Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij deze een vraag misschien is deze dom maar hoe los de puzzels op die bij sommige chache staan

Begrijp niks soms staan er getallen en soms cijfers en ook foto worden er. Getoond

Maar geen uitleg

Geplaatst

Bij sommige puzzels staat er uitleg en bij andere puzzels is het de bedoeling dat je zelf uit zoekt wat de bedoeling is.

Aan de moeilijkheidsgraad van de puzzel kan je zien hoe moeilijk de puzzel is. Je kan dus beginnen met een makkelijke puzzel. Daar is vaak wel duidelijk wat je moet doen.

Ook kan je als je er niet uit komt soms een mailtje aan de co sturen om een extra hint.

Geplaatst

Onze ervaring..... begin met puzzels met hooguit 1,5 of 2 sterren moeilijkheidsgraad. Die zijn vaak zonder hulp wel op te lossen. Kom je er tóch niet uit, vraag dan de plaatser van de puzzel om een extra hintje. Meestal is hij (of zij) wel bereid je te helpen.

Lukt het je een aantal puzzels in die klasse op te lossen, dan krijg je er geheid plezier in en dan wordt de uitdaging geleidelijk wel groter.... En dan zijn de 3 sterren puzzels aan de beurt.... De eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat het ons zelden lukt om een 4 of 5 sterren puzzel zonder hulp op te lossen. Die plaatsen we dan in de categorie "dzwtdvozts". (daar zijn wíj te dom voor of zíj te slim).... Succes!!!

Geplaatst (bewerkt)

Het GCcodebook zet je op weg.

Het GCcodebook zet je op weg.

Bedankt voor het codeboek

Onze ervaring..... begin met puzzels met hooguit 1,5 of 2 sterren moeilijkheidsgraad. Die zijn vaak zonder hulp wel op te lossen. Kom je er tóch niet uit, vraag dan de plaatser van de puzzel om een extra hintje. Meestal is hij (of zij) wel bereid je te helpen.

Lukt het je een aantal puzzels in die klasse op te lossen, dan krijg je er geheid plezier in en dan wordt de uitdaging geleidelijk wel groter.... En dan zijn de 3 sterren puzzels aan de beurt.... De eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat het ons zelden lukt om een 4 of 5 sterren puzzel zonder hulp op te lossen. Die plaatsen we dan in de categorie "dzwtdvozts". (daar zijn wíj te dom voor of zíj te slim).... Succes!!!

Bedankt heb het codeboek ook gedownload

Bij sommige puzzels staat er uitleg en bij andere puzzels is het de bedoeling dat je zelf uit zoekt wat de bedoeling is.

Aan de moeilijkheidsgraad van de puzzel kan je zien hoe moeilijk de puzzel is. Je kan dus beginnen met een makkelijke puzzel. Daar is vaak wel duidelijk wat je moet doen.

Ook kan je als je er niet uit komt soms een mailtje aan de co sturen om een extra hint.

Bedankt voor het antwoordt

bewerkt door JK7907
  • 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Bedankt voor deze tip. Heb het boekje gelijk afgedrukt.

bewerkt door Geowil
  • Top! 1
Geplaatst

Dat geocache-codeboek is echt briljant. Morgen op het werk maar even afdrukken. Ik zit zo vaak aan te modderen met puzzels. Als ik eenmaal een zetje de goede kant op heb, kan ik het zelf wel verder af, maarja dat beginnetje hè?

• 8 months later...
Geplaatst

Het GCcodebook is niet meer te vinden op die plek.

Zou iemand dat weer ergens neer kunnen zetten.

Het lijkt mij een handige tool.

Alvast bedankt

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...