC43YHP is de eerste log geplaatst door de legger zelf.

Ik neem aan dat dit niet gebruikelijk is, maar kan hier geen bewijs voor vinden. Is dit een ongeschreven regel, zoals ik verwacht?

Deze log is geplaatst door onwetendheid van de co, iets wat begrijpelijk is als je pas kort aan deze tak van sport deelneemt.

Toch is het zeer te waarderen om met geringe ervaring een cache neer te leggen waar anderen weer van kunnen genieten.

Met uitzondering van de reactie van Diederikus kan ik sommige reacties totaal niet begrijpen!

Deze cachers doen bepaalde aannames waarom ik deze vraag heb gesteld. Dit zegt niets over mij, degene die dit onderwerp gestart is, maar meer over die personen zelf.

Vanuit Oss wens ik ieder veel cache plezier, en nogmaals dank voor het beantwoorden van de vraag.

• Top! 2
Geplaatst

Sommige reacties kan ik inderdaad ook helemaal.

De vraag ? als je echt al enkele jaren cachet dan heb je echt onder een steen geleefd als je nog niet weet dat het idd niet gebruikelijk is, en niet alleen de eerste log maar het is ook niet gebruikelijk dat je later je eigen cache logt, en als je er geen bewijs van kan vinden heb je als je goed heb gezocht wel gevonden wat #groundspeak er van vind. En daarmee gelijk zeggende dat het niet verboden is om je eigen cache te loggen,

Dat de hypocriete geocachecommunity (de reden dat ik de merendeelse geocache community hypocriet vind heb ik in mijn vorige postje al uitgelegd en tot op heden is daar geen tegenwoord op geweest) er zo tegen ageert is volgens mij totaal waanzin wat maakt een ander nu uit wat een ander doet, benadeelt hij iemand? Brengt hij zijn eigen cache in RIPgevaar? Is hij strijdig tegen een of ander wet? Volgens mij niet dus laat hem doen wat hij wil en leuk vind. of wat hij goed dunkt.

Maar nee hij, (en vele andere nieuwelingen die een vout maken) worden op de cache pagina tegenwoordig meteen aangeschoten wild, de grotendeel zelf meervoudig bevlekte moraal ridders struikelen over elkaar heen om die verschrikkelijke wandaad met vuur en zwaard te bestrijden, geheel blind over de “wandaden” (waarvan #groundspeak zelf duidelijk is dat het niet toegestaan is) die zij zelf hebben begaan,

Zolang de cache zelf niet in gevaar word gebracht laat de mede mens doen wat hij leuk of belangrijk vind

@Heracross de normale gang van zaken is zo saai dat zou je als geo avonturier toch niet moeten willen?

@Twinlife ik ben altijd een blije appelbol maar zoals @antarctica het weer eens duidelijk weet te omschrijven voel ik me soms een oase in een woestijn der zichzelf niet relativerende #sukkels

Zolang het kan mag het, als het niet zou mogen kunnen de #groundspeak computerboy’s het maar onmogelijk maken

Leven en laten leven, out of the box denken, wees vrij, vrij om te denken wat je wil vrij om te doen wat je wil, ontketen je van de door de omgeving opgelegde ketens, maar om dat te begrijpen zal wel te lastig zijn voor de meeste jankers, die zijn gespecaliceert in klagen klagen en blijven klagen over andere mensen

Barny

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...