Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Handig dat boek, al ziet het er ook moeilijk uit....

Ik heb ook een vraag. Wij deden laatst een cache, uiteindelijk niet gevonden. Maar daar moest je bij het laatste coördinaat de laatste 3 cijfers berekenen. Nu kwamen we steeds op een enkel getal uit, laten we even zeggen 6. Mag je dit dan aanvullen door er twee nullen voor te zetten? Zodat je coördinaat op 006 eindigt? Of is dat niet gebruikelijk?

bewerkt door Team Creama
Geplaatst

Dat is een mogelijkheid. Bij een enkele cache moet je er nullen achter zetten, maar daar ken ik er maar één of twee van. Maar ik zou nog eens goed narekenen of het inderdaad 6 moet zijn en niet een groter getal.

Geplaatst

Handig dat boek, al ziet het er ook moeilijk uit....

Ik heb ook een vraag. Wij deden laatst een cache, uiteindelijk niet gevonden. Maar daar moest je bij het laatste coördinaat de laatste 3 cijfers berekenen. Nu kwamen we steeds op een enkel getal uit, laten we even zeggen 6. Mag je dit dan aanvullen door er twee nullen voor te zetten? Zodat je coördinaat op 006 eindigt? Of is dat niet gebruikelijk?

Dat had ik laatst ook omdat ik begrepen had dat je altijd moet stapeltellen. Nou...niet dus. Die co zei mij, ik doe altijd gewoon wat er staat, stapeltellen of niet als het er niet staat. Of beide even proberen.

Geplaatst

Hierbij was het zo dat je A-B-B-C moest doen. Ik geloof dat ik op 16-4-4-2 uitkwam.....

Voor het N coordinaat moest je ook A, B en C gebruiken en als je daar grotere getallen zou hebben zou je boven de 3 cijfers uitkomen. Ook bij een ander coordinaat moest je A en B gebruiken en die klopten ook wel.

We gaan gewoon nog een keertje terug, en wat dingetjes uitproberen. Als ik nu van 006 uitga, krijg ik een coordinaat wat wel zou kunnen kloppen als ik de kaart bekijk.....

Geplaatst (bewerkt)

Maar daar moest je bij het laatste coördinaat de laatste 3 cijfers berekenen.

Nu kwamen we steeds op een enkel getal uit, laten we even zeggen 6. Mag je dit dan aanvullen door er twee nullen voor te zetten? Zodat je coördinaat op 006 eindigt? Of is dat niet gebruikelijk?

Als het om de laatste 3 getallen van een coördinaat gaat, uitgaande van de standaard notatie op geocaching.com, dan moet je de nullen erachter zetten. Je moet het gewoon zien als een decimaal getal. 50 55.006 is 50 graden en 55 minuten en 6 duizendsten, dit is wezenlijk anders dan 50 55.6 wat overeenkomt met 50 graden en 55 minuten en 6 tienden, wat precies hetzelfde is als 50 55.600, dat is ook 50 graden en 55 minuten en 6 tienden.

Ik ben dit overigens vrij weinig tegen gekomen, hoewel het soms wel eens gebeurt, maar ik ben het met topzoekertje eens dat ik het wel nog eens na zou tellen. Als de getallen voor andere coördinaten wel kloppen dan moeten ze nu ook nog kloppen, dat verandert normaal gesproken niet ineens natuurlijk.

Dat had ik laatst ook omdat ik begrepen had dat je altijd moet stapeltellen. Nou...niet dus. Die co zei mij, ik doe altijd gewoon wat er staat, stapeltellen of niet als het er niet staat. Of beide even proberen.

Inderdaad in principe altijd doen wat er staat, hoewel dat soms niet het gewenste resultaat heeft en dan dus de andere optie proberen. Het is in ieder geval handig om bij een multi alle gegevens bij een waypoint te noteren (ik maak zelf altijd foto's, dan voorkom je overschrijf fouten), dan hoef je voor dit soort kleine (denk-)fouten in ieder geval niet weer helemaal terug, dat heeft me al regelmatig gered.

bewerkt door Japiejoo
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...